recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Landskampen Sverige-Danmark - der er fanm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLandskampen Sverige-Danmark - der er fanm

Besvar Besvar Side  <1 12131415>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2009 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af cambridge cambridge skrev:

Jeg synes der mangler et vigtigt aspekt i denne debat. Vi betaler alle licens til DR og derfor synes jeg DR har svigtet sine kunder i denne sag. DR er en public service kanal med de forpligtelser der følger med og der er en nationalsport en vigtig begivenhed som DR har pligt til at sende, uanset prisen.

Der er ingen enkeltstående begivenheder som DR har "pligt" til at sende. De har pligt til at benytte licenskronerne til at levere et bredt udbud af information og underholdning, der rammer en så bred skare af befolkningen som muligt. Hvis en given begivenhed lægger beslag på så stor en del af licenskronerne at det vil medføre en mærkbart ringere dækning af andre begivenheder, så mener jeg tværtimod at de har pligt til at sige fra.

Til top
cambridge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Oktober-2008
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2009 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Jeg synes der mangler et vigtigt aspekt i denne debat. Vi betaler alle licens til DR og derfor synes jeg DR har svigtet sine kunder i denne sag. DR er en public service kanal med de forpligtelser der følger med og der er en nationalsport en vigtig begivenhed som DR har pligt til at sende, uanset prisen. Det er her DR har svigtet sine kunder i så høj grad at de burde fratages retten til licensbetalt TV. For hvad er der ellers af interesse på DR til daglig? TV-Avisen og Bamse og Kylling?

Man skal ikke klandre de digitale udbydere for dette her, de har betalt hvad det koster, og fordi DR hellere vil synge Opera i den ny TV-By, den der kostede over det dobblete af hvad den var budgetteret til....Fråds og dem der kommer til at betale det er licensbetalerne. Har vi fået bedre TV på DR siden de flyttede til Ørestaden? Jeg kan ikke se hvor.....

1. Licensens størrelse er politisk bestemt - altså ikke af DR.
  2. Udflytningen til Ørestaden og bygning af koncertsal er politisk bestemt - altså ikke DR.
  3. Jeg er helt enig i det HeartWare har skrevet om det "farlige" i at pålægge DR altid at indgå aftele om fodboldlandskampe med DK som deltager.
  4. Personligt opfatter jeg DR som meget seriøs, men med forpligtigelser, som er politisk bestemt.

Enig, men hvorfor synes du så, der er politisk utilfredshed med at DR og TV2 ikke sender kampen, og de digitale udbydere i denne situation skal varetage det ansvar som de to Public Service kanaler ikke ville?

Som represæntanten for Yousee sagde: Kampen er af så stor folkelig interesse at  Yousee selvfølgelig gerne vil give sig og sende den på kabelnettet, så mere end en million får lov til at se kampen? Efter politisk oprør og mediepres har Yousee,Stofa og Telia overhalet DR + TV2 som Public Servicekanaler. Meget interessant udvikling....

Phillips 37" LCD - Denon AVR 2808 - Dali Concept - Kiss DP 600
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2009 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

...der er en nationalsport en vigtig begivenhed som DR har pligt til at sende, uanset prisen.

Hvis det du siger bliver "lov", hvad forhindrer så udbyderne i at fastsætte prisen for den næste kamp til 50 millioner? Og kampen derefter til 100 millioner?

Dine licens-penge kan meget hurtigt få lange ben at løbe på, hvis uigennemtænkte forslag som dine får lov til at blive virkelighed...

Du kommer med noget der er helt hypotetisk, og ikke har hold nogen steder i virkeligheden - det her drejer sig slet ikke om så mange penge, hvis du nu fulgte lidt med i hvad der sker omkring dig og bruger bare lidt af din fornuft, vil du opdage, at ifølge loven om Public service kanaler,altså DR+ TV2 er de forpligtede til at sende begivenheder der er i nationens interesse og en folkelig begivenhed.....Altså når DR+TV2 smider om sig med kongelige begivenheder og sender det samme på begge kanaler af en barnedåb fordi det har blåt blod årerne, og som varer fra morgen til laften - med en masse intetsigende "kongelige eksperter" - så kan jeg ikke se hvorfor begge kanaler ikke kan ofre ca 8 millioner på en begivenhed som altid har optaget det meste af befolkningen, nem lig arveopgør ml Sverige og Danmark.....Du aner simpelthen ikke hvorfor du skriver 50 -100 millioner. Det vil adlrig ske og det ved du godt- der er ingen der får lov til at kræve så meget for en fodboldkamp - aldrig. Så stop med alt dit hvis og hvis - hold dig til virkeligheden og se dig omkring, læs aviser og se Nyheder, så får du bare en smule indblik i hvad der sker omkring dig.....

Jeg er ret overbevist om at hvis du spurgte for 10-15 år siden, ville de fleste forsværge at det nogensinde ville koste 8 millioner at få lov at vise én landskamp. Pointen er netop at vi skal sørge for at det ikke kommer til at koste 50 millioner - for hvis vi vedtager politisk at kampene SKAL købes, så vil prisen netop ende på 50 millioner på et tidspunkt, for prisen styres af udbud og efterspørgsel. Hvis rettighedshaveren VED at Danmark skal købe en landskamp uanset prisen, hvorfor skulle de så ikke sætte den urealistisk højt? Jeg forstår ikke hvorfor folk ikke kan se at det er umuligt, i hvert fald internt i Danmark, at lovgive om dette. Dét vi kan sikre, er at kampe på dansk jord vises på dansk tv, men vi kan ikke i Danmark lovgive om hvad Sverige skal gøre. Så skal der ske ændringer på EU plan, og selv da vil der være diskussioner om hvad der så skal ske når Danmark står i en VM semifinale mod Brasilien, spillet på japansk jord.

Jeg ved ikke hvorfor du mener ingen "får lov til" at tage 50 millioner for en fodboldkamp. Hvem tror du da det er der bestemmer prisen? At lovgive om at kampene skal vises, er jo _netop_ at give lov til at tage 50 millioner.

Det er det rene vås, at nogen skulle kræve så mange penge for en kamp - rettighederne til TV er  íkke et tag selv bord og uden loft. Kampen bliver udbudt efter gældende regler og bestemt af internationale regler....Kampene til f.eks VM, bliver fastsat af FIFA, så er det op til de enkelte lande at byde på hvilke kampe de vil vise. Ingen får lov til at kræve så mange penge for en fodboldkamp - det vil aldrig ske.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2009 kl. 12:49

Det er det rene vås, at nogen skulle kræve så mange penge for en kamp - rettighederne til TV er  íkke et tag selv bord og uden loft. Kampen bliver udbudt efter gældende regler og bestemt af internationale regler....Kampene til f.eks VM, bliver fastsat af FIFA, så er det op til de enkelte lande at byde på hvilke kampe de vil vise. Ingen får lov til at kræve så mange penge for en fodboldkamp - det vil aldrig ske.

...men intet forhindrer et selskab i et helt tredje land at opkøbe rettighederne, for derefter at sælge det til højestbydende, hvilket netop er dét der er sket i denne sag (medmindre jeg har misforstået noget).

Om det er 8 eller 50 millioner er sådan set ligegyldigt, det er bare tal der slynges ud for at illustrere at prisen vil stige hvis vi vedtager at kampene SKAL købes. Situationen viser jo at prisen vurderes som værende for høj allerede, så hvad tallet er, det er ligegyldigt for princippet i diskussionen. At lovgive om at kampene skal vises, vil medføre højere priser.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2009 kl. 12:52

Enig, men hvorfor synes du så, der er politisk utilfredshed med at DR og TV2 ikke sender kampen, og de digitale udbydere i denne situation skal varetage det ansvar som de to Public Service kanaler ikke ville?

Fordi visse politikere udnytter situationen til at skabe sig noget hurtigt goodwill, ved at give udtryk for at man er enig med fodboldfans'ne, selv om man udmærket godt ved at det aldrig vil kunne gennemføres, og dermed bliver det "gratis" at stille sig op og sige at man er på folkets side.

"Ekstrablads-politik".

Redigeret af AV Precision - 29-Maj-2009 kl. 12:53
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2009 kl. 13:03

Jeg synes der mangler et vigtigt aspekt i denne debat. Vi betaler alle licens til DR og derfor synes jeg DR har svigtet sine kunder i denne sag. DR er en public service kanal med de forpligtelser der følger med og der er en nationalsport en vigtig begivenhed som DR har pligt til at sende, uanset prisen. Det er her DR har svigtet sine kunder i så høj grad at de burde fratages retten til licensbetalt TV. For hvad er der ellers af interesse på DR til daglig? TV-Avisen og Bamse og Kylling?

Man skal ikke klandre de digitale udbydere for dette her, de har betalt hvad det koster, og fordi DR hellere vil synge Opera i den ny TV-By, den der kostede over det dobblete af hvad den var budgetteret til....Fråds og dem der kommer til at betale det er licensbetalerne. Har vi fået bedre TV på DR siden de flyttede til Ørestaden? Jeg kan ikke se hvor.....

2. Udflytningen til Ørestaden og bygning af koncertsal er politisk bestemt - altså ikke DR.
  3. Jeg er helt enig i det HeartWare har skrevet om det "farlige" i at pålægge DR altid at indgå aftele om fodboldlandskampe med DK som deltager.
  4. Personligt opfatter jeg DR som meget seriøs, men med forpligtigelser, som er politisk bestemt.

Nu er jeg nok lidt "tung", men jeg forstår ganske enkelt ikke, hvad du mener med politisk utilfredshed. Nogle var bestemt utilfredse, men langt fra alle og ministeren lagde låg på sagen. Det er folketinget, der bestemmer om DR kan hæve licensen kan hæves eller ej. De samme, som for nogles vedkommende gerne så at DR købet kampen. Ak ja, magen til hykleri skal man lede længe efter. Personligt har jeg ikke noget imod, at licensen hæves, så DR får et større råderum. Bemærk venligst at de to TV-stationer, der herhjemme er politisk styret - DR og TV2 - begge har en dårlig økonomi. Det må da gi' stof til eftertanke.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2009 kl. 20:09

Bemærk venligst at de to TV-stationer, der herhjemme er politisk styret - DR og TV2 - begge har en dårlig økonomi. Det må da gi' stof til eftertanke.

TV2s dårlige økonomi skyldes at den daværende ledelse uhæmmet fik lov til at ekspandere langt mere end deres økonomi kunne klare, hvilket kunne være undgået hvis en vis kulturminister havde været sin opgave voksen, og ført det tilsyn som loven påkræver.
Summa summarum så der det netop manglende politisk styring der er skyld i TV2's dårlige økonomi.

Ang. lovpligtige sportsudsendelser på national tv, så kan den lov selvfølgelig ikke stå alene, der skal yderligere tiltag til fra EU's side før det overhovedet kan lade sig gøre.
Man kunne evt starte med at forbyde sportsrettigheder i at blive solgt mere end en gang.
Udemærket godt klar at liberale lige nu ryster opgivende på hovedet, men nu er jeg sand for dyden heller ikke liberal

Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2009 kl. 14:26

Nu er jeg nok lidt "tung", men jeg forstår ganske enkelt ikke, hvad du mener med politisk utilfredshed. Nogle var bestemt utilfredse, men langt fra alle og ministeren lagde låg på sagen. Det er folketinget, der bestemmer om DR kan hæve licensen kan hæves eller ej. De samme, som for nogles vedkommende gerne så at DR købet kampen. Ak ja, magen til hykleri skal man lede længe efter. Personligt har jeg ikke noget imod, at licensen hæves, så DR får et større råderum. Bemærk venligst at de to TV-stationer, der herhjemme er politisk styret - DR og TV2 - begge har en dårlig økonomi. Det må da gi' stof til eftertanke.

Utifredshed er vel ikke betingea af at ALLE er det? De politikere der står medieforliget var fremme i skoene da DR + TV2 ikke ville købe kampen.....

At det pres og folkets pres, mediernes pres, gjorde at Yousee valgte at sende kampen på Kabel TV, gør det bare helt grotekst idet Yousee slet ingem forpligtelse har til at gøre det. At DR + TV 2 har en dårlig økonomi er slet og ret fordi 1. DR har valgt at være reklamefri og betalt af licenskroner...Enhver med 3.klasses realeksamen kan se, at det ikke holder i længden, og slet ikke med alle de kanaler der kører fint via reklamekroner, som totalt har lagt DR ned....DR's programudbud hører fortiden til, og hver sommer er det bare genudsendeler hele tiden - med et formål at kunne klare konkurrencen fra reklame TV kanaler, når efteråret og vinteren sætter ind....

Ang TV2 så er de i en slags storhedsvanvid, at forestille sig at reklamekroner kan dække udgifterne til  hele 7 TV kanaler inkl HD kanalerne og en radiokanal, der virkelig trak tænderne ud, det må siges at være guf for enhver revisor...Men når de Kongelige melder sig på banen med bryllupper, barnedåber osv osv, så er der ingen grænser for hvad det må koste....... 

Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2009 kl. 14:54

Utifredshed er vel ikke betingea af at ALLE er det? De politikere der står medieforliget var fremme i skoene da DR + TV2 ikke ville købe kampen.....

At det pres og folkets pres, mediernes pres, gjorde at Yousee valgte at sende kampen på Kabel TV, gør det bare helt grotekst idet Yousee slet ingem forpligtelse har til at gøre det. At DR + TV 2 har en dårlig økonomi er slet og ret fordi 1. DR har valgt at være reklamefri og betalt af licenskroner...Enhver med 3.klasses realeksamen kan se, at det ikke holder i længden, og slet ikke med alle de kanaler der kører fint via reklamekroner, som totalt har lagt DR ned....DR's programudbud hører fortiden til, og hver sommer er det bare genudsendeler hele tiden - med et formål at kunne klare konkurrencen fra reklame TV kanaler, når efteråret og vinteren sætter ind....

Ang TV2 så er de i en slags storhedsvanvid, at forestille sig at reklamekroner kan dække udgifterne til  hele 7 TV kanaler inkl HD kanalerne og en radiokanal, der virkelig trak tænderne ud, det må siges at være guf for enhver revisor...Men når de Kongelige melder sig på banen med bryllupper, barnedåber osv osv, så er der ingen grænser for hvad det må koste....... 

1. De politikere, der var fremme i skoene, var det først, da de opdagede, at mange folk var utilfredse med, at YouSee m. fl. havde købt rettighederne og at kampen "kun" kunne ses af folk med digitalt TV. De var altså fremme i skoene, da løbet var kørt, så de omkostningsfrit kunne brokke sig/vise sig frem i medierne.
  2. Du kan da ikke i fuld alvor skrive, at DR har valgt at være reklamefri?????? Det er da politikerne, der har valgt. De samme politikere, som var fremme i skoene.
  3. Hvem var det lige, der havde givet TV2's ledelse love til at ekspandere så voldsomt, at mange alm. mennesker sagde: "Det går galt"? TV'2 bestyrelse naturligvis. Hvem ansætter TV2's bestyrelse? Politikere naturligvis. 
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2009 kl. 22:06
Når det nu skal være, så var det en ok kamp - selvom der var billedudfald ved første halvleg på Bold HD.
Billed ok - men lyden var lidt bedre på den anden til lejligheden indsatte Boldkanal.
Til top
Willum Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-December-2008
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2009 kl. 22:34
Her var billedet rigtigt godt ligesom på TV2 Sport HD i hele kampen uden udfald. Ingen tvivl om at det var klart bedre end den almindelige TV3 Puls. Det eneste som jeg er skuffet over er at hverken optakten eller reaktionerne efter kampen ikke bliver sendt i HD. Men de har sikkert valgt at spare på omkostningerne for produktionen af kampen.

Men jeg ser helt sikkert frem til den kommende TV3 HD.
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2009 kl. 22:47
Oprindeligt skrevet af Willum Willum skrev:

Her var billedet rigtigt godt ligesom på TV2 Sport HD i hele kampen uden udfald. Ingen tvivl om at det var klart bedre end den almindelige TV3 Puls. Det eneste som jeg er skuffet over er at hverken optakten eller reaktionerne efter kampen ikke bliver sendt i HD. Men de har sikkert valgt at spare på omkostningerne for produktionen af kampen.Men jeg ser helt sikkert frem til den kommende TV3 HD.

Så skal TV3 dæleme oppe sig med den tekniske kvalitet - indhold er et emne for sig. - Udfald kan vi nok ikke slippe for i visse egne af landet - jeg tror YouSee HD boksen har problemer ved visse direkte transmissioner. Der var senest udfald ved Melodi Grand Prix.

Redigeret af T-teknik - 06-Juni-2009 kl. 22:47
Til top

Besvar Besvar Side  <1 12131415>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu