recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - kvalitet på HTPC/Mediacenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketkvalitet på HTPC/Mediacenter

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DonBirger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 592
Direkte link til dette indlæg Emne: kvalitet på HTPC/Mediacenter
    Sendt: 18-Maj-2008 kl. 18:55

Jeg har længet gået og overvejet at bygge en HTPC computer, som skal erstatte min ps3 som hovedafspiller, da jeg syntes der er for mange begrænsninger på den mht. afspilning af diverse formater.
Og savner også muligheden for at kunne optage tvudsendelser.

Jeg har læst en del her i forummet, men kunne egentligt godt tænke mig at vide, hvordan kvaliteten på HDMI udgangen på diverse graffikkort/Bundkort, er de ligeså gode som på en alm. afspiller såsom en PS3, eller popcorn hour. Den gamle har en HP bærbar, med HDMI udgang, og der syntes jeg ikke kvaliteten er helt i top, den er god, men ikke super, som f.eks PS3 er det.

Hvordan er det efterhånden med tvtuner kort, er de blevet stabile og nemmere at sætte op? Har nok stadig mareridt fra gamle dage, hvor jeg sad og rodede med det, og syntes det var en gang makværk.

Håber der nogen der kan være behjælpelig med svar, for så kan det være jeg skal få taget mig sammen og bygge sådan en maskine...

Til top
Crockie Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-December-2006
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2008 kl. 09:33
He, jeg er nærmest i modsatte bane, venter spændt på PlayTV til PS3'eren, som (forhåbentlig) kan afløse det eksisterende mediecenter som PVR. Også når PS3'eren har blueray.
Jeg tror kvaliteten afhænger mere af decoder/opsætning end et spørgsmål om HDMI-udgangen. Bruger selv mediaportal som jeg synes generelt giver et bedre billede end MCE 2005/Vista MCE, og nemmere opsætning af lydoutput (spdif/analog osv).
Ang. tuner, har bruger jeg en hauppuage pvr-500-mce, som kører uden problemer. Det var bare at installere driveren, og så kørte den.
Til top
Niels Chr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2005
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2008 kl. 22:24
Nu ved jeg ikke hvad du mener med "kvalitet" i forbindelse med HDMI ?
HDMI er en digital signal kilde - d.v.s. at stik/forbindeses typen som sådan ikke har noget tab, eller "farvning" (forudsat at kablet ikke er for langt/dårlig kvalitet).
Jeg gætter dog på du mener kvaliteten af bundkortenes indbyggede grafikkort

Jeg benytter selv et ældre (2 år) happauge PVR 350 analog tuner kort, og det spiller super godt og jeg skulle blot downloade driver fra nettet.
Ingen støj/striber eller andet og kan sagtens hamle op med et CRT TVs kvalitet (dette afhænger i lige så høj grad af det grafikort/ den monitor som man kobler til) - har dog tidligere prøvet samme kort i en anden PC/OS/skærm, hvor resultatet var temmelig ringe med støj striber på alle kanaler, så det er ikke allene tuner kortet som bestemmer resultatet men tilsyneladende også andre faktore.
kortet understøtter fint TV, radio, undertekster og text TV i vista - f.eks. bliver TV avisen automatisk tekstet når jeg trykker "mute"

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu