recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kvitte kabeltv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kvitte kabeltv

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6629
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2020 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Men er man mere avanceret bruger, skal man bitstreame, have egen Plex server og/eller spille fra skyen på den, have den til at snakke sammen med andre enheder end Apples egne (f.eks. ens Android telefon) mv, ja så bliver Shielden hurtigt langt den mest interessante af de to.

Hvad er "bitstreame"?


Venlig hilsen
KB
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2020 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Men er man mere avanceret bruger, skal man bitstreame, have egen Plex server og/eller spille fra skyen på den, have den til at snakke sammen med andre enheder end Apples egne (f.eks. ens Android telefon) mv, ja så bliver Shielden hurtigt langt den mest interessante af de to.










Hvad er "bitstreame"?


det er at enheder sender lyden til fx receiver uændret så det er receiveren der dekoder lyden og ikke boksen. Fx hvis en film er i true HD, så er det true HD receiveren får.

Redigeret af T-Duck - 10-September-2020 kl. 21:31
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2020 kl. 05:57
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Det kan så tilføjes af hvis netop spildelen skulle tælle for nogen (det betyder intet for mig selv, som ivrig PC gamer), så er der faktisk god grund til at passe på med ATV'et. Apple har tydeligt vist at de sigter imod at bygge en beskyttende mur omkring deres egen Arcade spiltjeneste og har hidtil aktivt holdt alle andre der kan tilbyde noget mere på højere niveau (spillekonsol/PC niveau) via skyen ude af platformen (Stadia, XCloud, Geforce Now) mv. Det eneste Apple hidtil, ud over deres egen mobile-grade Arcade tjeneste, har villet åbne op for er Steamlink - Til afvikling af de Steamspil man selv i forvejen ejer i husstanden på ens egen PC, som de dermed alligevel ikke kan beskytte Arcade tjenesten imod og holde en fra. 

Er tvOS som platform mere eller mindre lukket end andre spilplatforme? Med undtagelse af Windows PC, så er situationen i store træk den samme på PlayStation, Xbox og Switch. Der er ikke PS Now på Xbox, ligesom der ikke er Xbox Game Pass på PlayStation. Der er ikke SteamLink eller Stadia på nogen af dem, og det er ikke givet, at Xbox Game Pass (med xCloud) eller PS Now kommer på Android TV. Sådan er det jo med forretninger. Der er mange interesser. At Google Stadia derimod knap 1 år efter lanceringen stadig ikke findes officielt på Android TV, altså Googles egen platform, er ærgerligt, og noget af mistillidserklæring, synes jeg.

Der er konsolspil på Arcade. Endda til tider før titlerne kommer til konsoller. Beyond a Steel Sky, Creaks, The Last Campfire, Sayonara Wild Hearts, Stela, Neversong m.fl. Forvent at det bliver mere normalt fremover. En af lanceringstitlerne til PlayStation 5 er The Pathless, som ligeledes kommer på Arcade.

Det er ikke AAA-spil i stil med Red Dead Redemption osv. men det er rigtig gode spil, og sætter man sig foran f.eks. Apple TV med en PlayStation- eller Xbox-controller, så synes jeg helt oprigtigt, at man får en bedre spiloplevelse end på PlayStation eller Xbox. Jeg elsker min PS4 Pro pga. spiludvalget, men jeg er ikke fan af hardwaren. Den er langsom (pga. magnetisk harddisk), ekstremt larmende (i en sådan grad at det kan overdøve normal TV-lyd) og varm. De innovationer, man taler om i PS5 og Xbox Series X/S med NVMe SSD, hurtigere load, instant opstart, spil-installation i slices mv. findes naturligvis allerede på Apple TV 4K.

Jeg tror, at mange undervurderer, hvad spilplanerne er for Arcade + Apple TV, eller Arcade i større perspektiv, men det får vi jo syn for i de kommende år.

GeForce Now på Nvidia Shield er også super, men udvalget er blevet mindre interessant efter flere udgivere har trukket sig. Jeg er lidt bekymret for de langsigtede perspektiver. Modsat Arcade, så virker det ikke som om, at man opbygger momentum, nærmere tværtimod.

Jeg har stort set alle konsollerne/boksene, inklusiv PS4, Xbox, Shield, Apple TV 4K osv. Og adgang til så godt som alle spiltjenesterne enten privat eller gennem testabonnementer stillet til rådighed af udbyderne til vores testarbejde på Flatpanels. Jeg synes, at der er fantastisk konkurrence og jeg nyder personligt særligt PlayStation som spilplatform. Det er bare for at perspektivere, at der altså er ved at ske ting og sager på dette marked. Efter min opfattelse er PS5 og Xbox Series X/S langt fra de vigtigste, aktuelle udviklinger på spilmarkedet i skrivende stund.


Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

På Shielden kan man i det mindste for nu sideloade både Stadia og X-cloud preview (Geforce Now kommer pre-installeret), og man kan helt officielt også downloade Shadow til den og så kan man ligefrem spille både PSNow (720p) og XBox Game pass (1080p) spil på den fra skyen, hvis det virkeligt er det man vil.

Shadow findes også til iOS og tvOS (Apple TV), men tjenesten kører ikke i Danmark, så det er jo mindre relevant.

Hverken PS Now eller Xbox Game Pass findes som officielle apps til Apple TV eller Android TV. De kommer næppe foreløbigt på den første, men der er heller ikke indikationer på, at de kommer til Android TV. Microsoft har indtil videre kun bekræftet mobil-Android. At skulle ud på Android TV som helhed indebærer, at man også skal overtale den største aktør på Android TV, altså Sony. Skulle Sony, the PlayStation company, tillader Xbox Game Pass på så godt som alle deres TV før PS Now, eller bare før Google Stadia? Det tror jeg så er rimelig usandsynligt. Og ville Nvidia for den sags skyld? Næppe. 


Redigeret af Rasmus Larsen - 11-September-2020 kl. 06:01
Til top
Stroyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stroyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2020 kl. 19:42
Jeg bliver simpelthen også lige nødt til at slå et slag for nVidia Shield.

Har nu kørt med 2 modeller siden 2015 (den alm. og nu 2017 udgaven)

Pt. har vi 4 stk herhjemme - Stue, soveværelse, en på hver af ungernes værelser - udover det har mindst 5 af mine kammerater samt mine forældre og min bror også alle en eller anden version af Shielden og ikke en eneste gang har der været problemer - Ej - det passer ikke - de gamle fjernbetjeninger var noget skrammel. Har købt de helt nye gennem nvidia store til 250kr/stk og for dælene det spiller bare.

Hvis folk ævler om manglende brugervenlighed så kunne jeg godt tænkte mig at vide hvor problemet er. Min gamle far på 76 kan ikke finde ud af en smartphone selvom han har en iphone 7 af en eller anden art. Den ligger blot i skuffen men med deres Shield sidder han og ser Youtube og smider gerne en tegnefilm til børnebørnene eller bruger Netflix og DR's app mv.

Det fungere bare!

Udover det så kan man jo lige hive controlleren frem hvis man lige vil game lidt :-)

I øvrigt også med indbygget Chromecast!


Redigeret af Stroyer - 11-September-2020 kl. 20:02
Til top
Stroyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stroyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2020 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Har absolut heller ingen problemer med vores Apple TV. Vores Android TV boks derimod. LOL

Hvilken Android TV Boks? 

Nu skal du jo ikke sammenlige en 300kr  kina-boks med et 1400 appletv Clap
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2020 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af Stroyer Stroyer skrev:

Jeg bliver simpelthen også lige nødt til at slå et slag for nVidia Shield.

Har nu kørt med 2 modeller siden 2015 (den alm. og nu 4k udgaven)

Pt. har vi 4 stk herhjemme - Stue, soveværelse, en på hver af ungernes værelser - udover det har mindst 5 af mine kammerater samt mine forældre og min bror også alle en eller anden version af Shielden og ikke en eneste gang har der været problemer - Ej - det passer ikke - de gamle fjernbetjeninger var noget skrammel. Har købt de helt nye gennem nvidia store til 250kr/stk og for dælene det spiller bare.

Hvis folk ævler om manglende brugervenlighed så kunne jeg godt tænkte mig at vide hvor problemet er. Min gamle far på 76 kan ikke finde ud af en smartphone selvom han har en iphone 7 af en eller anden art. Den ligger blot i skuffen men med deres Shield sidder han og ser Youtube og smider gerne en tegnefilm til børnebørnene eller bruger Netflix og DR's app mv.

Det fungere bare!

Udover det så kan man jo lige hive controlleren frem hvis man lige vil game lidt :-)

I øvrigt også med indbygget Chromecast!


alle Shield er i 4k
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Stroyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stroyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2020 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Stroyer Stroyer skrev:

Jeg bliver simpelthen også lige nødt til at slå et slag for nVidia Shield.

Har nu kørt med 2 modeller siden 2015 (den alm. og nu 4k udgaven)

Pt. har vi 4 stk herhjemme - Stue, soveværelse, en på hver af ungernes værelser - udover det har mindst 5 af mine kammerater samt mine forældre og min bror også alle en eller anden version af Shielden og ikke en eneste gang har der været problemer - Ej - det passer ikke - de gamle fjernbetjeninger var noget skrammel. Har købt de helt nye gennem nvidia store til 250kr/stk og for dælene det spiller bare.

Hvis folk ævler om manglende brugervenlighed så kunne jeg godt tænkte mig at vide hvor problemet er. Min gamle far på 76 kan ikke finde ud af en smartphone selvom han har en iphone 7 af en eller anden art. Den ligger blot i skuffen men med deres Shield sidder han og ser Youtube og smider gerne en tegnefilm til børnebørnene eller bruger Netflix og DR's app mv.

Det fungere bare!

Udover det så kan man jo lige hive controlleren frem hvis man lige vil game lidt :-)

I øvrigt også med indbygget Chromecast!


alle Shield er i 4k

Naturligvis - jeg kunne bare ikke lige huske modelbetegnelsen for den næstnyeste.

Anyways - Har haft nVidia Shields siden 2015 hvor 1. version udkom - den blev opgraderet til 2017 versionen som vi købte i 2018 mener jeg. Har ikke overvejet at opgradere til den nyeste da det ikke giver nogen mening.

Men igen - OP# bør prøve begge dele og se hvad der fungere bedst til hans behov.
Nogle vil have moderen, andre datteren.



Redigeret af Stroyer - 11-September-2020 kl. 20:06
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2020 kl. 10:02
Stroyer_ er det ikke stadigt lidt besværligt at leje 4k HDR premiere film via Itunes - på en Shield ? Wink
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2020 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Stroyer_ er det ikke stadigt lidt besværligt at leje 4k HDR premiere film via Itunes - på en Shield ? Wink
nu er hdr film åbenbart noget der ligger fjernt fra nogle store instruktøre. Se her. Hvilken også det jeg har kunne observere med bl.a de sidste Jurassic Park film. Og nu er op jo ikke interesseret i Apple tv leje film. Det er alt hvad du kan spise tjenesterne han spørger til. Og dertil svare vi
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2020 kl. 12:42
Har både AppleTv 4k, den nyeste Nvidia Shield Pro, samt den gamle Nvidia Shield 2015 model. 

Begge er gode og begge har deres svagheder. 

AppleTv 4k, er fin hvis det er streaming, omend Remote kan være træls at browse med, sagt på en anden måde, det skulle ikke undre mig hvis der opstår en generation som får gigt i tommelfingrene med at det swiperi man gør på glaspladen på AppleTv Remoten. Når man så skal slukke for AppleTv hvis man bruger AppleTv Remote, så kræver det en del swipes og tryk, fordi on / off findes i en undermenu, da Remote ikke har en on / off knap. 

Hvis man som jeg, lagrer sine film på en server eller nas, så er AppleTv Remote bare træls at browse med hvis ens filmbibliotek har en hvis størrelse. Samt man er nød til at have en medieserver, hvor alt info om filmene ligger på, medmindre man med jævne mellemrum vil genopbygge sin filmdatabase, da det er Apple som bestemmer hvornår cachen skal slettes, så alt info ryger en tur.

Fra egne rips som andre har nævnt får du heller ikke bitstream med, dette har den største betydning for atmos, DTS-X, Aurora og hvad de nu hedder. 

Hvis det er streamings tjenester har dette ingen betydning dog. 

Billedkvalitet på den nye Shield Pro og AppleTv 4k, er der ingen forskel på, de ældre Shields opskallerede ikke så pænt som AppleTv 4k. 

Så de er begge lige gode til streaming, til egne rips har Shield en fordel. 

Og så er Remote bedre til Shield. 

Begge bokse kan selvfølgelig styres, tændes og slukkes med alm tv Remote. 

65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6629
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2020 kl. 13:12
@JordanDK:
Du kan slukke Apple Tv (stand-by) ned at holde knappen til højre for MENU nede, og trykke på pladen.
Der kommer en menu op, hvor Vågeblus er forvalgt.
Venlig hilsen
KB
Til top
Stroyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stroyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2020 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

@JordanDK:
Du kan slukke Apple Tv (stand-by) ned at holde knappen til højre for MENU nede, og trykke på pladen.
Der kommer en menu op, hvor Vågeblus er forvalgt.

Slukker og tænder mit TV og nVidia Shield med eet tryk på Power On/Off knappen på den nye fjernbetjening.

Det dur bare!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu