recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kun stereo på Nvidia Shield
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kun stereo på Nvidia Shield

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 594
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2016 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af MikeW MikeW skrev:

Jeg har set mange posts, hvor der kæmpes for at få det til at virke, også med officielt understøttede UDB-adapters etc, så jeg tog simpelthen konsekvensen og løste det i hardware med en HDMI->Toslink optisk adapter/extractor, og har nu fuldt passthru:
HDMI Extraktor DIGITUS HDMI -> HDMI/3.5mm/Toslink schwarz (DS-40132)
ca. 350 kr. ved Computerslag

Det er sådan en fætter her: https://www.computersalg.dk/i/1888314/digitus-ds-40132-hdmi-hdmi-3-5mm?sq=HDMI+Extraktor+DIGITUS+HDMI+-%3E+HDMI%2f3.5mm%2fToslink+schwarz+(DS-40132) - korrekt? 

Så du havde altså et lignende problem med din lyd også? Men ja, der er rundt på nettet rigtig mange, som er ved at rive håret ud af hovedbunden over dette problem. 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
Skyhigh Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juni-2016
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyhigh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2016 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af MikeW MikeW skrev:

Jeg har set rigtig mange posts, hvor der kæmpes for at få det til at virke, også med officielt understøttede USB/Audio-adapters etc, så jeg tog simpelthen konsekvensen og løste det i hardware med en HDMI->Toslink optisk adapter/extractor, og har nu fuldt passthru:
HDMI Extraktor DIGITUS HDMI -> HDMI/3.5mm/Toslink schwarz (DS-40132)
ca. 380 kr. ved Computerslag

Interessant. Og den påvirker ikke framerate, altså bevirker drops eller på anden måde ukorrekt 23.976 gengivelse?

Til top
MikeW Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Februar-2007
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MikeW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2016 kl. 15:32
Ja, dét er den, og ingen problemer med framerate eller andet, da det er fuldt passthru.
-og sørme om ikke prisen også er faldet :-)

Redigeret af MikeW - 14-Oktober-2016 kl. 15:33
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Januar-2007
Point: 594
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2016 kl. 09:47
Nu ved jeg ikke hvad jeg har gjort - for jeg har faktisk ikke gjort noget - men i lørdags virkede lyden pludselig helt korrekt. Der kom 7.1- og 5.1-lyd ud.

Men driller det pludselig igen, så forsøger jeg med sådan en adaptor i stedet. Tak for hjælpen :)  
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu