Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
ARTISTEN
Super bruger
Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 474
|
Sendt: 25-Oktober-2011 kl. 20:39 |
kaizer skrev:
Stampe skrev:
Hvad mener du med "opløst"? Jeg har læst mange beskrivelser af lyd (detaljeret, dynamisk osv) men "opløst" er godt nok en ny beskrivelse for mig.
|
Mon ikke det er en fordanskning af (high)resolution? |
Jeg kunne også have skrevet detaljeret, men hvis man har det optimalt detaljeret lyd marsterbånd eller lagt på en hd, og så overført til Blu ray, ville være det bedste. Men det er finurligt at lyd på en DVD kan være bedre. Det var bare det jeg ville udtrykke.
Redigeret af ARTISTEN - 25-Oktober-2011 kl. 20:42
|
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 25-Oktober-2011 kl. 20:52 |
du kan jo bare se Broen der bliver sendt på DR HD der er dårligt nogle farver men sådan er den serie alså lavet
alle film er forskellig og NEJ MAN SKAL IKKE INDSTILLE SIT TV EFTER EN FILM netop fordi de er meget forskellige
der er absolut ikke noget galt med blu-ray vil påstå hvis man ikke kan se forskel på dvd og blu-ray så skift til en anden skærm
Redigeret af xcardman - 25-Oktober-2011 kl. 20:52
|
 |
Guests
Gæst
|
Sendt: 25-Oktober-2011 kl. 21:26 |
ARTISTEN skrev:
jetdirect skrev:
er det blot kvaliteten af blueray pladerne der er for dårlig kvalitet
|
Hej  Jeg har lige haft en oplevelse, på et meget dyrt stereoanlæg, ang. blu ray og DVD. Det drejer sig om en blu ray med Bluce Springsteen (Live in Hyde Park) og en DVD med Rod Stewart (One Night Only), Der var lydsporet i både stereo og 5,1 ikke nær så opløst på blu ray som dvd.  Der findes i gamle dage nogle DVDer som hed superbit og det kunne være ønskeligt at det også kom på blu ray. |
Du kan ikke sammenligne koncert A på blu-ray med koncert B på dvd. Det er desuden kun hvis der er DTS-HD Master Audio eller Dolby TrueHD at blu-ray version burde være bedre end dvd versionen.
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 25-Oktober-2011 kl. 21:29 |
xcardman skrev:
vil påstå hvis man ikke kan se forskel på dvd og blu-ray så skift til en anden skærm |
Det er nu ikke altid skærmen, der er problemet. Jeg har været gennem 7 skærme nu, uden at jeg har kunnet se forskel på DVD og Blu-Ray. Venlig hilsen Stevie Wonder
|
 |
ARTISTEN
Super bruger
Oprettet: 09-Juli-2007
Point: 474
|
Sendt: 25-Oktober-2011 kl. 22:34 |
donfrankie skrev:
Du kan ikke sammenligne koncert A på blu-ray med koncert B på dvd. Det er desuden kun hvis der er DTS-HD Master Audio eller Dolby TrueHD at blu-ray version burde være bedre end dvd versionen.
|
Nu var det en Blu ray med 2 kanal 24bit 48 Khz PCM og DVDen 2 kanal Dolby Digital 265 Kbps Og det er vel underligt, det kan gå sådan til, at Blu-ray er dårligere en DVDen, Jeg vil gerne sige at billedet var bedst på Blu-ray
Redigeret af ARTISTEN - 25-Oktober-2011 kl. 22:34
|
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.
|
 |
Guests
Gæst
|
Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 02:04 |
ARTISTEN skrev:
donfrankie skrev:
|
Nu var det en Blu ray med 2 kanal 24bit 48 Khz PCM og DVDen 2 kanal Dolby Digital 265 Kbps Og det er vel underligt, det kan gå sådan til, at Blu-ray er dårligere en DVDen, Jeg vil gerne sige at billedet var bedst på Blu-ray
|
Æbler og pærer. Hvis ikke kildematerialet til koncerten på blu-ray ikke har været ret god, så får du ikke et godt resultat. Ligegyldigt hvilket format du konverterer det til.
|
 |
Leska
Super bruger
Oprettet: 02-Oktober-2009
Sted: Rødding
Point: 307
|
Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 11:48 |
Allan Olesen skrev:
xcardman skrev:
vil påstå hvis man ikke kan se forskel på dvd og blu-ray så skift til en anden skærm |
Det er nu ikke altid skærmen, der er problemet. Jeg har været gennem 7 skærme nu, uden at jeg har kunnet se forskel på DVD og Blu-Ray.
Venlig hilsen Stevie Wonder
|
Wow. Du skal vist ha tjekket dine øjne hehe Synes det er så tydeligt at se forskel på dvd og blu ray. Også selvom det er en Blu ray version, som ikke er alt for god.
|
 |
TBC1
Guld medlem
Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2047
|
Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 12:29 |
Leska skrev:
Wow. Du skal vist ha tjekket dine øjne hehe Synes det er så tydeligt at se forskel på dvd og blu ray. Også selvom det er en Blu ray version, som ikke er alt for god. |
Hvis man sparer SÅ hårdt på brillerne at man generelt ikke kan se forskel, ja så kan man måske se det som en fordel at man også lige så godt kan spare lige så hårdt på ens TV mv? ...Men jeg er også i  over at læse om nogle folks oplevelser og direkte manglende evne til generelt at se forskel på medierne. Det svarer i min verden til ikke at kunne mærke forskel på kræfter, fart og accelleration imellem en knallert og en motorcykel. Måske skyldes det at folk benytter alt for små skærme og for stor afstand til dem i hvilket tilfælde det jo er øjnene der er flaskehalsen og ikke hverken BD'en eller DVD'en. Selv en 50 tommer skærm er jo en lille skærm ifht BD opløsningen. Sidder man 3-5 meter væk fra en 42 timmer skærm, kunne man sige at det ville svare til kun at køre 30 km i timen på både knallerten og motorcyklen. Måske er det derfor folk ikke kan se forskel, for ellers fatter jeg det ganske simpelthen ikke, med mindre der er tale om synshandicap. Når jeg se DVD og BD 3 meter fra mit 123 tommer lærred, er forskellen på formaterne noget der er så klart som nat og dag
Redigeret af TBC1 - 26-Oktober-2011 kl. 12:46
|
 |
Soko
Super bruger
Oprettet: 08-Maj-2006
Point: 284
|
Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 14:07 |
[/QUOTE] Det er nu ikke altid skærmen, der er problemet. Jeg har været gennem 7 skærme nu, uden at jeg har kunnet se forskel på DVD og Blu-Ray.
Venlig hilsen Stevie Wonder
[/QUOTE]
Du skal huske at bruge et HDMI kabel og ikke et scart 
Mvh. Soko
|
 |
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 15:51 |
7 skærme siden Blu-Ray blev lanceret er sgu en del . .
|
Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
 |
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8685
|
Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 15:57 |
Tjek lige hvem der "signerer" udtalelsen
|
 |
TBC1
Guld medlem
Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2047
|
Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 16:22 |
lunddal skrev:
Tjek lige hvem der "signerer" udtalelsen  |
LMFAO  Den havde jeg personligt heller ikke noteret. Sådan går det når man ikke nærlæser men skimter i hast, så overses ironien i farten. ...Og det er egentlig en skam, for den dér var god. 
Redigeret af TBC1 - 26-Oktober-2011 kl. 16:24
|
 |