recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kvalitet af subwoofer kabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKvalitet af subwoofer kabel

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
johnjkj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 575
Direkte link til dette indlæg Emne: Kvalitet af subwoofer kabel
    Sendt: 22-Januar-2009 kl. 20:35

Jeg har lige flyttet lidt rundt på min subwoofer og har derfor brug for et nyt længere subwoofer kabel på ca. 3 meter (et Y-kabel). Før havde jeg et Oehlback subwoofer kabel,som vist skulle være et ok tysk mærke.

I forbindelse med indkøb at nyt kabel, er jeg blevet lidt i tvivl om betydningen/kvaliteten af subwoofer kabler. Hvor vigtig er kablet egentligt ifm. en subwoofer? Jeg har prøvet at google lidt efter det, men synes bare jeg finder modstridende svar - nogle siger at kablet ikke behøver at være at speciel god kvalitet, bare det ikke er længere end nødvenligt, andre mener kablet er meget vigtigt. Derfor håber jeg I kan hjælpe. Min subwoofer er en Velodyne 800i.

Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2009 kl. 20:39

Det er vigtigt...

Forstået på den måde, at et dårligt kabel med ringe stik/dårlig skærm vil brumme.

Jeg har selv prøvet med de billige 10 meter kabler.. det dur bare ikke.

Edit: Jeg må hellere skynde mig at sige det måske virker for dig med billige kabler... men at risikoen for brum er stor!



Redigeret af MartinJohansen - 22-Januar-2009 kl. 20:41
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2009 kl. 20:44

 

 Det kan nemt laves selv, køb 3M antennekabel og og 2 RCA stik.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2009 kl. 20:45
hvis bare den grundlæggende kvalitet er i orden går det sagtens. Der er intet sagligt argument for kalber med 5 dobbelt, guldplateret, aktiv slærmning med sølvleder til 16k meteren. Det er længden af kablet der kan blive problematisk mht skærmning og brum.
Crown - there is no substitute.
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2009 kl. 20:48

Ja men tit er den grundlæggende kvalitet ikke i orden på de billige kabler og så har vi misæren.

Been there, done that, got too many friggin' tshirts..

Jeg køber hellere et kabel med et guldstik for meget end for lidt.. blot for, at undgå problemer.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2009 kl. 20:52

 

 Det virker aldeles udemærket med antennekabel, den korte afstand er der slet ikke problemer med. Bruger selv et sådan hjemmelavet til vegaen.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2009 kl. 20:54

Så er antennekablet sikket også i en udemærket kvalitet

Hvilket sådan set heller ikke modstrider hvad jeg skriver.. kvaliteten skal være iorden

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2009 kl. 20:56

 

 Det er almindeligt dobbeltskærmet kabel fra den lokale pusher, og 2 RCA stik af metal.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2009 kl. 20:59

Men ikke dårlig kvalitet

Det er der jeg vil hen.. vi kan kalde kablerne hvad vi vil og købe dem hvor vi vil og sammensætte dem af hvad vi vil.. hvis kvaliteten er iorden så virker det.

ELLERS GIVER DET BRUM...

Ergo.. vil du være sikker så køb god kvalitet fra starten.. eller brug nogle penge på, at prøve sig frem med noget forskelligt.

Til top
A_Nielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2009 kl. 21:03
Man går ikke galt i byen ved at købe et SUPRA Y-link kabel, som har en god bygningskvalitet, godt skærmet, gode rca-stik osv. 
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2009 kl. 21:06
Ja et supra sublink, så ved du det er i orden, hvorfor y split, kører du med 2 subs.
SVP03
Til top
johnjkj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 575
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2009 kl. 21:13

Jeg havde egentlig også set på et Supra Y-link til ca. 500, men tænker egentlig over om at Clicktronic til ca 170 kr så ikke er nok? For som jeg tolker svarene, så er lyden uafhængig af kabelkvaliteten, sålænge man bare undgår brum.

SVP03, min 800i har 2 indgange. Jeg ved godt at man godt kan nøjes med at benytte den éne, og derefter kompensere for lydstyrken ved at skrue højere op for lyden, men når jeg nu alligevel skal ud og købe nyt.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu