recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kvalitet af digital kopier
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKvalitet af digital kopier

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Emne: Kvalitet af digital kopier
    Sendt: 04-Marts-2011 kl. 11:02
Jeg har efter lidt forespørgsler og research, fundet ud af at en NAS server er sagen!

Men jeg undrer mig bare over kvaliteten af det. Hvorfor bruger man mange tusinde kroner på en DVD/bluray-afspiller for at få en god kvalitet af både lyd og billede, hvis man opnår det samme fra et drev der sidder i en computer.

Jeg mener her, at hvis det "bare" er et alm. DVD/bluray drev der sidder i computer, hvorfra man kopierer filmen til hvilken som helst fil, hvordan kan man så opnå den samme kvalitet som fra et meget dyrere drev der sider i en ekstern afspiller?

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2011 kl. 12:21
NAS'en skal jo bare gemme filmen ikke afspille.

Det er først ved afspilning der er forskel
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2011 kl. 12:30
tænk på det bit for bit... digitalt.. en masse data som er 00111100111 om datastrømmen er leveret af den ene eller anden afspiller ændrer ikke på talrækken.. kvaliteten er og bliver den samme såfremt du laver en bit-for-bit kopi om den læser fra en drev eller en NAS.
Mvh

René
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2011 kl. 13:35

Mange tak for svaret...

Som jeg forstår det, så er det ikke kilden dvd/bluray-drevet, men komponenter omkring drevet der gør forskellen... Så det dvd-drev der er en Denver dvd-afspiller er i princippet det samme som i en Arcam DV139, groft sagt, men de omkring liggende komponenter, er dem der koster?
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2011 kl. 13:47
Det er jo selve chippen der omsætter alle 0'erne og 1 tallerne til et signal som dit TV forstår der bestemmer kvaliteten ikke drevet. Den læser jo bare skiver og skulle gerne give samme resultat som det er et billigt drev eller et dyrt. Så du kan sagtens kopiere den org. skive over på en NAS uden at du taber kvalitet.
Der hvor "tabet på kvalitet" som sagt optræder er hvis du sammenligner en dyr streamer med en billig (svare til at du sammenligner en CD afspiller med en dyr DAC med en billig)
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2011 kl. 14:45

Det var også sådan jeg forstod det, ud fra det første der var skrevet.

Så mange tak for svaret...

Så når tiden kommer, så skal medieafspilleren bare være af god kvalitet.

Vil gerne dog stadig have en blurayafspiller, jeg påtænker at købe enten Oppo 93, 95 eller den nye cambridge, men de er også netværksafspillere/medieafspillere, men ved så ikke om de har nogle formatsbegrænsninger, men de burde da kunne omsætte data fra NAS´en til en god kvalitet til Tv´et...
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2011 kl. 15:10
Det kommer jo meget an på hvad det skal bruges til. I mange tilfælde vil en Oppo være overkill og brugeren vil reelt ikke opleve forskelle. Det kommer jo an på hvad der efterfølgende skal vider formidle billed ogf lyd og hvor den digitale konvertering sker. I afspilleren eller i TV/receiveren. Skal billedet opscaleres? etc.
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2011 kl. 12:14
Oppo´en er for at jeg vil bruge analog 7.1, da der ikke er HDMI med lyd i min reciever...
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu