|
Kvalitet af DR streaming |
Besvar ![]() |
Side <12345 9> |
Forfatter | |||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 5172 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Og den serie kan heller ikke afspilles på hbbtv for øjeblikket.
|
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
||
Ja, den fejler på TVet, men vises fint på Shield App´en med undertekster, og kvaliteten er der ikke noget i vejen med. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4822 |
||
Hej. Linket til Farvel til Singapore er: Her er mediaInfo: Complete name : C:\Users\C\Downloads\farvel-til-singapore-1-6.mkv Format : Matroska Format version : Version 4 File size : 677 MiB Duration : 45 min 46 s Overall bit rate : 2 067 kb/s Encoded date : UTC 2020-08-23 10:40:08 Writing application : mkvmerge v45.0.0 ('Heaven in Pennies') 64-bit Writing library : libebml v1.3.10 + libmatroska v1.5.2 Video ID : 1 Format : AVC Format/Info : Advanced Video Codec Format profile : High@L4.1 Format settings : CABAC / 4 Ref Frames Format settings, CABAC : Yes Format settings, Reference frames : 4 frames Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC Duration : 45 min 46 s Bit rate mode : Constant Bit rate : 1 875 kb/s Nominal bit rate : 4 300 kb/s Width : 1 920 pixels Height : 1 080 pixels Display aspect ratio : 16:9 Frame rate mode : Constant Frame rate : 25.000 FPS Color space : YUV Chroma subsampling : 4:2:0 Bit depth : 8 bits Den gennemsnitlige bitrate er kun 1.875 kb/s, som er alt for lavt til en opløsning på 1.920 x 1.080 pixels. Problemet er fuldstændig det samme som de første 7 afsnit af Nak & Æd. Og Bitraten kører tydeligt op og ned da DR tilsyneladende for nogle udsendelser er gået over til Variabel Bit Rate (VBR), i et forsøg på, at opnå en højere synlig afspilnings kvalitet for den samme bitrate. Men hvad kan man gøre ved det. Man kan prøve IKKE at se udsendelsen LIVE, Men vente 5 minuter og se den fra DR's Arkiv ved at clicke på dette link fra en browser: Og så clicke på 'AFSPIL NU' En anden mulighed er at optage udsendelsen på en PC ved hjælp at programmet TV4Ever, som er en udvidelse (extension) til Chrome Browseren. Med min internet forbindelsen tog det 7 minuter. TV4Ever blinkede dog kort med at 'the series are region blocked', det ved jeg IKKE om det kan være årsagen til at KlausDM måtte prøve 3 gange før at det lykkedes. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 23-August-2020 kl. 13:11 |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19767 |
||
Carsten,
Tak for endnu en. Pling, der viser at DR fucker det totalt op. Serien kan ikke ses live, kun på streaming. DR vil gerne have os til at bruge deres streaming platform - hvilket for så vidt også er okay, bare den ikke var så ringe! Klaus
|
|||
![]() |
|||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4092 |
||
Nu har jeg lige selv prøvet at se den både på Apple tv på 1 salen, og min Shield i stuen ingen problemer overhovedet, Hos os. Og ser fin af drama på Drtv.
|
|||
LG nanocel, Denon x1400h front Dali (opticon LCR og sur. zensor 1, C zensor vocal, FH alteco). Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, music assistent med heos, pladespiller argon med ortofon 2M blue
|
|||
![]() |
|||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
||
Jeg er enig med Klaus. Det er for komprimeret, og er i 720p og 3,67 Mbps.
Apple TV 4K, og skærmbilledet er taget med Xcode på Mac. EDIT: Det er Nak og æd en flodhest Redux. ![]() Redigeret af Brixen - 23-August-2020 kl. 14:54 |
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19767 |
||
så prøvede vi næste afsnit af farvel til Singapore.
Efter 5x netværksfejl startede den og i hele 5 minutter havde vi fint billede og undertekster - så forsvandt underteksterne. Et forsøg på at genstarte endte i netværksfejl en 5-8 gange og så startede udsendelsen forfra. Klaus
|
|||
![]() |
|||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4092 |
||
|
|||
LG nanocel, Denon x1400h front Dali (opticon LCR og sur. zensor 1, C zensor vocal, FH alteco). Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, music assistent med heos, pladespiller argon med ortofon 2M blue
|
|||
![]() |
|||
||
|
|||
|
|||
![]() |
|||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4822 |
||
Hej. Farvel til Singapore 1:6 kører også godt her på vores LG OLED B6. Så jeg vil ikke udelukke, at der er et problem der kun gælder jer. Så det kan blive et spørgsmål om, at finde ud af hvad der et specielt i jeres installation? Så vidt jeg husker har du tidligere opgivet en Internat hastighed. Håber at det er OK, hvis jeg spørger om det er en hastighed du selv har målt, og i prime time? Næste spørgsmål må være, om du stadig kører trådløs WiFi? Ellers har jeg prøvet at afspille Farvel til Singapore 1:6 med forskellig afspilnings software og fra forskellige medier, så som harddisken i min PC, SD Kortet i en Android Boks og fra min Routers USB Stick. Jeg blev ikke færdig. Men som jeg foreløbig ser det, kan der være forskel på hvordan LG OLED B6 TV afspiller Opløsningen på 1.920 x 1.080 pixels. Så jeg vil allerede nu prøve at spørge om hvilket TV I har. Og om det kan vise opløsninger større end HD? Og om du ellers har erfaringer med afspilning af Variabel Bit Rate (VBR)? Hilsen Carsten. |
|||
![]() |
|||
||
Nej, men det giver heller ikke netværksfejl, derimod lokationsfejl. Klaus
|
|||
![]() |
|||
||
40/10 linje, når der er "netværksproblem" kan jeg hoppe over i speedtest og måle 37/9,5 (cirka) direkte på ATV 4K og jeg kan hoppe over i RedBull TV og se udsendelser der for fuld skrue.
Ja, men var det problemet ville jeg heller ikke kunne hverken teste hastighed, eller se RedBull TV.
Skulle opløsning på mit tv gøre at jeg får netsværksfejl? Ja, mit Pioneer 5090 kan vise 1920x1080 Klaus
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 9> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |