|
kvaltiteten af streaming tjenester |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
satbox ![]() Bruger ![]() Oprettet: 31-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 69 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Juni-2015 kl. 12:06 |
Hej
Er jeg den eneste der syndes af kvaliteten af streaming tjenesterne er for ringe, fx youbio på android stb der er kvaliteten så ringe af den slet ikke er til af se på. nogle der ved om man kan indstille noget så den bliver bedre. satbox |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvad er Output på den.? 1080.? Så kan der sikkert ikke gøres mere. Det er fint fra Bio Boxen, og syntes heller ikke det er slemt fra Android Tablet. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
satbox ![]() Bruger ![]() Oprettet: 31-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 69 |
det er en minix boks jeg har og den kan køre op til 4K.
|
|
![]() |
|
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Antallet af punkter/linier siger jo intet om kvaliteten. Det afhænger af bitraten. Hellere 720p i god kvalitet end 1080 i ringe.
Jeg har kun prøvet NetFlix, ViaPlay og Blockbuster, og det er kun NetFlix jeg kan holde ud at kigge på, desværre. Savner at kunne streame/leje nye film i en ok kvalitet, men har til gode at finde en udbyder med ordentlig kvalitet (ud over diverse torrents). |
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
Jeg efterlyser det samme, nogen der kender til leje af nye film i 1080p og DD 5.1 på enten Chromecast eller PC? Jeg har kigget på Google Play Film og der angives at film har 5.1 lyd, men når jeg afspiller deres surround test på Chromecast (tilsluttet forstærker) er det kun Dolby ProLogic. |
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4283 |
Uden at ville hænges op på det, er der så ikke noget med, at disse apps registerer, at det er mobil apps, og kvaliteten der så hentes er svarende til en telefons skærm, og ikke til det store lærred?
|
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
Ikke Chromecast.
|
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
iTunes filmleje er rigtig god kvalitet, selvfølgelig ikke bluray kvalitet, men minimum på højde med Netflix hvis ikke lidt bedre.
Den ene film jeg har testet på google play, var kvaliteten også god og havde 5.1 lyd. Blockbuster testede jeg kun i starten og der var den ikke mere end ok og uden 5.1, det skulle vidst være blevet bedre nu. Kvalitet på abonnement / leje / gratis må næsten være efter min mening. iTunes Netflix Google Play HBO Nordic Blockbuster ViaPlay DR TV2 Play Youbio CMore Dansk Filmskat og Minbio kender jeg så ikke til. |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4704 |
Jo! Minix kører mobil-version af Android og indentificerer sig derfor som en mobilskærm overfor streamingtjenesten. For YouBio betyder det med al sandsynlighed, at man får SD-billedkvalitet, ikke engang HD. Minix reklamerer med 4K-understøttelse, men det er varm luft. Først fra Android TV (5.0) er der kommet understøttelse af HEVC og VP9, som kræves for streaming af 4K-kvalitet.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
iTunes, er det på PC eller Mac? Sidst jeg prøvede på PC hentede den kun ned i 720p, selvom det stod at den var op til 1080p. Google Play, var det på Chromecast? |
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7228 |
ITunes er 1080p via appleTV
|
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4704 |
På PC kan det ændres i "Indstillinger -> Butik -> Ved hentning af HD-videoer foretrækkes -> 1080p" Det kan være du også lige skal forbi "Afspilning" og vælge 1080p der
![]() |
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |