recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kvittering ved frikøb af telefon
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kvittering ved frikøb af telefon

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kvittering ved frikøb af telefon
    Sendt: 26-Juni-2019 kl. 21:07
Hej

Min kæreste har fået nyt job, og har nu fået tilbudet om, at frikøbe den telefon hun har købt igennem en lønpakke via sit tidligere job.

Vi har efterspurgt en kvittering, så vi kan dokumentere over for forsikringsselskabet (hvis nødvendigt) at det er os der ejer den, men det siger hendes tidl. job at de ikke kan give hende, men hun kan skrive en mail til dem, og så skal de nok bekræfte, at det er hende der ejer telefonen.

Kan det være rigtigt? Hun har fået dokumenter vedr. selve lønpakkeordningen, da hun oprettede den i december 2018, men de kan ikke give nogen kvittering på frikøb.

Viser det sig, at være "normalt nok", kan man så skrive en mail til dem om, at de bedes bekræfte, at min kæreste har frikøbt denne telefon med IMEI nummer, series nummer osv. og er nu ejer af denne telefon?
          
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Online
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2019 kl. 21:37
Der må have været noget papir, da telefon blev købt.

Jeg vil tage det helt roligt og hvis den bliver frikøbt, må der også være en kvittering på betaling.

Ellers vil jeg nok lade telefon være telefon.


Redigeret af Mufti - 26-Juni-2019 kl. 21:38
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2019 kl. 21:44
De siger bare, at de ikke kan give en direkte kvittering, men de vil gerne bekræfte, at min kæreste har købt telefonen fri, og er ejeren af den.

"Ellers vil jeg nok lade telefon være telefon."

Mener du med dette, at du så ikke ville købe den?

Man ved jo bare, at forsikringen vil have en kvittering, og det samme vil en køber i fremtiden sikkert også, med mindre den bliver solgt indenfor stamtræet.

          
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2019 kl. 22:38
Slettet


Redigeret af fltk - 26-Juni-2019 kl. 22:41
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2019 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Kvitteringen kommer vel til at fremgå af hendes lønseddel med det beløb hun betaler for at frikøbe den. Hvis hun ikke længere er ansat får hun på anden vis en kvittering for det indbetalte beløb.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2019 kl. 23:16
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Kvitteringen kommer vel til at fremgå af hendes lønseddel med det beløb hun betaler for at frikøbe den. Hvis hun ikke længere er ansat får hun på anden vis en kvittering for det indbetalte beløb.

Flemming

Ja, der står selvfølgelig på hendes lønseddel “Lønpakke mobiltelefon” og så figurer der også trækket til beskatningen af fri telefon.
Når hun skal frikøbe den, skal hun selv overføre pengene til en konto hun har fået tilsendt på mail, og besvare den mail, at hun ønsker at benytte sig af tilbudet om at frikøbe den. Det er den mail, som de så gerne vil bekræfte, at nu ejer hun telefonen, men de kan ikke printe en direkte kvittering til hende.
          
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Online
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2019 kl. 23:30
Hvis hun har den mail burde det være ok.



Redigeret af Mufti - 26-Juni-2019 kl. 23:31
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu