Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
PhDream
Guld medlem
Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
|
Sendt: 29-April-2010 kl. 01:15 |
@kskruger:
Helt ærligt, hvad havde du forventet af et tv til 3000 kr.?
En anden ting: er det virkelig nødvendigt, at oprette samme tråd både hér og på flatpanels? Hvad får du ud af det? Det er jo ikke fordi du er blevet snydt, eller fået forkert vejledning. Du skriver selv, at du købte katten i sækken, idet du ikke undersøgte markedet før køb.
|
 |
Firebird
Guld medlem
Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
|
Sendt: 29-April-2010 kl. 01:29 |
kskruger skrev:
vasif skrev:
Jeg vil ikke spille bagklog, men har altid ment og skrevet, at man bør holde sig fra Sony's helt billige modeller, som i min optik aldrig nogensinde har været mange bøtter værd. I dette segment, klarer f.eks. Samsung og LG sig bedre. Jeg er dog stadigvæk lidt overrasket over at høre, at billedet virkelig skulle være så ringe. Nu har du sikkert, hvis jeg kender dig ret, indstillet det på alle leder og kanter. |
Faktisk kan man ikke stille på ret meget og det man kan ændre ikke meget.
Da jeg købte det viste jeg godt, at det ikke var et super tv. Men da jeg tidligere har haft en LCD i den billigere ende (2007), som faktisk havde et fint og okay billedekvalitet. Ja så kunne jeg ikke forstille mig, at dette tv var så dårligt.
Det der overrasker mig mest, er stadige hvor dårlig den er på DVB-C - vi snakker næsten analog niveau! |
Jeg vil vove at påstå, at mit JVC CRT tv fra 2006 kører dette tv fuldstændigt over. Selv med analog signal. Jeg undrer mig dog over, at du køber sådan noget til din datter.
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
Fakker
Super bruger
Oprettet: 13-April-2008
Sted: Aarhus
Point: 315
|
Sendt: 29-April-2010 kl. 01:41 |
Firebird skrev:
kskruger skrev:
vasif skrev:
Jeg vil ikke spille bagklog, men har altid ment og skrevet, at man bør holde sig fra Sony's helt billige modeller, som i min optik aldrig nogensinde har været mange bøtter værd. I dette segment, klarer f.eks. Samsung og LG sig bedre. Jeg er dog stadigvæk lidt overrasket over at høre, at billedet virkelig skulle være så ringe. Nu har du sikkert, hvis jeg kender dig ret, indstillet det på alle leder og kanter. |
Da jeg købte det viste jeg godt, at det ikke var et super tv. Men da jeg tidligere har haft en LCD i den billigere ende (2007), som faktisk havde et fint og okay billedekvalitet. Ja så kunne jeg ikke forstille mig, at dette tv var så dårligt.
Det der overrasker mig mest, er stadige hvor dårlig den er på DVB-C - vi snakker næsten analog niveau! | Jeg vil vove at påstå, at mit JVC CRT tv fra 2006 kører dette tv fuldstændigt over. Selv med analog signal. Jeg undrer mig dog over, at du køber sådan noget til din datter.
|
OG..?? Hvem gider dog, at have så stort et skrummel i dagens danmark.
|
 |
Firebird
Guld medlem
Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
|
Sendt: 29-April-2010 kl. 01:48 |
Fakker skrev:
Firebird skrev:
kskruger skrev:
vasif skrev:
Det der overrasker mig mest, er stadige hvor dårlig den er på DVB-C - vi snakker næsten analog niveau! | Jeg vil vove at påstå, at mit JVC CRT tv fra 2006 kører dette tv fuldstændigt over. Selv med analog signal. Jeg undrer mig dog over, at du køber sådan noget til din datter.
|
OG..??
Hvem gider dog, at have så stort et skrummel i dagens danmark.
|
Det er da et fedt tv til soveværelset. Det var dog ikke min pointe. Den gik kun BILLEDKVALITETEN som jo er emnet i denne tråd, men, det gik måske dine øjne forbi?
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
kskruger
Guld medlem
Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
|
Sendt: 29-April-2010 kl. 06:43 |
PhDream skrev:
@kskruger:
Helt ærligt, hvad havde du forventet af et tv til 3000 kr.?
En anden ting: er det virkelig nødvendigt, at oprette samme tråd både hér og på flatpanels? Hvad får du ud af det? Det er jo ikke fordi du er blevet snydt, eller fået forkert vejledning. Du skriver selv, at du købte katten i sækken, idet du ikke undersøgte markedet før køb. |
Jeg synes det er på sin plads, at advare andre når man støder ind i et produkt, som er så ringe som dette tv er. Der er jo ingen grund til, at andre skal gøre den samme fejl. Også fordi både Føtex og Bilka samt Fona køre meget hårdt på, med tilbud på netop dette tv.
|
 |
wigant
Bruger
Oprettet: 28-November-2006
Point: 132
|
Sendt: 29-April-2010 kl. 08:25 |
@kskruger:
Tak for advarslen. Det er meget muligt, at rutinerede brugere af dette forum (gælder ikke for undertegnede  ) er helt klar over, at dette ikke er noget fremragende TV. Jeg kender det personligt ikke og er da glad for at jeg kan råde evt. familie og venner til IKKE at købe dette (som jeg tidligere har gjort med samsungs 3-serie når det er "slag-tilbud" i elgiganten).
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 29-April-2010 kl. 08:33 |
vasif skrev:
Jeg er klar over, at mulighederne for justering er begrænset, men selv små justeringer plejer at gøre underværker på mange billige LCD-TV (Uden det dog bliver rigtig godt af den grund), men det lyder ikke til det er muligt med det Sony. Måske det ville hjælpe med en ekstern boks, selvom det nok ikke lige er planen at have sådan en stående. Ville dog være spændende at se, om der egentlig ville være forskel, for den indbyggede tuner er højst sandsynligt noget skrammel. |
Det er ikke tuneren der er problemet. I det hele taget, så er der grænser for hvor meget ballade en digital tuner kan lave i billedet. Problemet ligger i elendig signalbehandling, og jeg kan kun bakke op om at de billigste modeller fra bl.a. Sony, men også de andre store, generelt er overraskende ringe. Med eller uden kalibrering. Så mens de bedste LCD'er løbende rykker fremad kvalitetsmæssigt, så er bundniveauet stadig ufatteligt lavt.
|
 |
Rasmusdc
Guld medlem
Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
|
Sendt: 29-April-2010 kl. 08:47 |
må også indrømme jeg slet ikke mener et Gammelt JCV billedrør har en chance selv mod ældre tv, så snart du sætter noget ordentligt kilde materiale på, sad og legede med et Avant + Sonys X top model af CRT hos en gammel kammerat der har det til overs fra yngre dage, mage til udtværet billede skal man lede læge efter..
JA farverne er OK.. men flimmer selvom det er 100hz og manglen på den skarphed man kan få i HD skal man lede længe efter..
billige tv virker tit også som en revival af gamle LCD paneler som lige skal sælges ud. Så længe man kun bruger disse tv til HD kilder og Gaming så synes jeg generelt de klarer det ok..
ET crappy SPVA panel med en minimal Input lag, udradere altid et okay TN panel. til XBOX/PS3 og for den sags skyld skrivebord..
Slipper ikke min 32B655 som pc monitor efter jeg har fået minimeret inputlag.
|
|
 |
Ghidora
Bruger
Oprettet: 27-Marts-2007
Point: 206
|
Sendt: 29-April-2010 kl. 09:16 |
Tror hun havde været bedre tjent med en 1-2 år gammel samsung midrange som du sikkert ku have fået til samme pris... med væsentligt bedre billede.. surt :(
|
Panasonic G20 50" Plasma Sony PS3 Slim 320 GB AVI ADM 9.1T Hvid
|
 |
kskruger
Guld medlem
Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
|
Sendt: 29-April-2010 kl. 09:28 |
Ghidora skrev:
Tror hun havde været bedre tjent med en 1-2 år gammel samsung midrange som du sikkert ku have fået til samme pris... med væsentligt bedre billede.. surt :( |
Jeg prøver senere i dag, at spørge Fona hvad de sige til, at få det tilbage, mod jeg køber et andet og bedre.
|
 |
Fakker
Super bruger
Oprettet: 13-April-2008
Sted: Aarhus
Point: 315
|
Sendt: 29-April-2010 kl. 09:50 |
kskruger skrev:
Ghidora skrev:
Tror hun havde været bedre tjent med en 1-2 år gammel samsung midrange som du sikkert ku have fået til samme pris... med væsentligt bedre billede.. surt :( |
Jeg prøver senere i dag, at spørge Fona hvad de sige til, at få det tilbage, mod jeg køber et andet og bedre. |
Ja prøv det, det kan jo aldrig skade at spørge.
|
 |
quarkir
Guld medlem
Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1572
|
Sendt: 29-April-2010 kl. 10:32 |
AV Precision skrev:
vasif skrev:
Jeg er klar over, at mulighederne for justering er begrænset, men selv små justeringer plejer at gøre underværker på mange billige LCD-TV (Uden det dog bliver rigtig godt af den grund), men det lyder ikke til det er muligt med det Sony. Måske det ville hjælpe med en ekstern boks, selvom det nok ikke lige er planen at have sådan en stående. Ville dog være spændende at se, om der egentlig ville være forskel, for den indbyggede tuner er højst sandsynligt noget skrammel. |
Det er ikke tuneren der er problemet. I det hele taget, så er der grænser for hvor meget ballade en digital tuner kan lave i billedet. Problemet ligger i elendig signalbehandling, og jeg kan kun bakke op om at de billigste modeller fra bl.a. Sony, men også de andre store, generelt er overraskende ringe. Med eller uden kalibrering. Så mens de bedste LCD'er løbende rykker fremad kvalitetsmæssigt, så er bundniveauet stadig ufatteligt lavt. |
Jeg forstår så ikke den voldsomme forskel jeg har på mit Samsung 32", købt for et par år siden som slagtilbud i Fona (bruges i soveværelset, derfor så billig som muligt  ). Når jeg bruger den indbyggede DVB-T tuner, er billedet utrolig mat i farvene, sammenlignet med billedet fra min sat-receiver (forbundet med RGB).
|
mvh Jesper \
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams
|
 |