recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - lagring af musik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketlagring af musik

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 13:08
Synes det oprindelige forslag med opdeling på format, kunstner og album er meget fornuftigt - det bruger jeg nemlig også selv :-) Genre vil jeg ikke bruge i mappestrukturen, da den ofte ikke er helt klart defineret - og ofte har den samme kunstner lavet albums der kan/bør kategoriseres i forskellige genrer - det bliver noget rod at huske...

Du kan lave synkronisering/replikering fra flac til eks. mp3 i bl.a. MEdiamonkey og musicbee - specielt sidstnævnte er et ganske lovende program der kan håndtere alt fra rip, tag, organisering, synkronisering, afspilning osv.

Jeg gider ikke embedde coverart i mine filer og har i stedet en folder.jpg liggende under hvert album - det kan alle programmer/afspillere finde ud af og der optages ikke en masse unødvendig plads ved at have en masse kopier af det samme cover.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 13:13
Det afhænger også af hvordan man har fået musikken i hænde . Og meget MP3 musik man ikke selv har rippet er ofte temmelig smadret . Jeg synes afgjort at mit FLAC lyder hørbar bedre på min mobil tlf end alt MP3 jeg har haft inde over . Lytter mest via lukkede hørebøffer fra AKG eller via kabel over min bil anlæg . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Det afhænger også af hvordan man har fået musikken i hænde . Og meget MP3 musik man ikke selv har rippet er ofte temmelig smadret . Jeg synes afgjort at mit FLAC lyder hørbar bedre på min mobil tlf end alt MP3 jeg har haft inde over . Lytter mest via lukkede hørebøffer fra AKG eller via kabel over min bil anlæg . .
Som jeg forstår på trådstarteren, så er der tale om, at han skal rippe hans egne CDére.
Det du hentyder til, det er et problem du ikke kan gøre noget ved, uanset hvordan du lagre det. En smadret MP3 (eller dårlig opløsning) kan aldrig gøres bedre.

Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 13:48
Angående flac afspilning på mobilen handler det for mig udelukkende om at ikke have hele samlingen liggende 2 gange i 2 forskellige formater. Mediamonkey og musicbee ser fint ud, ved bare ikke om jeg så aldrig får lagt musik over på min telefon hvis det så tager for lang tid. 

Har svært ved at høre forskel på selv mp3 128 og flac. For mig handler det mere om at fremtidssikre og have en reel kopi af cd'en. 

Det med covers vil jeg prøve at have some folders.jpg så jeg undgår kopier og bøvl :)

Siger mange tak for hjælpen.. Hvis der er flere gode råd så kom endeligt med dem :)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

Har svært ved at høre forskel på selv mp3 128 og flac. For mig handler det mere om at fremtidssikre og have en reel kopi af cd'en. 
Kan jeg godt forstå du har svært ved at høre forskel. Det har alle. For det lyder nemlig lige elendigt, uanset hvad format du bruger LOL
Jeg kan godt forstå du ikke vil have flere forskellige kopier af din musik. Men det med at fremtidssikre, det er jo intet problem, hvis du har original CDérne. Så har du din fremtid der.

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 14:55
Nu mente jeg faktisk at jeg næsten ikke kan høre forskel på mit anlæg (hk3490+2xxtz 99.36) hvor kilden er toslink fra mit mediacenter.

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 15:01
jeg afspiller flac filer fra min NAS på min Pioneer lx71 via min iPhone 4 (plugplayer) og her er der tydelig forskel på kvaliteten på eks 220 eller 256 (kan ikke lige huske setting) mp3 filer, også flacfilerne i fuld opløsning.
Så man skal være meget obs på hele kæden, for i visse situationer syntes jeg bestemt den fulde kvalitet er at foretrække....

Det er mig iøvrigt ufatteligt at musikbranchen endnu ikke kan tilbyde at man kan købe musik i fuld kvalitet... når det nu er muligt... jeg var ihvertfald sikker kunde i butikken.
Mvh

René
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Det er mig iøvrigt ufatteligt at musikbranchen endnu ikke kan tilbyde at man kan købe musik i fuld kvalitet... når det nu er muligt... jeg var ihvertfald sikker kunde i butikken.

Kender du Linnrecords? - de har download i ordentlig format, men desværre ikke noget musik i min stil.

Venlig hilsen
KB
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 15:21
http://www.cphshop.dk/digital/ har også nogle album i 24bit flac

Men tvivler meget på hvor mange der reelt kan høre forskel i en blindtest. 
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 15:38
tak for links, dem havde jeg ikke lige set, prøver at købe nogle albums iaften bare lige for at prøve det af.... noget musik vil jeg gerne have i bedre kvalitet.. andet (mainstream) kan jeg godt leve med feks yousee play kvaliteten..

Men ellers det kommer nok også an på anlægget, men jeg KAN høre forskel på mit anlæg. Wink (forudsat det er en fuldkvalitets flac fil, kontra en alm mp3)

Redigeret af rhsin - 14-December-2010 kl. 15:42
Mvh

René
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 19:05
prøvede lige cphshop og kvaliteten er glimrene, udvalget er dog yderst begrænset.. så kom på banen med 5-6 mio numre så der er noget at vælge imellem... den anden der linkes til på forrige side er vist mest klassisk og priserne er da ret høje.. selv for dem der downloades (dem der skal sendes på et medie er prismæssigt i deres egen klasse Wink men det er kvaliteten nok også... men bare man vidste hvad der var godt inden man købte....
Mvh

René
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-September-2004
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 19:40
Hej,

Hvad mener du med en fuldkvalitets flac fil @rhsin ? Hvad program bruger du til at lave CD om til flac ?

Mvh. Torben
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu