Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
spmo
Bruger
Oprettet: 28-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
|
Emne: LAN OPSÆTNING PÅ tvix6500 Sendt: 15-November-2008 kl. 13:56 |
Hej alle sammen
Jeg håber en af jer geniale fyre, har en ide til opsætning af min TVIX6500 på mit netværk. - Jeg løber ALTID ind i problemer med netværksopsætning.
Nå, men min maskine (vista) er sat til 192.168.2.33 min router til 192.168.2.1 og tvix'en sat til Network: WIRED - Static (ikke DHCP) med adressen 192.168.2.35.
Lige meget hvad jeg gør, kan jeg ikke få fat på min terrabite på Tvix'en.
Hvad gør jeg galt ?
P.s. Hold da helt ferie, hvor kan den bare spille mkv'ere uden problemer. Kan helt klart anbefales.
Mange hilsner fra
Søren
|
 |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 15-November-2008 kl. 14:20 |
Er subnet mask 255.255.255.0 på Tvix'en?
Hvad er det som du skal have adgang til (terrabite?) fra Tvix'en? En filserver?
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
spmo
Bruger
|
Sendt: 15-November-2008 kl. 14:47 |
ja, det er den.
Jeg har 1Tb på tvix'en til af lagring af mine mkv'ere. Derfor ville det da være meget nemmere, at kopierer fra pc'en over nettet, istedet for at flytte tvix'en ind til pc'en hver gang der skulle kopieres.
Mange hilsner
Søren
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 15-November-2008 kl. 15:22 |
Prøv at slå din Firewall fra. Virker det derefter så er det din Firewall der skal åbnes op i
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 15-November-2008 kl. 15:39 |
spmo skrev:
Jeg har 1Tb på tvix'en til af lagring af mine mkv'ere. Derfor ville det da være meget nemmere, at kopierer fra pc'en over nettet, istedet for at flytte tvix'en ind til pc'en hver gang der skulle kopieres. |
Prøv at pinge din TviX IP fra en anden computer på dit LAN. Hvis det virker, er problemet SMB rettigheder/opsætning eller noget firewall på din computer.
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
spmo
Bruger
|
Sendt: 15-November-2008 kl. 19:58 |
Hej jesper
Hvis jeg pinger fra min server (altså 2.33) svarer Tvix'en på 2.35 fint tilbage. 4 ud af 4.
Mange hilsner
Søren
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 15-November-2008 kl. 23:28 |
Glem nu det der ping lort, nogen gange kan man pinge, men ikke etablere forbindelse, andre gange kan man ikke pinge, men godt etablere forbindelse. Prøv nu at slå din firewall fra. Kan du få hul igennem der, er det din firewall, og så er det rimeligt simpelt. Hvis ikke, så er det noget mere kompliceret, og sandsynligvis over i din Tvix box, der såvidt jeg husker kører Linux
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
kim.t
Guld medlem
Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
|
Sendt: 16-November-2008 kl. 07:58 |
Det er ikke hurtigere at kopiere over netværket - det tager for lang tid i forhold til USB - men det finder d  u jo nok ud af engang (faktor 10)
|
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 16-November-2008 kl. 10:53 |
Nu ved jeg ikke om Tvixen har gbit, men hvis den har, så må det vel være næsten dobbelt så hurtigt som USB2s 480 mbit
|
|
 |
spmo
Bruger
|
Sendt: 16-November-2008 kl. 10:57 |
Efter at have moslet det meste af natten, og ja jeg har disablet windows firewall'en & zyxel ditto, kom jeg her til morgen på den geniale ide, at tilkoble min bærbare. Blot for at se hvad der sker.
Flok, den havde fat i TVIX'en på under et splitsecond. Nu kommer så humlen, se vedlagte billed. Hvorfor indsætter min vista maskine lock-in navn før tvix'ens lock.in navn, og derved kommer med en fejlmeddelse ?
Min bærbare (XP-maskine) ændrer ikke noget, og locker derfor ind med det samme.
Løsning?
Mange hilsner
Søren

|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 16-November-2008 kl. 11:31 |
Nu kender jeg ikke så meget til Linux, men hvis du har to Vista maskiner og vil have den ene til at bruge en share på den anden, så er det min erfaring at man skal oprette brugeren (som administrator) på begge maskiner og med samme password. Ønsker man ikke at skulle logge ind hver gang maskinen startes op, så skriver man control userpasswords2 i en kommando prompt. I den dialogbox fjerner man hakket som her:

|
|
 |
spmo
Bruger
|
Sendt: 17-November-2008 kl. 19:06 |
Hejsa
Nu er jeg kommet lidt viddere.
Som det fremgår af vedlagte billed, er det nu KUN vista maskinen der ikke kan se TVIX'en. Det går fint den anden vej.
Og problemet er, at jeg stadig ikke kan locke-in.
Nogen foreslag.
Mange hilsner
Søren

|
 |