|
Kunne du tænke dig at være en gud? |
Besvar |
Forfatter | |
SteffenD89
Guld medlem Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4337 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 27-Maj-2013 kl. 19:22 |
Peter Molyneux er skaberen af spil som Black & White, Theme Park World, Dungeon Keeper og i de senere år Fable-serien. Faktisk, er der mange der mener, at Molyneux ikke længere har talent mere - at han bare har horet Fable-serien og hver gang har det været en skuffelse taget hans visioner i betragtning.
Men nu har han dæleme gjort det igen og jeg er sikker på at de fleste er positivt overrasket. Curiosity blev November sidste år udgivet til iOS og Android. Ideen var simpel - tryk på nogle kasser for at ødelægge dem og kom ind til hemmeligheden inde i midten. Et okay fladt projekt i sig selv, men alligevel har det fået opmærksomheden fra 4 millioner spillere - en interessant tanke, da spillet i sig selv ikke tilbyder andet end at få tilfredsstillet nysgerrigheden. I dag, efter et halvt år, er vinderen fundet sammen med beskeden i midten. Vinderen får lov til at være gud i 22Cans nye spil Godus, der er en spirituel efterfølger til Populous. Det er et spil der har tjent over £500.000 via kickstarter og selvom jeg ikke har fulgt spillet går jeg ud fra at man skal lave sit eget lille samfund (baseret ud populous og billeder af spillet). Vinderen, kan altså derfor bestemme spillets regler (sikkert i et begrænset omfang) og bestemmer derved over alle de andre, der har tænkt sig at spille Godus. Som incitament for at vinderen rent faktisk spiller (går ud fra at det er sådan det skal forstås) får vedkommende en lille del af alle de penge, der bliver brugt på/i(?) spillet. Det er sikkert en latterlig lille del, men set i lyset af at der er 4 millioner der har spillet Curiosity, kan det jo hurtigt løbe op til en lille bonus. Taget i betragtning af at folk har været meget skeptiske overfor Curiosity, synes jeg at det er en meget fed præmie og hvis ikke andet så helt sikkert noget andet. Peter Molyneux har til tider nogle ret interessante ideer, det er bare ikke altid at de bliver udført som han havde tænkt sig, men denne gang tror jeg at han har ramt plet. Her er forresten beskeden inde i terningen: |
|
tobiasl
Guld medlem Oprettet: 08-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 820 |
Funktioner
Tak(0)
|
vi må håbe det bliver en god gud
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |