recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kvalitet Stofa ctr. Waoo
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kvalitet Stofa ctr. Waoo

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kcaroe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kcaroe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kvalitet Stofa ctr. Waoo
    Sendt: 03-September-2013 kl. 18:22
Stofa har netop i dag konstateret, at min stikledning har en mindre utæthed eller lignende. Den skal derfor skiftes, hvis signalet skal blive perfekt. Stofa valgte i januar at flytte signalerne til en højere frekvens af hensyn til bredbånd. Siden da har vi døjet med pixeleringer i mindre grad.

Jeg vil helst ikke ofre flere penge på Stofa - har allerede unødvendigt i januar skiftet forstærker til ca. 650 kr. (Fik udover det tilbud på ca. 2100 på HF tætning af hele huset) - og vi har mulighed for waoo, og fiber er jo nok under alle omstændigheder fremtiden - så kan vi jo lige så godt investere i det.

Stofa har valgt DVB-C QAM256, der er ca. 33 procent mere følsomt end QAM64 og herudover valgt at benytte de højeste frekvenser til TV, selvom de høje frekvenser også er de mest følsomme, så jeg tænker, at det under alle omstændigheder bliver umuligt at få et ok signal fra Stofa.

Hvad med kvaliteten - bitraten - hos waoo? Vi havde Waoo for ca. 1/2 år siden og dengang var kvaliteten på YouSees ringe niveau - er det stadigvæk det samme?
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 19:29
Waoo ligger i samme frekvenser og er også følsomme.

Net ID: 100
Start frekvens 234 MHz
Modulation 256 QAM
Symbolrate 6875 KS

Ang. kvaliteten af deres HD kanaler klager jeg ikke.

Der kører stofa 12,3 på DR1 hvor Waoo kører 10,6 variabel. Mens på TV2 HD kører stofa 10,3 hvor Waoo kører med 14 i bitrate.

Kilde: http://digitalt.tv/test-af-bitrate-hos-tv-udbydere/
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
kcaroe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kcaroe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Waoo ligger i samme frekvenser og er også følsomme.

Der kører stofa 12,3 på DR1 hvor Waoo kører 10,6 variabel. Mens på TV2 HD kører stofa 10,3 hvor Waoo kører med 14 i bitrate.

Jeg har 1,62 på DR1 og 1,36 på Tv2 (TV-syd), der vel begge skal ganges med 8 - så med andre ord lidt ringere DR1 og lidt bedre Tv2 med Waoo.

Stofa bruger helt op til 714 MHz til DVB-C - ved du om det samme gælder for Waoo?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 20:03
Åh kan ikke huske hvor højt de går op desværre. Det du dog skal tjekke er om fiberboksen i dit område har dvb-c udgang, da ikke alle har det.

Hvis den ikke har, er du afhængig af deres boks.

Deres HD kanaler via Web tv står også rigtig godt.

Edit: TreFor går op i 791,25 Mhz, (tv2news) og NRGi 847,25 (Star).

Så de går højt op

Redigeret af JordanDK - 03-September-2013 kl. 20:08

Til top
kcaroe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kcaroe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 20:06
Der er heldigvis en DVB-C-udgang og det er i øvrigt via NRGI og i Vejle.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 20:08
De går op i 847,25 Mhz som det højeste.

Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af kcaroe kcaroe skrev:

Der er heldigvis en DVB-C-udgang og det er i øvrigt via NRGI og i Vejle.

Er Vejle ikke kun dækket af tre-for ?

Grunden til jeg spørger er at jeg har en kammersjuk ude i grønlandskvateret i vejle og han får sit fiber gemmen tre-for
Til top
kcaroe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kcaroe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 21:51
I Bredballe har vi NRGI som leverandør. Resten af byen er nok YouSee/Trefor-område.
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 21:51
ahh ok
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Januar-2005
Point: 909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2013 kl. 19:27
Har Waoo stadig mange problemer med deres TV del? De havde i hvert fald gevaldig problemer måneder tilbage med mystiske nedbrud, hvor "bokse" osv. skulle genstartes, hvor tv signal pixelerede. Samtidig med, at deres kundeservice vist nok haltede en del, hvis men kikker på trustpilot.

Jeg har selv være tæt på, at smutte over til Waoo fiber fra seas-nve. Men efter at have læst lidt på tingene, så turde jeg ikke, af frygt for bøvl.

Dog skulle deres Internet del være ok, efter hvad jeg kan læse mig frem til.
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Januar-2005
Point: 909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2013 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

Har Waoo stadig mange problemer med deres TV del? De havde i hvert fald gevaldig problemer måneder tilbage med mystiske nedbrud, hvor "bokse" osv. skulle genstartes, hvor tv signal pixelerede. Samtidig med, at deres kundeservice vist nok haltede en del, hvis men kikker på trustpilot.

Jeg har selv være tæt på, at smutte over til Waoo fiber fra seas-nve. Men efter at have læst lidt på tingene, så turde jeg ikke, af frygt for bøvl.

Og så er det ret så dyrt, i forhold til Yousee fuldpakken jeg har nu, som jeg giver 4600 kr. for om året. Waoo er vidst oppe på 6-7 kilo for samme kanaludvalg, sidst jeg kikkede.

Dog skulle deres Internet del være ok, efter hvad jeg kan læse mig frem til.
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2013 kl. 20:00
Jeg kender en del der er glade for det. Jeg tror det er meget afhængigt af, hvilket område man bor i. Hvis du kigger på Trustpilot kommer langt de fleste klager fra Sjælland.

Nu bor jeg i midtjylland, hvor det er Energi Midt som huserer. Jeg syntes de har godt tag om det. Det samme hører man om syd energi. 
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu