|
Kvaliteten af IKEAs nye TV |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
GadgetBoy ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2012 Status: Offline Point: 40 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-Januar-2013 kl. 15:35 |
Hej alle sammen!
Har nogen af jer været ude i et IKEA varehus og set deres nye TV/ tv bord? Eftersigende skulle det være blevet lanceret for et par dage siden. Jeg er lidt splittet. Det kommer aldrig ind i stuen, da jeg har svært ved at tro at kvaliteten er god nok, men omvendt er det måske smart til børneværelset eller andre mindre vigtige rum, men det hele afhænger selvfølgeligt at prisen og kvalitetet. Så vidt jeg ved, så har de ikke meldt en pris ud endnu? Jeg overvejer selv at tage derud i weekenden, så jeg kan se nærmere på det, men det kunne være rart med lidt erfaringer inde, da der er en bid vej derud. Redigeret af GadgetBoy - 25-Januar-2013 kl. 15:36 |
|
![]() |
|
GadgetBoy ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2012 Status: Offline Point: 40 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg undrer mig i øvrigt over at der ikke har været noget i medier om det.
|
|
![]() |
|
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
https://www.google.dk/search?q=Ikea+TV+nyhed&oq=Ikea+TV+nyhed&aqs=chrome.0.57j60j65j0j61j62.5430&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Er du sikker på det ikke har været i nogle medier?
Redigeret af mkirkelund - 25-Januar-2013 kl. 15:43 |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
Der er noget her: Konklusionen var: Godt møbel, middel elektronikNu er Ikea Uppleva som bekendt et Ikea-møbel, og derfor skal det også samles. Har du erfaring med at samle Ikea-møbler, burde det ikke være besværligt, men selv om det var muligt at samle for én person, bliver det markant lettere, hvis man er to. Alt i alt er IKEA UPPLEVA en fin investering til især børneværelset eller sommerhuset, hvis du kan lide designet og sætter stor pris på, at ledninger og andet tv-udstyr er skjult. Håndværket er solidt, men elektronikkens kvalitet sniger sig ikke højere op end middel. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Her tænker jeg godaften danmark mv. |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Er det et seriøst medie? Skal noget i Go'Aften Danmark før det "hot"?
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
jdg1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Juni-2006 Status: Offline Point: 135 |
IKEAs smart-TV dumper med et brag "....Selv om IKEA primært lægger op til, at TV-løsningen skal være enkel, så er billedkvaliteten vigtig. Vi er på ingen måde imponerede. Modellen vi fik demonstreret har et noget sølle sortniveau, billedet følger slet ikke med på hurtige panoreringer, og til tider oplevede vi også, at billedet hakkede. Lyden er desværre heller ikke noget at råbe hurra for. Det er godt nok til, at det er bedre end meget af det, der allerede findes af indbyggede løsninger på markedet, men det er langt fra et godt anlæg. Med tanke på prisen, så er det måske ikke så underligt, og vi bemærkede særligt, at bassen bliver både dominerende og uklar." |
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
Jeg var inviteret til demo i mandags i IKEA. I deres præsentation lagde de mest vægt på kabelskjulere, 5 års garanti og enhederne som samlet møbel.
Priser er der masser af: http://www.ikea.com/dk/da/catalog/categories/departments/living_room/23135/ Skal man sammenligne med et Kvicklytv, synes jeg de er fine prisen taget i betragtning. Men lydbilledet lader meget tilbage at ønske. Bevares, et løft fra standard tvdåselyd, men helt ude af fokus (stereoperspektivet mangler og suben er meget hørbar). Men igen hvad kan man forlange for godt 2600 for BDafspller, forstærker, 2 højttalere og en sub). Jeg har skrevet et 24" på ønskeseddelen til det næste køkkentv. Desværre er den mindste model ikke smart tv og dermed uden Netflix. Resten af modellerne er forberedt wifi. Som bonus kan jeg fortælle at deres dyreste vægbeslag koster 249,- NICE |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |