|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
H3Y4 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() Sendt: 25-Maj-2008 kl. 18:54 |
Skal have købt kabler hjem, så jeg kan vise film på mit FullHD fjernsyn.
Sagen er den at kablerne kommer til at være ~10-15 meter lange... Vil bruge TOSLINK til lyden (receiver) og så DVI -> HDMI til TV'et.. Men kommer længden til at påvirke kvalitet / Out of sync eller lignende ? Den skal overfører i 1080P, skal jeg så købe nogen dyrere kabler eller er de billige gode nok? Er ny herinde men håber jeg har gjort det hele rigtigt, på forhånd tak. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
1080 signaler kan være et problem når kablerne er af den længde, og højkvalitets kabler i den længde koster en del penge. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
H3Y4 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() |
Ville jeg have en chance for at holde en nogenlunde billedkvalitet ved brug af dette kabel?:
http://www.av-cables.dk/dvi_kabel/dvi_til_hdmi_kabel/hq_high _quality_dvi_hdmi_kabel_15_m_821_da.html Eller skal jeg op og give over 1000,- for et høj kvalitets kabel? Og ellers må jeg jo finde ud af at få computeren et par meter tøttere på tv'et, så 10 M er nok.. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Dit link kan ikke klikkes på, så jeg kan ikke se hvad det er, men 1080p er ok op til 7-8 M 1080i lidt længere 720p/i 15-20 M. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Ender med jeg bliver nød til at have et kabel liggende på gulvet :(
- Er SLET ikke min stil.. Link Her Tror jeg køber sådan en fætter så - bare kortere. i forhold til TOSLINK, så er der ingen komplikationer i forhold til længde vel? - Tak for svarene indtil videre :) Redigeret af H3Y4 - 25-Maj-2008 kl. 19:26 |
|
![]() |
|
![]() |
Med Toslink skulle du ikke løbe ind i problemer. |
|
|
|
![]() |
|
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
![]() |
Der er jo muligheden for at bruge en DVI-Booster. |
|
Mvh Hans
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
Alt efter produkternes implementation, så KAN det godt lade sig gøre at trække 10-15 meter DVI-HDMI med 1080P, men det stiller _ret_ store krav til kablets kvalitet. Eksempelvis laves Audioquests billigste serie kun i op til 12 meter, hvis man vil have 15 meter må man op i deres dyrere serier. |
|
![]() |
|
![]() |
Okay så en booster kan jeg også anskaffe mig, men den koster det samme som prisen af et dyrt kabel næsten.. Plus at jeg så stadig skal have et almindeligt kabel = samme pris i sidste ende..
Skal egentlig kun bruge 12 meter, men giver ikke 1200 kr for 12 meter kabel.. Tror jeg prøver 15 M fra HQ og så ser hvordan det fungerer, ellers kan jeg jo stadig nå at købe boosteren! Mange tak for hjælpen. |
|
![]() |
|
Krjstoff ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 682 |
![]() |
Hvor meget har du betalt for dit Full HD TV og din receiver tilsammen? Personligt synes jeg egentlig det er meget rimeligt at mindst hver tiende krone i et setup er brugt på det "grej" som skal sørge for at apperaterne arbejder optimalt sammen... kablerne... |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |