|
kvalitets problem med Boxer mux kanal 59 TV2 HD mf |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
handyman ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Januar-2014 kl. 17:52 |
Jeg har kvalitets problem med at modtage mux5 = kanal 59 fra Hove og Lynetten.
Nogen der også har problem med kanal 59 i kbh området? Findes der en virkelig ekspert her som kan hjælpe? Kanla 59= Mux5 er følgende kanaler TV2 HD; 6-eren HD, TV2 Norge, TV4 Malmø Desuden indeholder mux5 en række programmer vi ikke har købt: MTV VH-1, C More first, C More series og ZDF Problem er på både Humax og Denver box. Antennen er passiv 13 db retningsgain, sidder på udendørs mast og peger nu mod Hove. Den sidder nu øverst og min sveriges antenne kanal 33 og 43 sidder længere nede. Der er udendørs forstæker med separat indgang til kanal 33+43. Den danske antenne sidder i en bredbånds indgang hvor 25+33+43 er filtreret fra. Jeg har målt min forstærker igennem med en netværks analyzer på mit tidlgere job, den er 4-5 db svagere på kanal 59 og 23 end de øvrige men det er en for lille forskel til give disse problemer. Jeg kan justere styrken individuel for begge antenner og lagt den så de ligger omkring 95%. Kanal 59 er så lidt svagere men svinger også i styrke hvilke den ikke burde. Jeg har nu undersøgt rigtig meget. Koblet sverigs antenne fra, Skiftet DK antennen til en ny kanal 23-60, skiftet udendørs kabeller, flyttet antennen rundt, prøvet med lodret modtagelse af Lynetten osv. Kobler jeg DK antenne fra indgang viser boksene 0% signal styrke, hvilket jeg tolker som at der ikke er direkte indstråling af betydning på kanal 59 i kabeller og stik. Alle andre kanaler virker perfekt, bortset fra 59. Kanal 23 er knap så god som de øvrige men god nok. Styrke indikatoren på denver boksen er ubrugelig, styrke indikatoren på Humax boksen viser fint signal omkring 80 %. Kvaliteten svinger derimod imellem 40 og 60% hvor der er fint billede. Men med 1-10 minutters mellemrum falder signal kvaliteten til 0% og billede fryser eller der kommer fejl i billede! Jeg har også prøvet at trække et direkte kabel fra Hove antennen til boksen uden om forstærker, fordeler og de lange kabler i huset. Samme resultat. Prøvede også her flere retninger og begge polariteter. Jeg har prøvet at spørge boxertv om der er noget speciel med mux 5, men ham jeg fik vidste ingenting om noget som helst der kunne være et problem. Jeg har overvejet om det er LTE/4G indstråling, men ifølge erhversstyrelsens frekvensdatabase sendes der ikke LTE i kanallerne 61-70 i kastrup området. Der var en enkelt sendetilladelse på 792-802MHz på amager strandvej men ingen yderlig info. Ved ikke om den database er fuldstændig og opdataret men det ser umiddelbar sådan ud. Det kunne godt ligne indstråling fra sender med det fejl mønster men det kan også være fading. |
|
![]() |
|
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lynetten har netop (13 november) øget sendestyrken med 6dB (4 gange). Men fortsat lodret.
Kanal 59 sender nu ogsa fra Borups Allé lodret og svagere end Lynetten.
Lars ![]() |
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|
![]() |
|
Lytro ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Maj-2010 Sted: Nejede,Hillerød Status: Offline Point: 363 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Når man ser på antennesignalet, er det godt at vide hvad:
Signalstyrken er i dBuV Kvaliteten i C/N eller MER værdien Forskellen på 4 - 5 dB mellem kanalerne er fint. Det kunne godt lyde, som du har et meget kraftigt signal, på antennen. Lynge
![]() |
|
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |