Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
joern.loenborg
Guld medlem
Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
|
Sendt: 07-Maj-2009 kl. 10:54 |
|
Mvh. Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 07-Maj-2009 kl. 10:56 |
Langmack skrev:
Nogen der ved hvordan det kommer til at foregå mht kanalvalg?
Jeg har Yousee samt en HTPC med DVB-C. Kommer kampen på en allerede eksisterende kanal, eller er det en ny?
Jeg orker ikke at lave et rescan af kanaler, så ryger den gamle Sagem boks sku op fra kælderen ;-)
|
Sidder i samme situation så er også lidt spændt på hvordan det kommer til at fungere.
|
Splinten@Work
Junior bruger
Oprettet: 05-September-2008
Sted: Denmark
Point: 41
|
Sendt: 07-Maj-2009 kl. 10:56 |
cnn3 skrev:
Jeg synes det er for dårligt at de sender i farver. Os med sort-hvid kan jo alligevel ikke se dem.... |
He-he - og med bevægelige billeder - jeg har kun en lysbilledfremviser, og kan ikke skifte billede 25 gange/sekund..... ![](http://www.recordere.dk/forum/smileys/smiley11.gif)
|
Semper Fidelis
|
jonaskp
Guld medlem
|
Sendt: 07-Maj-2009 kl. 11:01 |
Udover det læste jeg på Sporten.dk at oppositionen + DF har bedt kulturministeren om samråd omkring dette, for at kræve at kampen bliver sendt på en landsdækkende kanal.
Og hvordan har de lige tænkt sig at gøre dette? Skal staten så betale de 8 millioner kampen nu kostede og så give rettighederne til DR? DR og TV2 har jo erkendt at kampen er for dyr.
Det er utroligt så meget folk kan hidse sig op når vi nærmer os agurketiden. Eller er folk bare ved at være trætte af at høre om finanskrisen?
Det jeg heller ikke har forstået, er at hvorfor denne kamp lige pludseligt er så meget anderledes end tidligere? Udebanekampe har jo altid været i fri licitation (Staveplade?), hvor der tilgengæld er krav om at hjemmekampene skal vises på en landsdækkende kanal.
|
Lofferen
Super bruger
Oprettet: 07-December-2007
Point: 452
|
Sendt: 07-Maj-2009 kl. 11:06 |
Tja alle kunne bare betale deres licens så havde DR1 haft råd til at købe kampen, træt af alle dem der ikke betaler licens
Lofferen
|
T-teknik
--
Bruger er stoppet
Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1989
|
Sendt: 07-Maj-2009 kl. 11:13 |
Lofferen skrev:
Tja alle kunne bare betale deres licens så havde DR1 haft råd til at købe kampen, træt af alle dem der ikke betaler licens
Lofferen
|
Fudstændig enig - det burde være en pligt at betale til fællesskabet - licensen er til gavn for en bredere del
- det er der bare IKKE mange som tænker på.
Men det er da fint at bruge kampen til at markedsføre YouSees digitalmodtagere - der er flere som synes de er rimelig, så nye kan jo springe på vognen på den måde.
Redigeret af T-teknik - 07-Maj-2009 kl. 11:46
|
Allan M.
Bruger
Oprettet: 08-Juli-2004
Point: 103
|
Sendt: 07-Maj-2009 kl. 11:26 |
jonaskp skrev:
Det jeg heller ikke har forstået, er at hvorfor denne kamp lige pludseligt er så meget anderledes end tidligere? Udebanekampe har jo altid været i fri licitation (Staveplade?), hvor der tilgengæld er krav om at hjemmekampene skal vises på en landsdækkende kanal. | Selvom udekampene tidligere har været i licitation så har størstedelen af befolkningen stadigvæk kunne se kampene. Det vil ikke være tilfældet når kampen kun sendes digitalt, - det gør det meget anderledes.
Det kan godt være at det havde kostet DR 8 mill at købe kampen, og at det er urimeligt at bruge så mange penge på en kamp som ikke alle gider at se. Men hvad skal os der ikke gider at se Krøniken osv sige når der bruges licensmider på den slags ? Jeg betaler allerede en hel del i licens og Yousee tager sig også godt betalt, bla. for at sende viasat kanaler til mig. Så jeg har ærlig talt svært ved at se rimeligheden i at populære programmer sendes af samme udbydere uden at og størstedelen af deres kunder jeg har mulighed for at se dem.
|
Ham_Der_Hansen
Bruger
Oprettet: 21-December-2008
Point: 164
|
Sendt: 07-Maj-2009 kl. 12:52 |
I løbet af weekenden skulle der meget gerne på kanal 28 (YouSee boksen) stå et skilt at her kommer fodboldkampen.
Redigeret af Ham_Der_Hansen - 07-Maj-2009 kl. 12:52
|
jonaskp
Guld medlem
|
Sendt: 07-Maj-2009 kl. 13:01 |
Ham_Der_Hansen skrev:
I løbet af weekenden skulle der meget gerne på kanal 28 (YouSee boksen) stå et skilt at her kommer fodboldkampen.
|
Det kunne være fedt om der var nogen der kunne fortælle hvilken frekvens kanalen ligger på (gør det lidt nemmere at søge efter med HTPC).
|
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
|
Sendt: 07-Maj-2009 kl. 14:29 |
Hvad så med os der har digital parabol hos Viasat? Det skulle også være muligt at se kampen på den måde...
|
Langmack
Guld medlem
Oprettet: 10-April-2006
Point: 615
|
Sendt: 07-Maj-2009 kl. 19:30 |
jonaskp skrev:
Ham_Der_Hansen skrev:
|
Det kunne være fedt om der var nogen der kunne fortælle hvilken frekvens kanalen ligger på (gør det lidt nemmere at søge efter med HTPC). |
Ja, spit it.. giv os info
|
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander. B&O Stage Beoremote One
|
Stampe
Guld medlem
Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
|
Sendt: 07-Maj-2009 kl. 20:11 |
KioSan skrev:
Det er fanme for
dårligt.
/Kim
|
Det er fanme også for dårligt at man ikke kan få sine skolepenge tilbage for det fortjener du så sandelig.
|