|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
Jeg vil tro at det godt kan trækkes af en 120W's PSU. CPU: 45 W Diske: 2x10W Så er der 55W tilbage til resten, det burde være nok. Husk at picoPSU'en i sig selv ikke trækker noget, du skal have en 220->12V adapter, og gerne en, der kan levere 120W (12V 10A). |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10593 |
![]() |
120w er nok. Det er der også i mit Silverstone LC19 kabinet, men om den ovennævnte Pico PSU kan levere ampere nok kan jeg ikke svare på. Der findes dog denne noget kraftigere model, som jeg kan anbefale. Den har jeg i min anden HTPC: http://www.mini-box.com/PW-200M-DC-DC-power-supply;jsessioni d=ac112b791f430174a1d455d647b99772fc6977dd5aa2.e3eTaxeKbh0Te 34Pa38Ta38Lbxr0?sc=8&category=13 Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
madbox ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 175 |
![]() |
takker for gode ideer.
på mini box siden er der forskellige AC adaptorer, hvor mange ampere skulle det så være? 8.5 6.6 eller 5 .Amp? |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10593 |
![]() |
Vælg den kraftigste på 8.5. Så er du på den sikre side. Se denne sammenligning: http://resources.mini-box.com/online/comparisation-chart/com parisation-chart.html Flemming Redigeret af fltk - 06-Juni-2008 kl. 13:54 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Med hensyn til H264, er der jo forskel på H264 og x264.
H264 kommer man ud for ved brug af blu-ray og her er der ikke problemer med det nævnte bundkort der bruger 780G og hardwareacceleration. heller ikke med en svag processor. X264 bruges ved amatør rip fx og kræver mere af en processor fordi det måske ikke understøtter hardwareacceleration på grafikkortet (HD 3200 i tilfældet med gigabytes bundkort som jo ellers har understøttelse af H264) Så hvis man ikke downloader film lavet i x264, (bemærkX) eller har tænkt sig at gøre det, kommer man nok ikke i en situation der kræver det helt store. Men det er rart hvis man lige er sikker, hvem ved hvad fremtiden bringer. Så en 4850E er et godt valg. Men almindeligvis kan man nøjes med mindre faktisk. Når CPUen ikke belastes ved H264 på grund af hardware acceleratin på grafikkortet, er der jo heller ikke nogen ekstra varme udvikling fra en CPU. Men selvfølgelig noget fra grafikkortet på bundkortet. |
|
![]() |
|
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
12V og 8,5A giver kun 100W, du skal op i en 12V 10A for at udnytte det fulde potentiale i den picoPSU. Hverken Mini Box eller Mini-itx.com sælger adaptere på 12V 10A, men det kan fås på Ebay. Kvaliteten ved jeg dog ikke noget om... |
|
![]() |
|
![]() |
Har du set 220V->12V-adaptere, der kan give mere end 10A? Hvis ikke, så kan det jo være lige meget om PSU'en kan klare 120 eller 200W. |
|
![]() |
|
madbox ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 175 |
![]() |
øhm hvorfor har de så lavet en 200 watt hvis de ikke selv kan levere en DC adapter til den... de tosset de udlændinge
![]() |
|
![]() |
|
krazzen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15 |
![]() |
Jeg har den, og bruger den lige nu med media-portal. Er dog ikke særlig tilfreds med hvor meget arbejde det var at sætte den op, samt at nogen taster bare ikke duer, fordi MP virker anderledes end MCE. MHT. om du skal vælge MCE eller media-portal, er det nok nærmest et religionsspørgsmål, og et spørgsmål om hvor meget til du vil bruge på at sætte det op. MCE virker out-of-the box (for det meste) og kræver meget lidt viden om opsætning. Til gengæld er der ting som kan være svære at styre. F.eks har jeg oplevet at MCE uden at spørge putter shares ind som jeg ikke har bedt den om - f.eks. et helt drev hvor der var filer på som jeg bestemt ikke synes familien skulle se *rødme*... MCE skelner ikke mellem om de mapper du lægger ind er musik/billeder, og det kan resultere i noget rod hvis man f.eks. har covers i mp3-mapperne. I Media-Portal skal man bruge en smule mere tid på opsætning af shares, plugins mm. Og når man så skal ha TV til at virke, kan det være svært at gennemskue hvordan program-guiden sættes op mm. Men med tålmodighed og lidt læsning kan det laves, og man har et medie-center som efter min overbevisning er væsentligt mere funktionelt end MCE. Så jeg ville tage Media-Portal, men jeg anbefaler dig selv at prøve dem begge af i et stykke tid hvis du har mulighed for det, så er det lettere at forstå at begge har fejl/magler og fordele/bagdele at anvende. |
|
![]() |
|
![]() |
Kan man køre lyd og billed adskilt selvom det er HDMI? jeg mener PC sound fra evt. bundkort , da jeg ikke har nogen forstærker med hdmi
|
|
![]() |
|
krazzen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15 |
![]() |
Du kan så vidt jeg ved kombinere det efter behag.
Jeg kører min lyd via TV->PC Højttalersæt, som giver ganske god lyd. Man kan få adapterstik som laver HDMI (PC) -> DVI (Fladskærm), og på den måde sende lyden gennem samme kabel. Det er ikke lykkedes mig at få det til at virke med dvi -> dvi. Der er masser af måder det kan kombineres på, f.eks. kan du sende lyd fra en ekstern CD-afspiller el. andet vial line-in og så videre ud til det der nu skal afspille det. Jeg er ikke sikker på at det var svar nok for dig. |
|
![]() |
|
![]() |
tak for hurtigt svar
![]() Jeg synes jeg havde læst et sted at man skulle bruge bestemte HDmi -> DVi converter ellers ville det ikke , eller er det en anden snak ? ![]() det er et forvirret marked.. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |