recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kvaliteten af DAB - løft ultimo 2019?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kvaliteten af DAB - løft ultimo 2019?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kvaliteten af DAB - løft ultimo 2019?
    Sendt: 08-Januar-2020 kl. 17:41
Jeg kan forstå at kvaliteten af DAB kanalerne ville få et løft ultimo 2019 (november / december).
Er der nogen der ved om den proces er afsluttet? For den er stadig frustrerende ringe, hvis I spørger mig...
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2020 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af jbl jbl skrev:

Jeg kan forstå at kvaliteten af DAB kanalerne ville få et løft ultimo 2019 (november / december).
Er der nogen der ved om den proces er afsluttet? For den er stadig frustrerende ringe, hvis I spørger mig...


Uha, så må jeg hellere lade være med at spørge digSmile

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2020 kl. 18:22
Jeg har spurgt DR for længe siden, men ikke fået svar på hvornår de får styr på den kraftige forvrængning.
Til top
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2020 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Uha, så må jeg hellere lade være med at spørge digSmile

Flemming

Ok Boomer.
Til top
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2020 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jeg har spurgt DR for længe siden, men ikke fået svar på hvornår de får styr på den kraftige forvrængning.

Det er mere det ekstremt lave lydniveau og den manglede bas der undrer mig. Og så den tid det tager at skifte kanal naturligvis.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2020 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af jbl jbl skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jeg har spurgt DR for længe siden, men ikke fået svar på hvornår de får styr på den kraftige forvrængning.

Det er mere det ekstremt lave lydniveau og den manglede bas der undrer mig. Og så den tid det tager at skifte kanal naturligvis.
Det har jeg ikke problemer med.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2020 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af jbl jbl skrev:

Det er mere det ekstremt lave lydniveau og den manglede bas der undrer mig. Og så den tid det tager at skifte kanal naturligvis.

Det er vidst mere din modtager der er noget galt med?



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2020 kl. 20:03
Det er i bilen. Tal for lydniveau er selvfølgelig relative, men for eksempel kan jeg sige at hvis en FM kanal i min bil står på volumen omkring 20-25, så skal den samme kanal på DAB op på 35. Og hvis det tager 1 sekund at skifte FM kanal, tager det måske 5 sekunder at skifte DAB kanal.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2020 kl. 20:50
I min bil er DAB og FM ens i lyd niveau.  

Kan faktisk ikke høre forskel på kvaliteten.  

Og skifter DAB kanal på 1 sekund. 

Måske din DAB radio er af ringe kvalitet 



Redigeret af hansie - 08-Januar-2020 kl. 20:51
Til top
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2020 kl. 20:52
Måske. Jeg kan også prøve at spørge forhandleren om der findes en opdatering.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2020 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af jbl jbl skrev:

Det er i bilen. Tal for lydniveau er selvfølgelig relative, men for eksempel kan jeg sige at hvis en FM kanal i min bil står på volumen omkring 20-25, så skal den samme kanal på DAB op på 35. Og hvis det tager 1 sekund at skifte FM kanal, tager det måske 5 sekunder at skifte DAB kanal.

Med min fabriksmonterede bilradio i min VW Golf oplever jeg ikke det du skriver.

Hvilken radio i hvilken bil?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2020 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af jbl jbl skrev:

Det er i bilen. Tal for lydniveau er selvfølgelig relative, men for eksempel kan jeg sige at hvis en FM kanal i min bil står på volumen omkring 20-25, så skal den samme kanal på DAB op på 35. Og hvis det tager 1 sekund at skifte FM kanal, tager det måske 5 sekunder at skifte DAB kanal.

Det er ikke tilfældigvis en Renault, du kører rundt i... for den fejlbeskrivelse har hørt før, og det var i en Renault med fabriksmonteret DAB radio.


Redigeret af Branchekender - 08-Januar-2020 kl. 21:57
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu