|
Lan, antenne og strømkabel sammen? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ritter ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-Juni-2009 Status: Offline Point: 16 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-Februar-2012 kl. 22:44 |
Hej,
Jeg skal have trukket et LAN kabel hen til mit tv-møbel. I kabelbakken til tv-møblet ligger allerede antenne samt strømkabel. Er det ok at lægge LAN kablet i samme kabelbakke? I så fald, skal LAN kablet være skærmet? På forhånd tak for svar.
|
|
Samsung UE46B7050 · Harman Kardon BDS870 · Synology DS212+ · Apple TV med XBMC · iMac · MacBook Air
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I alle kabelsystemer der har med netværk at gøre er der en såkaldt respektafstand. Denne er defineret af producenten og er et minimumskrav der skal opfyldes for at opfylde standarden. Der er forskellige krav, men en tommelfingerregel er ca 5 cm. Dog har flere producenter tilladt at samføre forsyning og netværk de sidste 5m inden udtag (sandsynligvis for at muliggøre en fornuftig praktisk installation). Dette er hvis alle regler skal overholdes men i et hjemmenetværk ser Jeg ikke de store problemer i at føre kablerne sammen da snoningen af parrene samt den balancerde opbygning af kredsløbene gør kablet fornuftigt støjimmunt. Jeg har da heller ikke i praksis oplevet problemer i de installationer jeg har arbejdet med med denne problematik.
|
|
![]() |
|
ritter ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-Juni-2009 Status: Offline Point: 16 |
Bschmidt, tak for dit svar.
Jeg laver installationen med alle 3 kabler i samme bakke og ser om det går an.
|
|
Samsung UE46B7050 · Harman Kardon BDS870 · Synology DS212+ · Apple TV med XBMC · iMac · MacBook Air
|
|
![]() |
|
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Jeg har også både radioantennekabel, TV-antennekabel, netværkskabel og højttalerkabler i samme bakker - og det "spiller" fint.
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |