recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - KVM Switches - 1 skærm, flere PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKVM Switches - 1 skærm, flere PC

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
/Torben Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Emne: KVM Switches - 1 skærm, flere PC
    Sendt: 22-September-2006 kl. 19:12
Man kan åbenbart styre flere computere med kun 1 skærm, 1 mus og 1 tastatur ved hjælp af en såkaldt KVM Switch.
Hvilke erfaringer har I  med den slags?

/Torben

Til top
Jarlen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2006 kl. 21:24

Hej Torben

Jeg købte for noget tid siden en TRENDnet KVM-switch, som jeg dog ikke bruger mere. Problemet er, at mit trådløse Logitech mus/tastatur-sæt ikke virker ordentligt gennem switchen. Sættet genkendes ikke ordentligt, så alle ekstra knapper på tastatur og mus virker ikke.(Virker som standard tastatur/2-knaps mus)

Det er dog ikke switch'en, der er problemet, men manglende understøttelse af KVM fra Logitech's side. Den skulle virke fint med f.eks. Microsoft produkter.(har jeg læst, har ikke selv prøvet) Jeg bruger dagligt en KVM-switch på arbejdet og det virker helt perfekt, men det er også bare et standard tastatur.

Jacob

Jacob

LG 42PC1R (Tilfreds)
Pioneer DVR-520 (Super tilfreds)
Panasonic DVD-F65 (Gammel, men den virker endnu)
Til top
/Torben Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2006 kl. 22:26
Tak for oplysningerne. Et par supplerende spørgsmål:
Oprindeligt skrevet af Jarlen Jarlen skrev:

Den skulle virke fint med f.eks. Microsoft produkter.(har jeg læst, har ikke selv prøvet)


Kan du oplyse, hvor du har læst om det? Jeg vil gerne læse om andres erfaringer.

Oprindeligt skrevet af Jarlen Jarlen skrev:

Jeg bruger dagligt en KVM-switch på arbejdet og det virker helt perfekt, men det er også bare et standard tastatur.

Kan du huske navn og evt nummmer og type på KVM-switchen? Bruger du på arbejde USB eller PS/2 mus og tastatur?, Hvilken type skærmforbindelse? VGA eller DVI?

Hilsen
/Torben
Til top
Jarlen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2006 kl. 22:52

Oprindeligt skrevet af /Torben /Torben skrev:

Kan du oplyse, hvor du har læst om det? Jeg vil gerne læse om andres erfaringer.

Det er stykke tid siden, så jeg kan ikke huske hvor jeg læste det. Jeg søgte bare på KVM og Logitech og fik en masse hits, hvor mange andre var frustrerede over Logitechs manglende understøttelse af KVM. Nogle gange blev folk opfordret til at droppe Logitech og købe Microsoft, fordi det virker.(Igen, det er kun hvad jeg har læst)

Oprindeligt skrevet af /Torben /Torben skrev:

Kan du huske navn og evt nummmer og type på KVM-switchen? Bruger du på arbejde USB eller PS/2 mus og tastatur?, Hvilken type skærmforbindelse? VGA eller DVI?

Den jeg bruger på arbejdet er en TRENDnet TK-205K. Den kan kun klare 2 computere og kun med PS/2 og VGA. Der findes dog en masse andre modeller, der kan bruge USB, DVI og evt. flere PC'er. Se evt. http://www.trendnet.dk/home/kvm.asp

Jacob

Jacob

LG 42PC1R (Tilfreds)
Pioneer DVR-520 (Super tilfreds)
Panasonic DVD-F65 (Gammel, men den virker endnu)
Til top
/Torben Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2006 kl. 08:58

Til top
/Torben Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2006 kl. 09:07
Helt fint.

Den slags små apparater er sjældent testede eller anmeldte, og den eneste nogenlunde grundige gennemgang/anmeldelse jeg har kunnet finde kan læses her:

http://www.homepcnetwork.com/index.htm?hdgrvwavocentkvm.htm

Det fremgår heraf, at der ofte er problemer med den slags
switches, og jeg kan forstå, at du også har oplevet frustrationer, men at de skyldes en uheldig kombination af de dimser du anvender.

Den anmeldte Switch er en Avocent SwitchView DVI 4-port KVM Switch, som jeg har overvejet at købe. Jeg hører meget gerne hvis andre har erfaringer hermed eller kender til steder hvor der er foretaget tests/anmeldelser af andre KVM Switch, for den her er ret dyr.

/Torben
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2006 kl. 09:48

Jeg har en liggende til VGA/ PS/2 med kabler hvis det her interesse til billige penge.

Jeg bruger den ikke mere da min skærm har 2 indgange DVI/VGA og jeg pruger en USB hub til tastatur/Mus/Printer.

 

Til top
/Torben Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2006 kl. 10:00
Hej kim.t
Tak for tilbuddet, men jeg skal have en med DVI.
Hilsen
/Torben
Til top
/Torben Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2006 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af /kim.t /kim.t skrev:


jeg pruger en USB hub til tastatur/Mus/Printer


Trækker du så usb-stikket ud af den ene computer og sætter stikket ind i den anden, når du skal bruge den?

/Torben
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2006 kl. 10:38

Ja.

Det hvide stik er en forlængerledning fra PC'ern som hænger under bordet. Den sølvfarvede er USB hub'en (kr. 50-70,- ved T-hansen m.m.).

Så er det bare tage det søvfarvede ud af det hvide og stikke det i siden på den bærbare og trykke på SOURCE knappen på skærmen.

Til top
/Torben Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2006 kl. 12:59
O-kæj!
Fint illustreret.
Jeg vil nu prøve med en
KVM Switch, hvis ellers jeg kan finde en der virker og kan betales. Desuden har jeg tre computere at holde styr på.
/Torben
Til top
henrikkrebs Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-September-2005
Status: Offline
Point: 119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2006 kl. 16:02

Jeg har haft tre KVM-switche (alle til 1 KVM, 2 PC'ere) og adskillige PC'ere genem de sidste 10 år.

Vigtigste lære: Mix ikke USB og PS/2 (ikke noget med at sætte en lille konverter ind).  Og hvis det virker dag 1 (alle taster), så virker det nok til evig tid.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu