recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kvalitet af DR streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kvalitet af DR streaming

 Besvar Besvar Side  123 9>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kvalitet af DR streaming
    Sendt: 13-August-2020 kl. 22:04
Sidder og ser Nak og Æd.
God udsendelse, men hold da op en ringe kvalitet, fuldstændigt voldkomprimeret.

Ja, jeg er på wireless, ja, jeg har kun en 40/10 linje.
Tester jeg med Speedtest app, siger den 35/9 og 19 i Ping.

Andre der oplever det samme?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2020 kl. 23:13
 Syntes ikke at kvaliteten på HBB TV er meget under den der er på Flow.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2020 kl. 09:05
Den var heftig komprimeret. Noget ringere end normalt.

Har ikke set original, så det er lidt svært at vurdere hvor komprimeringen er sket.

Jeg har Yousee 150/30


Redigeret af Mufti - 14-August-2020 kl. 09:06
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2020 kl. 09:46
Jeg så originalen på flow på yousee, det så fint ud der
mvh Christian
Til top
xcalibur Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2009
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcalibur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2020 kl. 09:57
Så faktisk også Nak og Æd (en Sika i Irland) i går aftes ca. 21:45-22:45, og kvalitet var rigtigt fin som den plejer. Så gennem Apple TV og har 100/100 hastighed.

Så tror det var din enhed eller forbindelse der har gjort eller besluttet at skalere kvalitet ned grundet (enheden tror i hvert fald) du har manglende hastighed.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2020 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Sidder og ser Nak og Æd.
God udsendelse, men hold da op en ringe kvalitet, fuldstændigt voldkomprimeret.

Hej.

Jeg har ikke kunne finde et genudsendelses tidspunkt. 

Men jeg har downloaded den fra DR Arkiv. Og konverteret fra TS og til mkv uden at reencode. Det kan VLC bedre lide. Men først er her en udskrift fra MediaInfo:


Complete name                            : C:\Users\C\Downloads\nak-&-æd-en-råbuk-på-djursland-7-8.mkv
Format                                   : Matroska
Format version                           : Version 4
File size                                : 1.25 GiB
Duration                                 : 58 min 5 s
Overall bit rate                         : 3 071 kb/s
Encoded date                             : UTC 2020-08-13 22:34:08
Writing application                      : mkvmerge v45.0.0 ('Heaven in Pennies') 64-bit
Writing library                          : libebml v1.3.10 + libmatroska v1.5.2

Video
ID                                       : 1
Format                                   : AVC
Format/Info                              : Advanced Video Codec
Format profile                           : High@L4.1
Format settings                          : CABAC / 4 Ref Frames
Format settings, CABAC                   : Yes
Format settings, Reference frames        : 4 frames
Codec ID                                 : V_MPEG4/ISO/AVC
Duration                                 : 58 min 5 s
Bit rate mode                            : Constant
Bit rate                                 : 2 879 kb/s
Nominal bit rate                         : 4 300 kb/s
Width                                    : 1 920 pixels
Height                                   : 1 080 pixels
Display aspect ratio                     : 16:9
Frame rate mode                          : Constant
Frame rate                               : 25.000 FPS
Color space                              : YUV
Chroma subsampling                       : 4:2:0
Bit depth                                : 8 bits

Her kan jeg se at video delen har en gennemsnitlig bitrate på 2.879 kb/s


Men når jeg afspiller den i VLC og går ind i Mediaoplysningter og Statistikker ser jeg at bitraten svinger op og ned. Så jeg forventer at DR Arkiv afspiller den med Variabel Bit Rate (VBR) for at opnå en højere synlig afspilnings kvalitet.

Men jeg forstår IKKE de tidspunkter med træer, landskaber eller skyer, hvor den afspilles med LAV bitrate. Er det de scener du mener, der er 'fuldstændigt voldkomprimeret'.

Men eller bruger vi jævnligt IKKE at se DR LIVE udsendelser, men at vente lidt og så se udsendelsen forskudt fra DR Arkiv. DR Arkiv har en meget bedre komprimering end DR Live udsendelser. Men de har jo så også haft tid til, at lave den 'rigtige' komprimering.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 14-August-2020 kl. 10:45
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2020 kl. 11:05
En af "fordelene" ved streaming er, at man aldrig på forhånd kan vide, hvilken kvalitet man kommer til at se programmerne i, og som en ekstra finesse kan man tit opleve, at kvaliteten ændres undervejs i det enkelte program. Det bliver altså mere "spændende" at se tv.
At man ikke behøver flow-kanalerne DR3 og DR Ultra, skyldes ifølge diverse streamingmissionærer, at kanalerne henvender sig til målgrupper, som alligevel kun ser streaming-tv. Hvis det er rigtigt, skulle en lukning af flow-versionerne DR3 og DR Ultra ikke resultere i nævneværdige fald i seertal. Så kan man jo spekulere på, om man tror, at streamingmissionærerne har ret.


Redigeret af C. Johansen - 14-August-2020 kl. 11:36
Til top
Brian M Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2020 kl. 13:44
Synes generelt DRs streaming er blevet ringe efter de opdaterede til det nye DRTV. Systemet arbejder langsomt og det ligner at der er et eller andet som periodisk ikke helt kan følge med når man streamer et program. Det er næppe i min ende af linjen der er problemet, for det samme opleves ikke når jeg streamer fra Youtube. Så ska de da være fordi DRs setop er så fjollet designet at det kræver kraftigere linje og udstyr end Youtube for bare at levere en normal god kvalitet.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2020 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af Brian M Brian M skrev:

  Så ska de da være fordi DRs setop er så fjollet designet at det kræver kraftigere linje og udstyr end Youtube for bare at levere en normal god kvalitet.

Hej.

Jeg har i mange år læst klager på dette forum over, at de forskellige TV udbydere krævede hver deres egen boks. Det var YouSee, Stofa, Telia TV osv.

Nu har brugerne fået hvad de bad om. Mulighed for at vælge mellem en Android, Android TV eller måske en Apple TV Boks. Det de bare ikke har gjort sig klart er, at der ikke længere kun er en leverandør.

Jeg er sikker på at alle sælger bokse og styresystemer der virker. Men pludseligt kræver kunderne at DR skal levere Apps til brugernes egne bokse. Og for DR, skal de helt gøre det gratis. Eller helst billigst muligt, hvis det skal betales over licensen.

I gamle dage fremstillede leverandøren en boks og tilhørende software, som begge blev betalt, hver gang kunderene købte en boks. I det nuværende system får Fabrikanten penge for boks og styresystem. Og Streaming leverandører som DR får ingenting for deres App. Men det er hvad brugerne har bedt om i flere år.


Du kan ikke sammenligne YouTube og DR. Youtube streamer normalt i VP9 og indholdet er ikke beskyttet af DRM. DR streamer normalt deres TV udsendelser i TS formatet. Og alle deres udenlandske udsendelser er tit kun købt til visning i Danmark.
Inden for de sidste måneder, har jeg selv set Geo lokaliserings fejl på min Android enhed. Det varede dog kun en aften. Mens jeg på dette forum har læst, at på andre type enheder har det varet længere.

Mit personlige gæt er, at de amerikanske afdelinger, der har udviklet styresystemerne til nogle TV bokse, ikke har været klar over hvordan det Europæiske marked virker. Og Ikke har været klar over at en dansk TV Station som DR kan finde på at bruge Servere hos en samarbejds partner med IP adresser i en andet europæisk land.


Men ellers kan jeg ikke se, at der kun er en rigtig måde at streame DR på. Vi bruger selv 4 forskellige måder.  De har alle fordele og ulemper. Vi bruger KODI 18.7 og DR App eller DR Channels App. Andre gange bruger jeg at se DR i Chrome Browseren. Jeg har lagt både den gamle og den nye programguide ind som bookmarks:



Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 15-August-2020 kl. 15:00
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2020 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

At man ikke behøver flow-kanalerne DR3 og DR Ultra, skyldes ifølge diverse streamingmissionærer, at kanalerne henvender sig til målgrupper, som alligevel kun ser streaming-tv.

Og en ubrugelig kultur minister der tidligere var fyret fra DR, og derfor bare vil se DR DØ !!!!!
Ultra henvender sig til en målgruppe der ofte ikke har mobildata på deres tablet, derfor god ide med ultra på tv.
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2020 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

At man ikke behøver flow-kanalerne DR3 og DR Ultra, skyldes ifølge diverse streamingmissionærer, at kanalerne henvender sig til målgrupper, som alligevel kun ser streaming-tv.

Og en ubrugelig kultur minister der tidligere var fyret fra DR, og derfor bare vil se DR DØ !!!!!
Ultra henvender sig til en målgruppe der ofte ikke har mobildata på deres tablet, derfor god ide med ultra på tv.
nu ved jeg ikke om du har børn i den målgruppe. Det har jeg og jeg vandre rundt på skoler til daglig også. Om de ser ultra via mobil eller via noget andet streamings halløj der hjemme. Så er de altså stor forbruger af ultra.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2020 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

At man ikke behøver flow-kanalerne DR3 og DR Ultra, skyldes ifølge diverse streamingmissionærer, at kanalerne henvender sig til målgrupper, som alligevel kun ser streaming-tv.

Og en ubrugelig kultur minister der tidligere var fyret fra DR, og derfor bare vil se DR DØ !!!!!
Ultra henvender sig til en målgruppe der ofte ikke har mobildata på deres tablet, derfor god ide med ultra på tv.
nu ved jeg ikke om du har børn i den målgruppe. Det har jeg og jeg vandre rundt på skoler til daglig også. Om de ser ultra via mobil eller via noget andet streamings halløj der hjemme. Så er de altså stor forbruger af ultra.

Hvordan ser de ultra på mobil / tablet, der ikke har mobildata / wifi ?
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu