|
Kvaliteten på flow tv vs streamet tv |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4083 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2036 |
||
Enhver ved øjne i hovedet burde da ved selvsyn endog ganske tydeligt se at kvaliteten stadig er langt bedre hos kabel-tv udbyderne og selv på DVB-T. Både den spatiale opløsning og tendensen til makroblokking er langt værre på streaming end på Flow-tv. ...Ellers trænger de da vist godt nok til et større TV, da man naturligvis kan sidde så langt borte at ens øjne er langt den største flaskehald mht at kunne udnytte opløsningen på selv et 720p signal.
|
|||
PC:9800X3D,RTX 5090 OC,32GB DDR5@6K-CL30,48" LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019 Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K |
|||
![]() |
|||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4819 |
||
Hej. Jeg ved godt at 'bitrate' er det forkerte ord at bruge. Men det er første gang, at jeg uploader en kurve, og det var det jeg koncentrerede mig om, i stedet for at rette min tekst til og bruge de rigtige ord. Men jeg håber, at med min forklaring i forstod hvad jeg ønskede at vise. Men hvis jeg forstår dig rigtigt vil en WAN måling som min, afhænge både af bitrate og den komprimering, som det nu lykkes udbyder at opnå, før han streamer til mig? Jeg ved ikke hvordan man, beskriver kvaliteten af denne komprimering. Kan mængden af komprimering beskrives som en procent? Og jeg ved slet ikke hvordan man måler den? Eller er det noget med, at se med sine egne øjne? Tak til isteen for links. Jeg har streamet både Doggystyle I 10 og Doggystyle II 8 til min Desktop PC, En HP Pro med en i3-4150 Cpu. For at få de bedste målings resultater har jeg gentaget WAN målingerne der til morgen: https://www.dr.dk/drtv/se/doggystyle_136407 Doggystyle I 10 Gennemsnit 350-357 KB/s eller 2800-2856 Kb/s https://www.dr.dk/drtv/se/doggystyle_-rejsefeber_139272 Doggystyle II 8 Gennemsnit 255-275 KB/s eller 2040-2200 Kb/s Jeg målte IKKE i begyndelsen, hvor det helt tydeligt vises, at den fylder bufferen op. Her er begyndelsen fra en anden WAN Måling af Doggystyle I 10, hvor man netop kan se, hvorfor begyndelse ikke skal med. ![]() Når jeg downloader både Doggystyle I 10 og Doggystyle II 8 med TV4Ever til min Windows 10 Desktop PC, og checker med MediaInfo får jeg følgende: Bit rate mode : Constant Nominal bit rate : 4 300 kb/s Width : 1 920 pixels Height : 1 080 pixels Display aspect ratio : 16:9 Frame rate : 25.000 FPS Color space : YUV Chroma subsampling : 4:2:0 Bit depth : 8 bits Scan type : Progressive Når MediaInfo viser det samme for både Doggystyle I 10 og Doggystyle II 8, mens min WAN Måling viser et Gennemsnit på 255-275 KB/s for afsnit II 8, kontra et Gennemsnit på 350-357 KB/s, Kan det så være fordi at DR har fundet en mere moderne komprimering for afsnit II 8. Begge målinger er gentaget 3 gange. Eller hvad tror I? Men ellers, er der nogen der ved om DR skulle overveje at streame i AV1? Jeg har læst at AV1 skulle kunne decodes af CPU'en i en PC i op til 1080. Microsoft har allerede en AV1 Video Expension (Beta) til download. Fra: https://androidpctv.com/tutorial-playback-video-av1-codec-android-windows/ Og her er et link der viser at Netflix allerede er begyndt at bruge AV1: https://netflixtechblog.com/netflix-now-streaming-av1-on-android-d5264a515202 Hilsen Carsten. Tilføjelse: Jeg har tilladt mig at tilføje Episode nr til www.dr.dk/drtv/se/doggystyle linkene, samt vise både KB/s og Kb/s ( Byte og Bit ) for at give alle en bedre forståelse af hastigheden. Redigeret af csell - 12-Juni-2020 kl. 09:25 |
|||
![]() |
|||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4083 |
||
|
|||
![]() |
|||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4704 |
||
Du kan ikke bruge målinger via en router til noget som helst. De fortæller dig hverken noget om videostreamet, komprimeringsformat eller bitraten. Dertil kommer, at streamingtjenester generelt ikke leverer deres højeste streaming-niveau til mobil- og PC-enheder. De aktuelle højeste niveauer af billed/lydkvalitet hos de forskellige danske og internationale streamingtjenester kan ses i den oversigt, som jeg henviste til tidligere.
|
|||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|||
![]() |
|||
isteen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-September-2005 Sted: Randers,Denmark Status: Offline Point: 719 |
||
Hvad kan vi konstatere?
At nogen mener at DR lyver, at mange anfægter andres begrundelser, og at eneste “fakta” er at “at alle med øjne i hovedet kan da se forskellen”? Mange siger noget, mange har deres egen mening, vi er ikke kommet nærmere en konklusion |
|||
Steen
|
|||
![]() |
|||
||
Redigeret af T-Duck - 12-Juni-2020 kl. 09:23 |
|||
![]() |
|||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4819 |
||
Hej. Jeg vil heller ikke sige at DR lyver. De begynder med en contrant Bit rate, med en Nominal bit rate på 4 300 kb/s og en Width på 1920 pixels x Height 1080 pixels. Gemmer det på en af deres samarbejders partners servere. Og lader mig senere hente det via internettet og til sidst viser Media Info, at jeg får helt det samme ud som DR Savede. Problemet er, at jeg fandt på, at måle på WAN delen af min router, og har en ide om at signalet har været komprimeret undervejs, og måske derfor har lidt et kvalitets tab. Jeg ville gere prøve at analysere de downloadede Doggystyle filer i VLC player, som jeg brugte meget for nogle år siden. Jeg begyndte med at opgradere VLC Player til seneste version. Og pludselig fik jeg at vide, at VLC Player på PC, nu kan decode AV1. Jeg viste godt at VLC ikke kan lide TS filer. Så jeg brugte mkvtoolnix fra dette link https://mkvtoolnix.download/ til at konvertere de to doggystyle-i-10-10 og doggystyle-ii-8-8 filer fra TS og til mkv. Det tog ca 5-6 sec pr fil. I Medieinfo ser jeg for doggystyle-i-10-10.mkv og for doggystyle-ii-8-8.mkv Writing application: mkvmerge v45.0.0 ('Heaven in Pennies') 64-bit doggystyle-i-10-10.mkv Video ID : 1 Format : AVC Format/Info : Advanced Video Codec Format profile : High@L4.1 Format settings : CABAC / 4 Ref Frames Format settings, CABAC : Yes Format settings, Reference frames : 4 frames Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC Duration : 19 min 10 s Bit rate mode : Constant Bit rate : 2 443 kb/s Nominal bit rate : 4 300 kb/s Width : 1 920 pixels Height : 1 080 pixels Display aspect ratio : 16:9 Frame rate mode : Constant Frame rate : 25.000 FPS Color space : YUV Chroma subsampling : 4:2:0 Bit depth : 8 bits Scan type : Progressive Bits/(Pixel*Frame) : 0.047 Stream size : 335 MiB (93%) Default : Yes Forced : No Color range : Limited Color primaries : BT.709 Transfer characteristics : BT.709 Matrix coefficients : BT.709 doggystyle-ii-8-8.mkv Video ID : 1 Format : AVC Format/Info : Advanced Video Codec Format profile : High@L4.1 Format settings : CABAC / 4 Ref Frames Format settings, CABAC : Yes Format settings, Reference frames : 4 frames Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC Duration : 22 min 51 s Bit rate mode : Constant Bit rate : 1 844 kb/s Nominal bit rate : 4 300 kb/s Width : 1 920 pixels Height : 1 080 pixels Display aspect ratio : 16:9 Frame rate mode : Constant Frame rate : 25.000 FPS Color space : YUV Chroma subsampling : 4:2:0 Bit depth : 8 bits Scan type : Progressive Bits/(Pixel*Frame) : 0.036 Stream size : 302 MiB (91%) Default : Yes Forced : No Color range : Limited Color primaries : BT.709 Transfer characteristics : BT.709 Matrix coefficients : BT.709 Er der nogen på dette forum, der kan forklare mig forskellen mellem en Bit rate på 2 443 kb/s og en Nominal bit rate 4 300 kb/s? Og måske, hvorfor jeg ser det for mkv filerne og ikke i de originale TS filer? Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 12-Juni-2020 kl. 11:49 |
|||
![]() |
|||
isteen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-September-2005 Sted: Randers,Denmark Status: Offline Point: 719 |
||
For den almindelige dansker (som jeg) så går jeg ikke op i fagudtryk og den slags, jeg vil bare gerne have et godt billede på min skærm. Jeg er ikke kommet svaret på dette ret meget nærmere - til gengæld er jeg blevet mere forvirret.
|
|||
Steen
|
|||
![]() |
|||
||
|
|||
![]() |
|||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10570 |
||
Du fik svaret allerede i mit første indlæg - nemlig at du selv kan se det, da du har mulighed for både flowtv og streaming. Nemmere kan det vel ikke være. Flemming
|
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
![]() |
|||
Flippo ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1451 |
||
"Lidt dårligere" er da overhovedet ikke dækkende. Flow-TV signalet giver et SYNLIGT bedre billede.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |