recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kurer fra England - hjælp / erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKurer fra England - hjælp / erfaringer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Buggy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Emne: Kurer fra England - hjælp / erfaringer
    Sendt: 16-Januar-2009 kl. 19:42

Hej alle sammen

Der har i den senere tid været skrevet meget herinde på Recorders vedr. køb af hifi-udstyr i England.

I et af indlægene var der beskrevet hvordan en fyr fra Irland havde hyret en kurer til at hente varen i England og bringe den til hans adresse i Irland - det kostede ham £19!.

Jeg har kik på en Onkyo 906, som i indpakning har følgende mål (LxBxH): 59 cm x 58 cm x 34 cm. Vægt: 30 kg.

Jeg har prøvet at se mig lidt omkring på nettet, for at finde en pris på levering fra England til Danmark. Og de billigste priser som jeg kan finde ligger fra ca. £120 og opefter.

Er der nogen af jer som har prøvet at få varer leveret med kurer fra England eller kender til nogle gode og billige kurer virksomheder?

På forhånd tak
Kristian

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2009 kl. 19:52

Da jeg fik min SKY box leveret, var det med et firma som hedder Interparcel, hvad det kostede ved jeg ikke, det var med i prisen.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
keras Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Maj-2006
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2009 kl. 14:46

Her er det Kristian fra den anden tråd

"Det kan vel klares sådan her :

"I too was having it difficult to find someone that shipped to Ireland (sure, you'd nearly throw it across the water!!!) and when I DID find someone that shipped, the costs were WAY too expensive.

Take for example today, I ordered a Yamaha AX-863 - and the cheapest I could find online was £499 - a complete steal, but no-one selling at this price would ship to Ireland.

The solution?

Paid by Visa and organised my own courier to pick it up at the store and deliver it to me. The catch? A few minutes online entering some data - and believe it or not, the courier was only £19 with DHL!!!!

I just checked what it would be for Portugal, and it would have been exactly the same price to send the Yamaha to you.

For the courier check out Transglobal Express | DHL Parcel Delivery | UPS Parcel Delivery | TNT Parcel Delivery | FedEx Parcel Delivery. They act like a broker, in that you can see the different quotes from the different courier companies.

Hope this helps! "

Link : http://www.avforums.com/forums/av-hardware-bargains-discount -codes/898077-any-uk-ships-europe-2.html

Har selv kig på en 906

Specs: Weight: 25kg width: 20cm x height: 43cm x length: 46cm Value: £899

Fra UK til DK 3-4 dage med DHL £25.50 + vat"

Til top
Buggy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-Oktober-2007
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2009 kl. 16:02

Tak Keras - det var lige netop den tråd som jeg også var faldet over.

Hvordan har du fundet frem til den pris fra DHL? Jeg syntes virkelig at deres hjemmeside er fuldstændig umulig at finde rundt på.

Ifølge Onkyo's hjemmeside, så er kassen som 906'eren kommer i 58 cm x 59 cm x 34 cm og vejer 30 kg. Jeg tror netop vægten på de 30 kg er grundet til at de fragtpriser som jeg kan finde, er så høje. Mange kurer virksomheder vil ikke have med pakker at gøre, som vejer over 25 kg.

Var faktisk ved at overveje at tage en smuttur til London og selv købe receiveren. Men så kommer det næste problem - overvægt i flyveren!!

Til top
Perls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Juli-2007
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2009 kl. 16:54
der er jo også bilen eller toget så slipper du da for overvægten  
Til top
keras Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Maj-2006
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2009 kl. 19:27
< =store_quote.asp method=post>
< = value=Free name=quoted_collection> £36.44 + vat

Bliver det hvis du taster export fra Uk 30kg 58x59x36. Dette er det billigste.

Your Quote
Destination: Denmark
Service Type: Export
No. of Items: 1
Customer Stated Weight: 30 Kg
Item Type: Parcels
Weight & Dimensions: Weight: 30kg width: 58cm x height: 59cm x length: 34cm
Value of Goods: £899

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2009 kl. 22:26
Bare vær sikker på at det er målene på papkassen - den er stor! (tror jeg nu også du har, men jeg måtte opgive at smide min 805'er bag på cyklen, men måtte istedet cykle med den på styret med en hånd til at "sikre den")
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu