|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Lolianzo ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 284 |
![]() Sendt: 03-Januar-2008 kl. 00:20 |
Hej Allesammen
Jeg får mit 42PX70 her imorgen, jeg har et medie center der skal tilsluttes men det har ingen hdmi udgang. Er der meget forskel på de 2 porte? Kan man se stor forskel i kvalitet? Medie centeret skal bruges til at se film igennem, også HD film. Mvh Lorentzen |
|
![]() |
|
BeLLe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juli-2006 Status: Offline Point: 302 |
![]() |
Er der en DVI udgang på dit mediacenter? for så kan du købe et DVI>HDMI kabel - Eneste forskel på det og en hdmi>hdmi kabel er at du ikke kan tage lyden med i samme kabel
|
|
![]() |
|
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
Du skriver ikke hvilket grafikkort du har, måske kunne det være en god idé at få et grafikkort som kan sende lyden med ved et DVI>HDMI kabel som f.eks. nogle ATI kort
|
|
Den Ben
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
I nogle tilfælde kan det være en fordel at bruge VGA fremfor HDMI. Det kommer helt an på hvad opløsning den kan tage i VGA. Kvaliteten på VGA er som at tilslutte en almindelig computerskærm.
|
|
![]() |
|
Lolianzo ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 284 |
![]() |
Okay vidste ikke man kunne få en transformer fra DVI til HDMI tak for hjælpen
![]() PS: Når man konvatere signalet gennem DVI til HDMI kan jeg så se mine downloaded Blu-ray film på mit fjernsyn i 720p? eller er det ringere kvalitet? For nu har jeg sat VGA til og det er ihvertfald ikke blu-ray kvalitet men det er heller ikke dårligt ![]() Redigeret af Lolianzo - 04-Januar-2008 kl. 01:50 |
|
Panasonic TH-42PX70
Denon AVR-2309 XTZ 99 W12.16 XTZ 89 Front/Center/Sateliter Popcorn Hour C-200 Qnap TS-219p/2tb |
|
![]() |
|
![]() |
anyone?
![]() |
|
Panasonic TH-42PX70
Denon AVR-2309 XTZ 99 W12.16 XTZ 89 Front/Center/Sateliter Popcorn Hour C-200 Qnap TS-219p/2tb |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Hvad opløsning køre du nu via VGA?
|
|
![]() |
|
Delphi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
![]() |
Med et DVI --> HDMI kabel vil du (i hvert fald i princippet) få fuld blu-ray kvalitet, så ja, jeg mener du vil kunne se forskel! Noget andet er hvilken kvalitet kabel du skal købe. Det har jeg ikke så meget forstand på. Måske andre kan anbefale noget? |
|
![]() |
|
ebun ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 17 |
![]() |
Det du bør gøre i dit tilfælde er at køre VGA -> VGA. Du har en px70 og det er ikke full HD, så opløsningen du kan trække gennem DVI -> HDMI er den samme. (og der er alligevel ikke lyd på nogle af dem) Jeg har selv en 42PZ70 og har indtil videre valgt at køre VGA -> VGA. Nu kører jeg med 1280x768 - det funker (720P). Jeg har de sidste måneder bygget et MC med både Blu-ray og HD DVD.
Redigeret af ebun - 06-Januar-2008 kl. 14:10 |
|
Mvh
Erik |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Du skal IKKE tilslutte med VGA På et panasonic 42PX70 hvor du vil se film skal du tilslutte med et DVI->HDMI kabel og vælge opløsning på enten 720p som er 1280x720 (ikke 1280x768) eller en opløsning på 1080p (1920x1080) - det afhænger af dit kildemateriale. Hvis dit kildemateriale - altså de film du vil afspille er i 1080p format så skal du tilslutte med opløsningen 1080p, hvis det hovedsagligt er 720p eller mindre så skal du tilslutte med 720p. Du skal bruge DVI->HDMI fordi den digitale tilslutning giver bedre farver, bedre kontrast og ikke mindst korrekt aspect ratio. Du skal bruge DVI->HDMI fordi denne indgang er en A/V (audio/video) indgang og input denne vej opfattes som sådan og kører derfor igennem skærmens billedbehandlings kredsløb. Du skal IKKE vælge VGA fordi Når man nogen gange vælger VGA er det for at opnå 1:1 pixelmapping, men 42PX70 har en opløsning på 1024x768 så når man benytter denne opløsning for at få pixelmapping, så får du forkert aspect ratio da dette er en 4:3 aspect ratio. Du vil derfor være nødt til at vælge 1366x768 for at få korrekt aspect ratio, men så mister du pixel mapping, og da VGA overførsel på alle andre punkter giver dårligere billedkvalitet er der ingen som helst grund til at bruge VGA. Input via VGA er en ren analog PC indgang, der ikke kører igennem skærmens billedbehandlingskredsløb, hvorved du får matte farver, dårligere kontrast, problemer med pc-levels kontra tv-levels for hvidbalance. Et Clicktronic kabel vil fungere ganske glimrende - køb det så kort som muligt. http://av-connection.dk/?PGr=962&SPage=HDMI-DVI_Kabler Vil du have lyd med til skærmen skal du bruge et minijack til phonokabel og trække fra dit lydkorts udgang til skærmens phonoindgang http://av-connection.dk/?PGr=34&SPage=Jack-Phono-RCA_Kab ler Vil du have surround lyd til dit surround anlæg skal du trække et digital kabel fra dit lydkort til dit surround anlæg - hvilket afhænger hvilken digital udgang dit lydkort har og hvilken digital indgang dit surround anlæg har. Det kan både være optisk eller coax.
Redigeret af spawn - 06-Januar-2008 kl. 14:52 |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
ebun ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 17 |
![]() |
JADA - SORRY (næsten) Jeg fik lige blandet 2 forskellige modeller sammen - PX70 og en anden model. Nu er der bare det ved det at enhedsID fra TV'et bestemmer hvilken opløsning du kan køre ud med fra mediecentret - eller? Eller er et MC blevet det samme som en regulær afspiller der bedre kan håndtere de forskellige opløsninger? Og NEJ, mit TV vil eks. ikke acceptere en opløsning på 1280x720. Hvis jeg eks. kører HDMI->HDMI vil TV'et max acceptere en opløsning Er der noget i vejen for at man prøver forskellige indstillinger Det har vel også en hel del med grafikkortet at gøre - eller? Står der ikke også et eller andet sted i manualen ang. HDMI: Kind regards
|
|
Mvh
Erik |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
1024x768 er en almindelig PC XGA opløsning som kan inputtes i 42PX70 over VGA - men 42PX70 understøtter også input i 1366x768 over sin VGA indgang. Der står ikke noget i manualen omkring HDMI "not for use with PC" - og det skulle der heller ikke gerne for det er noget vrøvl. En pc der tilsluttes med HDMI eller DVI over en tv fladskærms HDMI indgang opfattes af skærmen som en A/V enhed - ikke som en PC - og der skal ikke bruges PC opløsninger men A/V opløsninger. Skærmen skal og vil altid acceptere de HDTV opløsninger som den er specificeret til - for en almindelige HD-ready skærm er det 720p (1280x720 ved enten 50 eller 60HZ) eller 1080i (1920x1080 ved 25 eller 30hz) - det er underordnet om der tilsluttes via DVI eller HDMI. Kan man ikke få disse input til at virke er der enten noget galt med skærmen, eller med pc-opsætningen (brugerfejl, grafikkortfejl, driverfejl). Man kan ikke tilslutte med PC opløsninger over DVI/HDMI men skal bruge A/V HDTV opløsninger. Man kan selvfølgelige komme ud for at grafikkortet ikke kan outputte disse HDTV opløsninger men så skal man have et temmelig obskurt grafikkort. Alle moderne grafikkort kan dette. Taler vi istedet VGA - så taler vi om PC tilslutning, ikke om A/V tilslutning. Ved VGA tilslutning skal bruges standard PC opløsninger, eks. 800x600, 1024x768, 1280x1024 - eller på nogen skærme 1366x768 der dog ikke er en standard PC-opløsning men accepteret alligevel i nogen skærme netop af hensyn til mediacenter brug. Taler vi Full HD skærme der har en native opløsning på 1920x1080 bliver det lidt mere speget - for her har vi for første gang en opløsning der både findes som PC format og som A/V format - det betyder at nogen Full HD tv accepter input på 1920x1080 over både VGA og DVI/HDMI Du skriver "Hvis jeg eks. kører HDMI->HDMI vil TV'et max acceptere en opløsning Hvis du har et PZ70 og får dette resultat så gør du noget galt. Eller også er der noget galt med din PC/grafikkort/driver. Uanset om du kører HDMI-HDMI eller DVI-HDMI - så skal du kunne outputte/inputte både 1280x720 og 1920x1080 til din skærm. Det er begge standard HDTV opløsninger som din skærm SKAL acceptere uanset om signalet kommer fra en DVD-afspiller, en BluRay afspiller eller en PC/Mediacenter der vil blive opfattet som var det en standard A/V enhed ligesom dvd-afspilleren eller bluray afspilleren. Jeg forstår slet ikke hvorfor den overhovedet skulle acceptere 1366x768 over HDMI-HDMI, for det er hverken skærmens opløsning eller en A/V opløsning så det giver ingen mening. Mener du ikke snarere at du max kan få 1366x768 over VGA ? PS: der er selvfølgelig intet i vejen med at prøve de forskellige muligheder og selv beslutte hvad der passer en bedst - og hvis man foretrækker VGA er det naturligvis helt OK - jeg prøver bare at fortælle hvad der giver det bedste billede ved filmafvikling fra en PC. Redigeret af spawn - 06-Januar-2008 kl. 16:28 |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |