recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kvalitet at coaxialkabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKvalitet at coaxialkabel

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Datamax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 402
Direkte link til dette indlæg Emne: Kvalitet at coaxialkabel
    Sendt: 27-December-2006 kl. 00:46

Hej

køre med phono kabel hvid/rød bruger den røde, hvid ubrugt. billigt kabel, ville jeg få noget ud af at købe et godt coaxialkabel ? hvis ja hvorfor , er det ikke bare 1 tal og 0 det først bliver kodet i forstærkeren?

CASH IS KING
3840x2160"2:2"3:3
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2006 kl. 02:22

Jeg tror du glemte at skrive, hvad du bruger det til, men synes at kunne ane, at det er til digital spdif

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2006 kl. 06:30
Et rigtigt kabel har 75 ohm impedans, det skal det faktisk have for at være godt, men om man kan høre forskel ved jeg ikke.

Men det kabel du bruger kan ikke altid bruges, det virker ikke nødvendigvis i alle sammenhæng. Så der må jo være en kvalitets forskel, borset fra  måden det ser ud på.  Det gode kabel er helt sikkert også lavet af noget mere rent kobber (OFC)

Redigeret af Ken_T - 27-December-2006 kl. 09:39
Til top
Datamax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2006 kl. 09:35

Jamen, jeg bruger det fra dvdafspiller coaxialkabel out, til coaxial in på min forstærker og ja der kommer rigtigt lydformat DD og DTS ud til den det lyder ok.

Jeg bruger det billigste gamle (kan ikke fåes billigere overhoved) så det var bare derfor jeg kom til at tænke på og det overhoved var noget at hente ved at bruge 200-300kr på et godt kabel , når man kan så ægte surroundlyd for èn ja gratis pris.

mvh

CASH IS KING
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2006 kl. 09:47
Ting kan jo ikke blive bedre end godt. Der er nogle kabler hvor man kan se en forskel, foreksempel et scart kabel til video, men det er svært i nogle sammenhæng med lyd. Men der er andre situationer hvor man godt kan.

Et digitalt signal der virker i et bestemt kabel, det virker da nok bare ok. Ellers ville man kunne høre det.

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2006 kl. 10:17
Engang var der nogle importører af forskellige mærker af topklasse forstærkere i Danmark der blev lidt mugne over de anmeldelser deres forstærkere fik. der var ingen ende på hvor store forskelle der kunne høres efter anmeldernes mening.

Importørene på deres side påstod at der ikke var en forskel der kunne høres, så de inviterede disse mange anmeldere på en prøve. De satte 7 forstærkere op bag et gardin så de ikke kunne ses, placerede anmelderne på den anden side, gav dem alle nogle skemaer der kunne kontrollere forløbet af den lyttetest de satte i gang. Når der blev spillet musik af forskellig art, skulle anmelderne så gætte på og lokalisere de forskellige forstærkere. Dem blev der så skiftet med i forskellig rækkefølge.

Det syntes jo let, ikke? Men kun en eneste forstærker kunne lokaliseres med sikkerhed, resten lignede  rent tilfældige gæt. Og til slut ved en nærmere undersøgelse viste det sig, at en kabel forbindelse susede og det var det der gjorde at en bestemt forstærker kunne findes.

Flovt, ikke? Og det er en sand historie. Og hvor meget havde de ikke skrevet om de store forskelle de kunne høre.

Så hvad med et lydkabel brugt til SPDIF. Ja, spiller det, så spiller det. Ikke?
Måske?

Til top
Datamax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2006 kl. 22:09

Tja, nu må jeg lige låne et super coaxialkabel, en af dagene så skal jeg nok komme med et svar en gang for alle

Ja hvis det alså det viser sig at være stor forskel, ellers er vi lige vidt , men så skal jeg da ikke ud at købe nye kabler, men det er jo sikkert ved ikke digital overførsel , hvor den store STORE forskel ligger,

phono mellem en cd og forstærker, der er lyd at hente (det er sygt) kan ikke kommer af med standart kabler hurtigt nok ( ja måske bruge dem som coaxialkabel) hoho

CASH IS KING
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu