recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lad vær at købe dette tv: Sony 32EX302
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLad vær at købe dette tv: Sony 32EX302

Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Emne: Lad vær at købe dette tv: Sony 32EX302
    Sendt: 28-April-2010 kl. 21:01

Dette Sony 32EX302 LCD tv kan jeg absolut ikke anbefale. Thumbs Down

Tv'et blev købt til min datter, istedet for et mindre 19" Viewpia LCD, som var blevet for smårt. Heldigvis er hun ikke kræsen, så hun har ikke sagt noget om billedekvaliteten, eller manglen på samme.
Jeg gjorde den fejl, at tro at LCD tv ano 2010 måtte ha en vis standard, selvom vi snakker tv til små 2995,- kr. Så jeg købte det ubeset, men det skal man bare ikke gøre. Især når man køber det hos Fona, som ikke har retur ret, når varen har været åben.
Hvilken jeg selvfølgelige godt viste på forhånd, så den fejl er min.
Det der er galt med dette tv er, at billedekvaliteten er så ringe, at man tror det er løgn.
Især alm. SD tv er slem, forskellen på analog og digital (DVB-C) er så lille, at man først tror man har lavet en fejl. Kun DR HD står flot, resten af alle tv kanalerne, er uskarpe med masser af slør og dårlig shadow detail....ja jeg kunne blive ved.
Ved dvd, er det hellere ikke meget bedre. Man skal ikke sætte en billig standard dvd afspiller på, så får man igen et uskarp billede med overmættet farver.
Det eneste gode men kan sige om skærmen, er at det har et pænt design og har en god byggekvalitet. Desværre har Sony sparet på ALT, som har indflydelse på billedekvaliteten. Så dette tv kan absolut ikke anbefales, brug lidt mere - eller lad vær med købe noget. Selv mit gamle Samsung 32R87 fra 2007, var flere klasser bedre.
Til top
Circon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Januar-2005
Point: 299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 21:07
Jeg har set en ny Sony LED skærm hos en bekendt.Det var noget med ex 500 - 700. Prisen er ca 6 - 7000 kr.Det var så dårligt at jeg troede det var løgnGeek. For mig er og bliver det plasma fra PanaWink.
Mvh
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 21:07
Prøv at slå alle bildekresløb fra, så som NDR m.m.

For alle Tv der blive lev. op af kasse er alt det der give en god billde kvalitet slået fra, det ville sige at alle mystisk bildekresløb er slået til, og det der i reklame skulle give et beder bilde faktisk givet er ringe bilde.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Prøv at slå alle bildekresløb fra, så som NDR m.m.

For alle Tv der blive lev. op af kasse er alt det der give en god billde kvalitet slået fra, det ville sige at alle mystisk bildekresløb er slået til, og det der i reklame skulle give et beder bilde faktisk givet er ringe bilde.
De er selvfølgelige alle slået fra, men det gør hverken fra eller til. Det er kun et spørsmål om et dårlige billede, eller et endnu være billede.
Til top
hyldig87 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Point: 473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 21:21
Det er sony absolutte entry model. Den kan fås til 2500-2800 på udsalg. Kvaliteten er desværre noget at skrive hjem om i den prisklasse.
Men det er selvfølgelig altid ærgeligt at have købt noget, når man troede det var bedre :(

Det er et TV der skal være konkurencedygtigt på pris overfor alle discount mærker som Denver, prosonic osv (ka ik engang huske hvem af dem der egentlig laver TV), og så Samsungs serie 300 entry modeller.

Jeg sys nu alligevel at Sony's serie EX30x er det mindst dårlige i prisklassen

Redigeret af hyldig87 - 28-April-2010 kl. 21:28
Til top
Hr. Soegaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-April-2010
Sted: Danmark
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 22:39
Det rigtig surt, men så lærer man lidt a´ det, entry modeller er bare dårlige, så intet nyt der, tv´et er sikkert fint nok for nogle, men bare ikke dig/din datter. Folk herinde ved nok godt at ved 30x får man hvad man betaler for og så heller ikke mere. ;) Ud og fint et nyt så, evt plasma, som alle herinde elsker...!
Bedste Hilsner - Hr. Soegaard
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af Hr. Soegaard Hr. Soegaard skrev:

Det rigtig surt, men så lærer man lidt a´ det, entry modeller er bare dårlige, så intet nyt der, tv´et er sikkert fint nok for nogle, men bare ikke dig/din datter. Folk herinde ved nok godt at ved 30x får man hvad man betaler for og så heller ikke mere. ;) Ud og fint et nyt så, evt plasma, som alle herinde elsker...!

Jo, jo...plasma er svaret. Eller noget...Dead

Og nej, ikke alle herinde elsker plasma.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 23:00
Kskruger
det beviser bare endnu engang, man kan ikke regne med forskellige bruger anbefaler.
for igen
det man selv synes er bedst
eller det billede man måler.
som regel er det også det billede man måler, som er bedst.
uanset teknologi 

så er den ikke meget længere. Men prisen spiller også ind.
der er alså stor forskel på et plasma til 20000 kr og en til 8000 kr
helt det samme gælder lcd.

Redigeret af xcardman - 28-April-2010 kl. 23:04
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 23:03
Jeg vil ikke spille bagklog, men har altid ment og skrevet, at man bør holde sig fra Sony's helt billige modeller, som i min optik aldrig nogensinde har været mange bøtter værd. I dette segment, klarer f.eks. Samsung og LG sig bedre. Jeg er dog stadigvæk lidt overrasket over at høre, at billedet virkelig skulle være så ringe. Nu har du sikkert, hvis jeg kender dig ret, indstillet det på alle leder og kanter.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 23:22
Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

Jeg vil ikke spille bagklog, men har altid ment og skrevet, at man bør holde sig fra Sony's helt billige modeller, som i min optik aldrig nogensinde har været mange bøtter værd. I dette segment, klarer f.eks. Samsung og LG sig bedre. Jeg er dog stadigvæk lidt overrasket over at høre, at billedet virkelig skulle være så ringe. Nu har du sikkert, hvis jeg kender dig ret, indstillet det på alle leder og kanter.

Faktisk kan man ikke stille på ret meget og det man kan ændre ikke meget.
Da jeg købte det viste jeg godt, at det ikke var et super tv. Men da jeg tidligere har haft en LCD i den billigere ende (2007), som faktisk havde et fint og okay billedekvalitet. Ja så kunne jeg ikke forstille mig, at dette tv var så dårligt. 

Det der overrasker mig mest, er stadige hvor dårlig den er på DVB-C - vi snakker næsten analog niveau!

Redigeret af kskruger - 28-April-2010 kl. 23:27
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 23:34
Jeg er klar over, at mulighederne for justering er begrænset, men selv små justeringer plejer at gøre underværker på mange billige LCD-TV (Uden det dog bliver rigtig godt af den grund), men det lyder ikke til det er muligt med det Sony. Måske det ville hjælpe med en ekstern boks, selvom det nok ikke lige er planen at have sådan en stående. Ville dog være spændende at se, om der egentlig ville være forskel, for den indbyggede tuner er højst sandsynligt noget skrammel.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 23:43
indbyggede tuner er højst sandsynligt noget skrammel.
hvordan det, den levere bare et digitalt signal
optager jo selv via pc. der får man signalet som det er sendt.
det samme med en digital tuner
Til top

Besvar Besvar Side  123 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu