recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kvalitet af Sony910 som cd-afspiller???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKvalitet af Sony910 som cd-afspiller???

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MadManMingo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 253
Direkte link til dette indlæg Emne: Kvalitet af Sony910 som cd-afspiller???
    Sendt: 27-Februar-2006 kl. 09:03

Har lige arvet et par fede KEF højtalere, med gode højtalerkabler til. Så nu skulle jeg gerne få lidt bedre lyd. Samtidig havde jeg planer om at spare lidt plads i stuen og evt. bruge min Sony 910 recorder som cd-afspiller.

Men mit spørgsmål er, om en 910'er er mærkbart ringere som cd-afspiller. Det er en super HDD-recorder, men den er jo ikke født som cd-afspiller. Skal jeg beholde min Technics cd (M. Technics forstærker), eller hva? For de nye højtalere fortjener den bedste afspiller.

Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2006 kl. 10:12

Prøv at sammenlign lyden. Hvis du synes lyden er bedre fra din Technics CD-afspiller, så behold den. Hvis du ikke kan høre forskel, så er der vel ikke grund til at beholde den.

mvh Christian
Til top
MadManMingo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 253
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2006 kl. 10:28

Jo jo... bevares! Det kunne jeg også godt selv regne ud, og det har jeg også tænkt mig at prøve senere i dag. Men det jeg efterlyste var, hvis der var nogen havde en rent teknisk begrundelse, for måske at beholde cd-afspilleren.

Til top
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2006 kl. 10:40
Generelt er en DVD ikke beregnet til at bruges som primær CD spiller , selv om den kan ,det er andre ting der vægtes i en DVD, men hvis du synes det lyder ok, og ikke spiller 24/7 så sker der nok ikke noget ved det.
MVH Frank Pedersen

Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2006 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af MadManMingo MadManMingo skrev:

Jo jo... bevares! Det kunne jeg også godt selv regne ud, og det har jeg også tænkt mig at prøve senere i dag. Men det jeg efterlyste var, hvis der var nogen havde en rent teknisk begrundelse, for måske at beholde cd-afspilleren.

Hmm, du snakker om at spare plads, og lydkvalitet i dit oprindelige spørgsmål, endda mærkbar ringerer lydkvalitet og det tog jeg stilling til.

Hvad angår lydkvalitet, hvis du synes at 910'eren spiller bedst (alternativt ikke spiller værre end din Technics-cd), så er der vel ikke umiddelbar grund at beholde CD-afspilleren? Husk at afprøve med forskellige musikstykker, genrer mv. med udgangspunkt i idet den musik du lytter til. Nogle cd-afspillere er fx godt til rumlige gengivelser, til gengæld er de samme knap så gode til heavy som andre igen er...

Hvis du vil have en teknisk begrundelse, så kunne jeg da forestille mig, at det tog længere tid at loade en CD i 910'eren (jeg har ikke selv prøvet) og at betjeningen er mere bøvlet.

mvh Christian
Til top
MadManMingo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 253
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2006 kl. 11:16

Det jeg gerne ville, var at få en mere ren og skarp lyd med de nye højtalere og kabler. Jeg har hørt dem testet på en NAD forstærker og cd-afspiller, så jeg ved hvad de kan præstere.

Jeg forventer selvfølgelig ikke det samme fra en mellemklasse Technics forstærker. Men hvis der går for meget lydkvalitet tabt ved at bruge 910'eren som afspiller, ville jeg jo selvfølgelig ikke pakke min Technics cd væk.

Andre der kan give mig et tip?

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2006 kl. 11:44

Medmindre din Technics CD afspiller er en højklasse afspiller af nyere dato, kan jeg dårligt forestille mig at den vil afspille cd bedre end din 910'er.

Men opfattelse af lydkvalitet er ekstremt subjektivt og kan ikke definitivt afgøres gennem tekniske vurderinger og specifikationer, kun gennem øret af den der skal lytte til det. Så den bedste vurdering kan du kun selv gøre gennem lyttetests af begge afspillere med forskellige genrer musik.

Ved godt det ikke er meget hjælp   

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Wester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 542
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2006 kl. 12:01
Behold Technicsen. Den er sikkert på højde med den anden teknisk og lydmæssigt. Betjeningsmæssigt må du prøve dig frem, men mit bud er at Sony er sløvest, selvom det er et fremragende apparat

Redigeret af wester
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers
Til top
MadManMingo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 253
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2006 kl. 12:22

@Spawn

Det er en Technics SL-PG590

Det er nok mest pladsen der er problemet, da forstærker, CD og recorder ser lidt proppet ud sammen under fjernsynet. Men jeg må jo prøve at finde en løsning...

Til top
Dan1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2006 kl. 17:36

Citér Men det jeg efterlyste var, hvis der var nogen havde en rent teknisk begrundelse, for måske at beholde cd-afspilleren.

HomeCinemaChoice har lavet en "lab report" ifm deres test af HX510. Læg mærke til punktet Audio Jitter. Forudsat 910 er teknisk sammenlignelig med 510, er det ikke en god cd-afspiller.

Panasonic EH55 dvd/hdd-rec
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2006 kl. 18:23

Hej med jer,

Nu er jitter ikke alt, testen viser ikke nødvendigvis jitter på CD-lyd og fra samme test er meldingen denne:

Bemærk m.h.t. "Lows", at 910 i modsætning til den testede 510 har i.link til DV og langt større harddisk.

Jeg har intet at indvende mod lyden fra min egen 710'er, hverken fra DVD, CD eller optagelser. Der er i høj grad balance i tingene, dynamik, dybde og "hul igennem". 

En god receiver, gode kabler og gode højttalere bidrager også.

Men man kan godt beholde og bruge en CD-spiller, man er glad for. De tekniske (?) begrundelser er: Den er hurtigere at betjene, bruger mindre strøm og har ingen blæser og harddisk, der begge slides lidt i brug og også støjer lidt. Og kan man få noget for den gode gamle CD-afspiller på brugtmarkedet? Ikke meget i forhold til, hvad man gav ved køb. 

I øvrigt er jeg helt enig med spawn.  Det korte svar er: Lyt og sammenlign selv!



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
MadManMingo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 253
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2006 kl. 13:57

Fik testet de to op imod hinanden i går. Og jeg beholder min Cd-afspiller. Som det er blevet nævnt. Så er lyd subjektivt at beskrive. Personligt syntes jeg, at kunne høre en meget lille forskel til cd'ens fordel. Især når Norah Jones kom helt op i de høje toner. Ikke meget, men det var der.

Men den overvejende grund var nu blæserstøjen. Det genere mig ikke spor, når jeg ser film eller andet. Men det ville være en skam, at sidde og høre god musik og så have den som baggrundsstøj, når musikken var lav eller imellem numrene. Derudover er der selvfølgelig også lidt nostalgi ved at beholde den gamle.

TAK for hjælpen alle sammen!

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu