Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Firebird
Guld medlem
Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
|
Sendt: 29-April-2010 kl. 10:51 |
Rasmusdc skrev:
må også indrømme jeg slet ikke mener et Gammelt JCV billedrør har en chance selv mod ældre tv, så snart du sætter noget ordentligt kilde materiale på, sad og legede med et Avant + Sonys X top model af CRT hos en gammel kammerat der har det til overs fra yngre dage, mage til udtværet billede skal man lede læge efter..
JA farverne er OK.. men flimmer selvom det er 100hz og manglen på den skarphed man kan få i HD skal man lede længe efter..
billige tv virker tit også som en revival af gamle LCD paneler som lige skal sælges ud. Så længe man kun bruger disse tv til HD kilder og Gaming så synes jeg generelt de klarer det ok..
ET crappy SPVA panel med en minimal Input lag, udradere altid et okay TN panel. til XBOX/PS3 og for den sags skyld skrivebord..
Slipper ikke min 32B655 som pc monitor efter jeg har fået minimeret inputlag. |
Du ved da vidst ikke en skid om det JVC jeg har. Ligesom med plasma og LCD tv er der gode og dårlige. Du er velkommen til at se hvad et 32 tommers JVC CRT tv fra 2006 kan præstere. Jeg bor i Esbjerg. Kom bare forbi. Nej, der er hverken flimmer eller et udtværet billede for så havde jeg sgu skaffet mig af med det forlængst. Jeg kan endda se et klart billede og porerne i huden på mennesker meget tydeligt fra en, to og tre meters afstand når jeg slanger mig på sengen. 32 tommer på to meters afstand svarer til ca. 48 tommer på tre meters afstand, og jeg ser fodbold på en meters afstand! Næ, det ville ikke se godt ud på de fleste CRT tv, men, det gør det altså på nogle. Bla. mit som bestemt også kører en del andre CRT tv over. Nok ikke alle, men det er utvivlsomt et af de bedste CRT tv jeg nogensinde selv har set. Det var derfor jeg købte det i 2006. Det er også derfor det ikke er til salg, men, står i soveværelset da jeg skal have noget større til stuen.  Otto var inde på det rigtige. Bundniveauet på fladskærmene er stadigvæk utroligt lavt, og det er ikke kun signalbehandlingen der er ringe, efter min mening. Du kan kalibrere dem til hudløshed. Du får aldrig et nogenlunde fornuftigt billede ud af dem. Så enkelt er det. Der er bestemt også fladskærme i middelklassen som er utroligt ringe. Hvis det er LCD man vil have, så skal man op i den dyrere ende før man får noget fornuftigt. Det er der de seneste par års forbedringer er. LCD er skam rykket meget de seneste par år, men, det er kun i den dyrere ende der LCD tv som er værd at købe, HVIS det skal være LCD.
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
Firebird
Guld medlem
|
Sendt: 29-April-2010 kl. 11:01 |
quarkir skrev:
AV Precision skrev:
vasif skrev:
Jeg er klar over, at mulighederne for justering er begrænset, men selv små justeringer plejer at gøre underværker på mange billige LCD-TV (Uden det dog bliver rigtig godt af den grund), men det lyder ikke til det er muligt med det Sony. Måske det ville hjælpe med en ekstern boks, selvom det nok ikke lige er planen at have sådan en stående. Ville dog være spændende at se, om der egentlig ville være forskel, for den indbyggede tuner er højst sandsynligt noget skrammel. |
Det er ikke tuneren der er problemet. I det hele taget, så er der grænser for hvor meget ballade en digital tuner kan lave i billedet. Problemet ligger i elendig signalbehandling, og jeg kan kun bakke op om at de billigste modeller fra bl.a. Sony, men også de andre store, generelt er overraskende ringe. Med eller uden kalibrering. Så mens de bedste LCD'er løbende rykker fremad kvalitetsmæssigt, så er bundniveauet stadig ufatteligt lavt. |
Jeg forstår så ikke den voldsomme forskel jeg har på mit Samsung 32", købt for et par år siden som slagtilbud i Fona (bruges i soveværelset, derfor så billig som muligt ). Når jeg bruger den indbyggede DVB-T tuner, er billedet utrolig mat i farvene, sammenlignet med billedet fra min sat-receiver (forbundet med RGB).
|
Jo, det kunne bestemt også være selve tuneren i tv'et der er noget bras, men Otto har helt ret i, at signalbehandlingen er ringe i mange tv. Det gælder både CRT, LCD og PLASMA.
Redigeret af Firebird - 29-April-2010 kl. 11:15
|
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
Kimbo
Bruger
Oprettet: 24-April-2005
Point: 118
|
Sendt: 29-April-2010 kl. 14:33 |
Firebird skrev:
Jeg kan endda se et klart billede og porerne i huden på mennesker meget tydeligt fra en, to og tre meters afstand når jeg slanger mig på sengen. 32 tommer på to meters afstand svarer til ca. 48 tommer på tre meters afstand, og jeg ser fodbold på en meters afstand!
|
Jeg kender ikke dit fjernsyn, men med en PAL opløsning på 720x576 pixels, kan et 32 tommer billede som ses en meter fra skærmen ikke være speciel skarpt. Men derudover er vi ikke uenige om, at SD materiale kan stå ganske godt på nogle af de sidste CRT fjernsyn. Men ligesom at mange LCD og plasma skærme har fejl i billedet, har CRT det i den grad også..! Bare se geometrien på widescreen CRT skærmene, den er tit hel hen i vejret 
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 29-April-2010 kl. 14:41 |
Firebird skrev:
Otto var inde på det rigtige. Bundniveauet på fladskærmene er stadigvæk utroligt lavt, og det er ikke kun signalbehandlingen der er ringe, efter min mening. Du kan kalibrere dem til hudløshed. Du får aldrig et nogenlunde fornuftigt billede ud af dem. |
Nu vil jeg gerne lige påpege at kalibrering _aldrig_ kan løse dårlig signalbehandling. Det kan løse dårlig opsætning. Dén signalbehandling der skal ske for at man kan vise et billede på skærmen, er meget andet end dé parametre man piller i ved en kalibrering, og en række ting er altså stadig styret af tv'ets grundlæggende kvalitet. Dét jeg mente var, at om du så smed markedets bedste panel i et tv der har dén signalbehandling som de billige Sony har, så ville du stadig stå med et dårligt billede, for billedet er blevet smadret længe før det når panelet. Og "kvalitet" er kodeordet her: Folk forventer at udviklingen skal gøre at man får bedre og bedre billede, til lavere og lavere pris. Men størstedelen af de problemer der er med de helt billige tv, skyldes ikke forældet teknologi, men dårlig teknologi.
Ny teknologi kan godt være af dårlig kvalitet.
|
 |
Firebird
Guld medlem
|
Sendt: 29-April-2010 kl. 18:38 |
AV Precision skrev:
Firebird skrev:
Otto var inde på det rigtige. Bundniveauet på fladskærmene er stadigvæk utroligt lavt, og det er ikke kun signalbehandlingen der er ringe, efter min mening. Du kan kalibrere dem til hudløshed. Du får aldrig et nogenlunde fornuftigt billede ud af dem. |
Nu vil jeg gerne lige påpege at kalibrering _aldrig_ kan løse dårlig signalbehandling. Det kan løse dårlig opsætning. Dén signalbehandling der skal ske for at man kan vise et billede på skærmen, er meget andet end dé parametre man piller i ved en kalibrering, og en række ting er altså stadig styret af tv'ets grundlæggende kvalitet. Dét jeg mente var, at om du så smed markedets bedste panel i et tv der har dén signalbehandling som de billige Sony har, så ville du stadig stå med et dårligt billede, for billedet er blevet smadret længe før det når panelet. Og "kvalitet" er kodeordet her: Folk forventer at udviklingen skal gøre at man får bedre og bedre billede, til lavere og lavere pris. Men størstedelen af de problemer der er med de helt billige tv, skyldes ikke forældet teknologi, men dårlig teknologi.
Ny teknologi kan godt være af dårlig kvalitet. |
Helt enig. Mange tror, at nyt er BEDRE, men, UHA, sådan er det bare ikke altid. Værst bliver det når man får en kombination af dårligt panel og dårlig signalbehandling eller endda en dårlig indbygget tuner. Alene en dårlig tuner af billigste kvalitet kan ødelægge meget. En af mine gamle venner fik engang skiftet tuneren i hans tv. Pludselig havde han et meget bedre billede. Der bliver sparet på kvaliteten af komponenter her og der. Specielt i bund og mange mellemklasse modeller.
Redigeret af Firebird - 29-April-2010 kl. 18:39
|
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 29-April-2010 kl. 18:52 |
der er alså en grund til mine forældre stadig sidder med en 32 tommer og en mpeg4 tuner.
de har set på fladskærme i 32 tommer, da de ikke vil have en større skærm. men nej tak. så heller DR HD på en crt skærm i SD kvalitet. HD er i min verden for lille til en 32 tommer alligevel
Ja phiilps kunne finde ud af og lave tv i 2006
Redigeret af xcardman - 29-April-2010 kl. 18:54
|
 |
kskruger
Guld medlem
Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
|
Sendt: 29-April-2010 kl. 19:01 |
Status på mit tv køb.
Fona har taget mit tv retur, mod at jeg købte et andet. Der var lidt brok over det i starten, men det viste jeg jo, da de normalt ikke tager vare retur, som har været åben.
Nu har Fona jo ikke det største udvalg, så jeg kan lige nu vælge imellem de har 3 modeller:
Sony 32EX403 til 3995,-
Samsung 32B455 til 3495,-
Samsung 32B6050 til 4995,- (lørdags tilbud)
Selv er jeg nok mest til 6050'en som har det bedste billede.
|
 |
Firebird
Guld medlem
|
Sendt: 29-April-2010 kl. 19:04 |
Kimbo skrev:
Firebird skrev:
Jeg kan endda se et klart billede og porerne i huden på mennesker meget tydeligt fra en, to og tre meters afstand når jeg slanger mig på sengen. 32 tommer på to meters afstand svarer til ca. 48 tommer på tre meters afstand, og jeg ser fodbold på en meters afstand!
|
Jeg kender ikke dit fjernsyn, men med en PAL opløsning på 720x576 pixels, kan et 32 tommer billede som ses en meter fra skærmen ikke være speciel skarpt. Men derudover er vi ikke uenige om, at SD materiale kan stå ganske godt på nogle af de sidste CRT fjernsyn. Men ligesom at mange LCD og plasma skærme har fejl i billedet, har CRT det i den grad også..! Bare se geometrien på widescreen CRT skærmene, den er tit hel hen i vejret  |
Det er jo kun et 32 tommers tv. Joo, 720p ville give lidt, men, ikke meget i den størrelse. Desuden er der mange andre ting som spiller en stor rolle end opløsning. Jeg ved, at mit eget tv har en lille geometri fejl. Jeg lægger aldrig mærke til den så der er intet problem. Jeg bruger digital støjreduktion på minimum. Mere er ikke nødvendigt. Desuden ville en stærkere digital støjreduktion have en negativ effekt. Jeg har prøvet det, og kom frem til at minimum giver det klart bedste billede. Det virker rigtig godt, så der er ingen grund til at skrue højere op for dét. Noget andet... DYYYB sort, flotte shadow details, meget naturlige farver og kanon hurtig respons tid. Fedt tv at se fodbold på, og det kan man ikke ligefrem sige om alle tv. Bestemt heller ikke alle HD Ready og Full HD tv. Dette er ting som JEG har været meget glad for (og stadigvæk er glad for, og hvor mange af dagens fladskærme simpelthen ikke kan følge med). Det er dette tv: JVC AV-32H50SU. Her lidt fra en anden køber af dette tv i Tyskland: http://forum.digitalfernsehen.de/forum/heimkino-kaufberatung/114657-16-9-roehre-kaufen.html Hi!
Habe mir vor kurzem einen JVC AV-32H50SU gekauft.
Super Gerät! Bild ist einfach nur Top!
Habe leider bei Quelle 500€ bezahlt! Bekommt man aber schon für 400€ !
16:9/32zoll und 100Hz! Kein nachziehen oder sonstiges!
Habe daran eine DBOX2/DVD Player angeschlossen.. Bild bei beiden sehr
gut!
4:3 lässt sich darauf auch gut schauen! Auch ohne Zoomen!
PS: Das Gerät gibt es in Silber und Schwarz ! Det er altså ikke noget vås jeg har skrevet om denne skærm. 
Redigeret af Firebird - 29-April-2010 kl. 19:16
|
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
pipper
Guld medlem
Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Point: 2074
|
Sendt: 29-April-2010 kl. 19:08 |
kskruger skrev:
Status på mit tv køb.
Fona har taget mit tv retur, mod at jeg købte et andet. Der var lidt brok over det i starten, men det viste jeg jo, da de normalt ikke tager vare retur, som har været åben.
Nu har Fona jo ikke det største udvalg, så jeg kan lige nu vælge imellem de har 3 modeller:
Sony 32EX403 til 3995,-
Selv er jeg nok mest til 6050'en som har det bedste billede. |
Så er der jo ingen problemer. Hvis 6050 har det bedste billede, er det da den du skal have  Godt at du fik byttet det andet. Håber du bliver mere glad for det næste (6050)
|
 |
Firebird
Guld medlem
|
Sendt: 29-April-2010 kl. 19:11 |
xcardman skrev:
der er alså en grund til mine forældre stadig sidder med en 32 tommer og en mpeg4 tuner.
de har set på fladskærme i 32 tommer, da de ikke vil have en større skærm. men nej tak. så heller DR HD på en crt skærm i SD kvalitet. HD er i min verden for lille til en 32 tommer alligevel
Ja phiilps kunne finde ud af og lave tv i 2006
|
Det kunne JVC også. Næ, de er ikke fejlfrie, men, de tæver stadigvæk mange fladskærme, på flere områder og i den overordnede billedkvalitet.
|
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 29-April-2010 kl. 19:14 |
Ja, min onkel blir' osse ved at påstå at en Opel Kaptain fra 1960 er 100 gange bedre end de nye biler 
|
 |
kskruger
Guld medlem
Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
|
Sendt: 29-April-2010 kl. 19:19 |
pipper skrev:
kskruger skrev:
Status på mit tv køb.
Sony 32EX403 til 3995,-
Selv er jeg nok mest til 6050'en som har det bedste billede. |
Så er der jo ingen problemer. Hvis 6050 har det bedste billede, er det da den du skal have
Godt at du fik byttet det andet. Håber du bliver mere glad for det næste (6050)
|
Ja, det bliver nok 6050'en, men det er også lige 2000,- mere end jeg først havde regnet med, at skulle bruge på et tv til min datter. 
|
 |