Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
clausewitz
Guld medlem
Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1115
|
Emne: Kvalitet: WD TV vs. DVD afspiller Sendt: 21-Maj-2009 kl. 09:29 |
Hvilken kvalitet af DVD afspiller kan man sammenligne en WD TV med, hvis kilden er den samme.
|
 |
daskino
Guld medlem
Oprettet: 08-Februar-2007
Point: 783
|
Sendt: 21-Maj-2009 kl. 12:45 |
hvad tænker du på Claus?
WD TV afspiller f.eks ISO backup af DVD, der er tale og et loossless format, altså der er ingen tab i billede eller lyd.
hvis din dvd er pal 576i linier, ja så er det også det du ser på din WD TV.
Hvis dit tv's billedekvalitet er dårligt med din dvd afspiller så er er den det også med dit WD TV.
|
Sony 46HX823 Samsung H5505
Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,
WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,
|
 |
clausewitz
Guld medlem
|
Sendt: 21-Maj-2009 kl. 12:54 |
Det har jo været debateret her mange gange at kvaliteten af en DVD afhænger af den afspiller der bruges. Der er forskel på, hvad en billig Dantax vs. en OPPO kan levere. Så var min tanke, at man måske kunne sige noget om i hvilken kategori en WD TV befinder sig. Det kan godt være jeg har overset noget  .
|
 |
uncle sam
Bruger
Oprettet: 25-Januar-2009
Point: 50
|
Sendt: 25-Maj-2009 kl. 20:29 |
clausewitz skrev:
Det har jo været debateret her mange gange at kvaliteten af en DVD afhænger af den afspiller der bruges. Der er forskel på, hvad en billig Dantax vs. en OPPO kan levere. Så var min tanke, at man måske kunne sige noget om i hvilken kategori en WD TV befinder sig. Det kan godt være jeg har overset noget . |
Jeg er som daskino lidt i tvivl om hvad du mener, men der var en der skrev at Elgiganten har den i deres brochure for denne uge. Og de har såvidt jeg ved 30dages returret. så mit råd er at prøve sådan en - og hvis du synes det ikke er godt kan den jo returneres. For The record: Jeg synes det er super billed den lille maskine kan præstere - specielt hvis du afspiller Bluray. Men synes også Xvid og DVD står rigtig godt på skærmen...
|
Xtreamer
Logitech Z5500
|
 |
mjoelner
Ny bruger
Oprettet: 07-Oktober-2008
Point: 7
|
Sendt: 27-Maj-2009 kl. 00:12 |
Til prisen vil jeg sige den er udmærket i
billedkvalitet, jeg kan ikke se forskel på min sony
bd550 og min wd tv, når kilden er den samme, selvom det
er en rippet film (DVD9-Ukomprimeret) i ISO format, den
eneste mangel er menu på film og mangel på undertekster
på bluray film.
|
 |
clausewitz
Guld medlem
|
Sendt: 27-Maj-2009 kl. 07:40 |
mjoelner skrev:
udmærket i billedkvalitet, jeg kan ikke se forskel på min sony bd550 og min wd tv, når kilden er den samme |
Tak - det var lige sådan noget jeg tænkte på .
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 27-Maj-2009 kl. 07:44 |
der sidder en sigma chip og er den samme som i popcorn hour. Den yder faktisk rigtig godt i forhold til en almindelig dvdafspiller. Den kommer jo ikke i nærheden af oppo 983, men afspiller ganske fint. har selv en oppo og popcorn hour. Men jo større og bedre ens display jo bedre kan man se forskellen.
|
 |
daskino
Guld medlem
Oprettet: 08-Februar-2007
Point: 783
|
Sendt: 27-Maj-2009 kl. 12:13 |
Sigma Chippen bliver faktisk primært brugt i Blueray afspillere og IP settop bokse, hvis det kan hjælpe dig.
|
Sony 46HX823 Samsung H5505
Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,
WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,
|
 |
clausewitz
Guld medlem
|
Sendt: 27-Maj-2009 kl. 17:08 |
xcardman skrev:
der sidder en sigma chip og er den samme som i popcorn hour. Den yder faktisk rigtig godt i forhold til en almindelig dvdafspiller. Den kommer jo ikke i nærheden af oppo 983, men afspiller ganske fint. har selv en oppo og popcorn hour. Men jo større og bedre ens display jo bedre kan man se forskellen. |
Det lyder godt - havde nu heller ikke forventet at den var i OPPO klassen . Mit indtryk er også, at man skal op i et display af en vis størrelse for rigtigt at mærke forskellen - mine 37" er ikke helt nok .
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 27-Maj-2009 kl. 17:19 |
der er gået lidt for meget inflation i dvdafspiller efterhånden. Ikke alle har brug for en afspiller til 3000 kr for at se dvd. Jeg er meget krævende angående billedkvalitet, men den sigma chip gør et fint sykke arbejde. Har selv en oppo fordi den også bliver brugt som cdafspiller.
Redigeret af xcardman - 27-Maj-2009 kl. 17:19
|
 |