recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kun tilgang til NAS fra wifi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kun tilgang til NAS fra wifi

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kun tilgang til NAS fra wifi
    Sendt: 08-Januar-2013 kl. 19:55
Hej

Jeg har et problem, som består i, at jeg kun komme komme i kontakt med min synology NAS fra min iphone sålænge jeg er hjemme på wifi netværket. Jeg kan altså ikke over 3G forbindelsen.

Nogle ideer til hvad jan kan gøre ?

Mvh
Christian
Til top
Pastorius Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Februar-2008
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pastorius Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 21:00
Åbne de relevante porte i din router.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 21:04
du skal sørge for at forwarde de services du ønsker at bruge "udefra" fra din router over til din NAS interne ipadresse (http osv. port 5000 .. 5001 hvis https) kig evt i synology firewallen for at se portnummeret på den service du ønsker at tilgå.
hvordan du forwarder porten i din router er du nødt til at undersøge i den specifikke router i min linksys(cisco) router er det under pogrammer/spil -> viderstilling af en enkelt port.

Og husk.. når du åbner den mod internettet så skal du have høj sikkerhed i din adgangskontrol.. kodeord.. og kig i loggen af og til for at se om der er uaftoriseret adgang
Mvh

René
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 21:28
Tak for svar, det vil jeg prøve at rode lidt med. Det lyder ikke helt så ligetil som jeg håbede :-) 
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pastorius Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 21:30
Prøv at starte med at fortælle hvilken router du har, og præcis hvad det er du gerne vil kunne "udefra".
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 21:41
Det er en zyxel. Standard Telenor. Jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg kommer i kontakt med den fra min Mac.? Jeg vil gerne i kontakt via ds audio, download station og ds photo station.

Giver det mening ?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pastorius Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 21:46
Find de relevante porte her (husk protokoller også):
http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=299&lang=dan

Dernæst kan du få telenor til at gøre det for 100,- eller se om du kan selv ifølge vejledningen her: http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice/bredbaand/kom-godt-i-gang/router/prestige-2602R-d1a/aabn_porte_i_din_router/index.aspx

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu