recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kvalitet af DR streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kvalitet af DR streaming

Besvar Besvar Side  <12345 9>
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 5172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2020 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

i løbet af de sidste tre dage har vi forsøgt at komme til at se en serie kaldet “Farvel til Singapore”, her til formiddag fik vi endnu engang “netværksfejl”, men tredje gang vi prøvede, virkede det.

Men igen, kvaliteten af det viste er helt i skoven.

Og liger her mens jeg skriver, forsvandt underteksterne. Det plejer at betyde netværksfejl.......

Klaus
Og den serie kan heller ikke afspilles på hbbtv for øjeblikket.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2020 kl. 12:24
 Ja, den fejler på TVet, men vises fint på Shield App´en med undertekster, og kvaliteten er der ikke noget i vejen med.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2020 kl. 13:08

i løbet af de sidste tre dage har vi forsøgt at komme til at se en serie kaldet “Farvel til Singapore”, her til formiddag fik vi endnu engang “netværksfejl”, men tredje gang vi prøvede, virkede det.

Men igen, kvaliteten af det viste er helt i skoven.

Og liger her mens jeg skriver, forsvandt underteksterne. Det plejer at betyde netværksfejl.......

Klaus

Hej.

Linket til Farvel til Singapore er:

Her er mediaInfo:

Complete name                            : C:\Users\C\Downloads\farvel-til-singapore-1-6.mkv
Format                                   : Matroska
Format version                           : Version 4
File size                                : 677 MiB
Duration                                 : 45 min 46 s
Overall bit rate                         : 2 067 kb/s
Encoded date                             : UTC 2020-08-23 10:40:08
Writing application                      : mkvmerge v45.0.0 ('Heaven in Pennies') 64-bit
Writing library                          : libebml v1.3.10 + libmatroska v1.5.2

Video
ID                                       : 1
Format                                   : AVC
Format/Info                              : Advanced Video Codec
Format profile                           : High@L4.1
Format settings                          : CABAC / 4 Ref Frames
Format settings, CABAC                   : Yes
Format settings, Reference frames        : 4 frames
Codec ID                                 : V_MPEG4/ISO/AVC
Duration                                 : 45 min 46 s
Bit rate mode                            : Constant
Bit rate                                 : 1 875 kb/s
Nominal bit rate                         : 4 300 kb/s
Width                                    : 1 920 pixels
Height                                   : 1 080 pixels
Display aspect ratio                     : 16:9
Frame rate mode                          : Constant
Frame rate                               : 25.000 FPS
Color space                              : YUV
Chroma subsampling                       : 4:2:0
Bit depth                                : 8 bits

Den gennemsnitlige bitrate er kun 1.875 kb/s, som er alt for lavt til en opløsning på 1.920 x 1.080 pixels.

Problemet er fuldstændig det samme som de første 7 afsnit af Nak & Æd. Og Bitraten kører tydeligt op og ned da DR tilsyneladende for nogle udsendelser er gået over til Variabel Bit Rate (VBR), i et forsøg på, at opnå en højere synlig afspilnings kvalitet for den samme bitrate.

Men hvad kan man gøre ved det. Man kan prøve IKKE at se udsendelsen LIVE, Men vente 5 minuter og se den fra DR's Arkiv ved at clicke på dette link fra en browser:

Og så clicke på 'AFSPIL NU'

En anden mulighed er at optage udsendelsen på en PC ved hjælp at programmet TV4Ever, som er en udvidelse (extension) til Chrome Browseren. Med min internet forbindelsen tog det 7 minuter. 

TV4Ever blinkede dog kort med at 'the series are region blocked', det ved jeg IKKE om det kan være årsagen til at KlausDM måtte prøve 3 gange før at det lykkedes.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 23-August-2020 kl. 13:11
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19767
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2020 kl. 13:27
Carsten, 

Tak for endnu en. Pling, der viser at DR fucker det totalt op.
Serien kan ikke ses live, kun på streaming.

DR vil gerne have os til at bruge deres streaming platform - hvilket for så vidt også er okay, bare den ikke var så ringe!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4092
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2020 kl. 14:17
Nu har jeg lige selv prøvet at se den både på Apple tv på 1 salen, og min Shield i stuen ingen problemer overhovedet, Hos os. Og ser fin af drama på Drtv.
LG nanocel, Denon x1400h front Dali (opticon LCR og sur. zensor 1, C zensor vocal, FH alteco). Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, music assistent med heos, pladespiller argon med ortofon 2M blue
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2020 kl. 14:49
Jeg er enig med Klaus. Det er for komprimeret, og er i 720p og 3,67 Mbps.
Apple TV 4K, og skærmbilledet er taget med Xcode på Mac.

EDIT: Det er Nak og æd en flodhest Redux.

Redigeret af Brixen - 23-August-2020 kl. 14:54
Venlig hilsen
KB
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2020 kl. 20:43
så prøvede vi næste afsnit af farvel til Singapore.

Efter 5x netværksfejl startede den og i hele 5 minutter havde vi fint billede og undertekster - så forsvandt underteksterne.
Et forsøg på at genstarte endte i netværksfejl en 5-8 gange og så startede udsendelsen forfra.

Klaus
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2020 kl. 21:52

Efter 5x netværksfejl startede den og i hele 5 minutter havde vi fint billede og undertekster - så forsvandt underteksterne.
Et forsøg på at genstarte endte i netværksfejl en 5-8 gange og så startede udsendelsen forfra.

Klaus
ved ikke hvad der sker hos dig men hos mig kører det uden problemer
LG nanocel, Denon x1400h front Dali (opticon LCR og sur. zensor 1, C zensor vocal, FH alteco). Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, music assistent med heos, pladespiller argon med ortofon 2M blue
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2020 kl. 21:59

Klaus
kører du VPN?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2020 kl. 22:37

Hej.

Farvel til Singapore 1:6 kører også godt her på vores LG OLED B6.

Så jeg vil ikke udelukke, at der er et problem der kun gælder jer. Så det kan blive et spørgsmål om, at finde ud af hvad der et specielt i jeres installation?

Så vidt jeg husker har du tidligere opgivet en Internat hastighed. Håber at det er OK, hvis jeg spørger om det er en hastighed du selv har målt, og i prime time?

Næste spørgsmål må være, om du stadig kører trådløs WiFi?

Ellers har jeg prøvet at afspille Farvel til Singapore 1:6 med forskellig afspilnings software og fra forskellige medier, så som harddisken i min PC, SD Kortet i en Android Boks og fra min Routers USB Stick.
Jeg blev ikke færdig. Men som jeg foreløbig ser det, kan der være forskel på hvordan LG OLED B6 TV afspiller Opløsningen på  1.920 x 1.080 pixels.

Så jeg vil allerede nu prøve at spørge om hvilket TV I har. Og om det kan vise opløsninger større end HD?
Og om du ellers har erfaringer med afspilning af Variabel Bit Rate (VBR)?

Hilsen Carsten.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2020 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

kører du VPN?

Nej, men det giver heller ikke netværksfejl, derimod lokationsfejl.

Klaus
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2020 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Så vidt jeg husker har du tidligere opgivet en Internat hastighed. Håber at det er OK, hvis jeg spørger om det er en hastighed du selv har målt, og i prime time?

40/10 linje, når der er "netværksproblem" kan jeg hoppe over i speedtest og måle 37/9,5 (cirka) direkte på ATV 4K og jeg kan hoppe over i RedBull TV og se udsendelser der for fuld skrue.

Næste spørgsmål må være, om du stadig kører trådløs WiFi?

Ja, men var det problemet ville jeg heller ikke kunne hverken teste hastighed, eller se RedBull TV.

Så jeg vil allerede nu prøve at spørge om hvilket TV I har. Og om det kan vise opløsninger større end HD?
Og om du ellers har erfaringer med afspilning af Variabel Bit Rate (VBR)?

Skulle opløsning på mit tv gøre at jeg får netsværksfejl?
Ja, mit Pioneer 5090 kan vise 1920x1080

Klaus
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 9>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu