|
Kvalitet Stofa ctr. Waoo |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
kcaroe ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 124 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-September-2013 kl. 18:22 |
Stofa har netop i dag konstateret, at min stikledning har en mindre utæthed eller lignende. Den skal derfor skiftes, hvis signalet skal blive perfekt. Stofa valgte i januar at flytte signalerne til en højere frekvens af hensyn til bredbånd. Siden da har vi døjet med pixeleringer i mindre grad.
Jeg vil helst ikke ofre flere penge på Stofa - har allerede unødvendigt i januar skiftet forstærker til ca. 650 kr. (Fik udover det tilbud på ca. 2100 på HF tætning af hele huset) - og vi har mulighed for waoo, og fiber er jo nok under alle omstændigheder fremtiden - så kan vi jo lige så godt investere i det. Stofa har valgt DVB-C QAM256, der er ca. 33 procent mere følsomt end QAM64 og herudover valgt at benytte de højeste frekvenser til TV, selvom de høje frekvenser også er de mest følsomme, så jeg tænker, at det under alle omstændigheder bliver umuligt at få et ok signal fra Stofa. Hvad med kvaliteten - bitraten - hos waoo? Vi havde Waoo for ca. 1/2 år siden og dengang var kvaliteten på YouSees ringe niveau - er det stadigvæk det samme? |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Waoo ligger i samme frekvenser og er også følsomme.
Net ID: 100 Start frekvens 234 MHz Modulation 256 QAM Symbolrate 6875 KS Ang. kvaliteten af deres HD kanaler klager jeg ikke. Der kører stofa 12,3 på DR1 hvor Waoo kører 10,6 variabel. Mens på TV2 HD kører stofa 10,3 hvor Waoo kører med 14 i bitrate. Kilde: http://digitalt.tv/test-af-bitrate-hos-tv-udbydere/ |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
kcaroe ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 124 |
Jeg har 1,62 på DR1 og 1,36 på Tv2 (TV-syd), der vel begge skal ganges med 8 - så med andre ord lidt ringere DR1 og lidt bedre Tv2 med Waoo. Stofa bruger helt op til 714 MHz til DVB-C - ved du om det samme gælder for Waoo? |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Åh kan ikke huske hvor højt de går op desværre. Det du dog skal tjekke er om fiberboksen i dit område har dvb-c udgang, da ikke alle har det.
Hvis den ikke har, er du afhængig af deres boks. Deres HD kanaler via Web tv står også rigtig godt. Edit: TreFor går op i 791,25 Mhz, (tv2news) og NRGi 847,25 (Star). Så de går højt op Redigeret af JordanDK - 03-September-2013 kl. 20:08 |
|
|
![]() |
|
Der er heldigvis en DVB-C-udgang og det er i øvrigt via NRGI og i Vejle.
|
|
![]() |
|
De går op i 847,25 Mhz som det højeste.
|
|
|
![]() |
|
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
Er Vejle ikke kun dækket af tre-for ? Grunden til jeg spørger er at jeg har en kammersjuk ude i grønlandskvateret i vejle og han får sit fiber gemmen tre-for |
|
![]() |
|
I Bredballe har vi NRGI som leverandør. Resten af byen er nok YouSee/Trefor-område.
|
|
![]() |
|
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
ahh ok
|
|
![]() |
|
Moef ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 909 |
Har Waoo stadig mange problemer med deres TV del? De havde i hvert fald gevaldig problemer måneder tilbage med mystiske nedbrud, hvor "bokse" osv. skulle genstartes, hvor tv signal pixelerede. Samtidig med, at deres kundeservice vist nok haltede en del, hvis men kikker på trustpilot.
Jeg har selv være tæt på, at smutte over til Waoo fiber fra seas-nve. Men efter at have læst lidt på tingene, så turde jeg ikke, af frygt for bøvl. Dog skulle deres Internet del være ok, efter hvad jeg kan læse mig frem til. |
|
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit
Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard |
|
![]() |
|
Moef ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 909 |
|
|
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit
Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard |
|
![]() |
|
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1423 |
Jeg kender en del der er glade for det. Jeg tror det er meget afhængigt af, hvilket område man bor i. Hvis du kigger på Trustpilot kommer langt de fleste klager fra Sjælland.
Nu bor jeg i midtjylland, hvor det er Energi Midt som huserer. Jeg syntes de har godt tag om det. Det samme hører man om syd energi.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |