recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Langsom start af EGP
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLangsom start af EGP

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
reiler Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Emne: Langsom start af EGP
    Sendt: 16-Januar-2010 kl. 20:26
Hej

Jeg har, med god hjælp fra brugerne herinde, sat mit Win7 MC op til at hente EPG fra Ontv.dk, og lægge det ind med Big Screen TV programmet.

Det fungerer fint, men jeg har et problem, som jeg dog ikke mener har noget med min nye EPG at gøre:

Når jeg vil se EPG'en, kan der gå lang tid (ca. 30 sekunder) hvor harddisklampen lyser konstant, og jeg ikke kan foretage mig noget på TV'et, så kommer det. Jeg har ikke helt fundet et mønster, for det er ikke altid, hvis jeg har været inde i EPG'en indenfor et kortere tidsrum, sker det ikke næste gang jeg prøver.

Jeg mner det også skete inden jeg gik over til den nye EPG, men det er som om det bliver værre og værre.

Er der nogen der har en ide til hvad det er der sker?
mvh
Michael
Til top
Niels Chr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2005
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 00:27
Jeg kan af gode grunde ikke sige om det jeg oplevede også gør sig gældende for dig.
Anyhow da jeg gik fra win vista til win7 oplevede jeg lige som dig at min EGP pludselig blev meget langsom (var fin i vista).
Først tænkte jeg at det måtte være grafikken som var for sløv (overlay) så et nyt mobo med bedre grafik blev købt (gik fra ATI x1250 til ATI HD4200)
dog uden nævneværdig forskel - splid af penge...

Hvad den bagved liggende årsag præsist er ved jeg ikke, men jeg konstaterede at CPU gik op i nærhedden af 80% - så tid tl ny CPU

Efter at jeg har skiftet CPU fra en single core AMD 4200+ til en Phenon II 705e går det pænt glidende igen.
kostede ca. 800 kr at fjerne denne fejl - i tilgift laver den nye CPU mindre varme og giver gennerelt bedre responce :)

Bruger som sagt onboard ATI HD4200 og gik fra AMD 4200+ til X3 705e med 2 Gb ram
næste opgradering bliver helt klart at forsøge med dedikeret grafik eller køling på chipset for at se om jeg kan fjerne nogle irreterende pixeleringer på DR HD, men det er en anden tråd.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Marts-2006
Point: 1145
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 07:02
@reiler, hvad sker der hvis du bare sætter WIN7MC til at hente EPG information går det så også langsomt og belaster CPU'en?
Til top
reiler Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2004
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 08:58
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

@reiler, hvad sker der hvis du bare sætter WIN7MC til at hente EPG information går det så også langsomt og belaster CPU'en?
Der sker der ikke noget ved, alt kører normalt mens det sker.

Problemer er åbenbart ikke CPU, den bliver ikke belastet når jeg vil se EPG'en, men harddisken kører for fuld skrue, kan man se og høre.

Det er som sagt ikke hver gang man åbner EPG'en, men mest når jeg lige har tændt skærmen, efter ikke at have set tv i et stykke tid (Mit MC kører altid, jeg slukker kun for skærm og højttaler)

Harddisken er godtnok kun en 2.5", men der er ikke problemer med andet end den langsomme opstart af EPG, mine optagelser er ikke på den disk, men på en extern ESsata disk.

Jeg havde min virusscanner mistænkt, men det lader ikke til at det er den.

Det er ikke godt, WAF'en er faldet betydeligt siden problemet opstod.....
mvh
Michael
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Marts-2006
Point: 1145
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 10:19
Vil det være en stor opgave for dig at foretage en ny installation af windows? Min erfaring er at det kan betale sig engang imellem, og når alt kommer til alt så tager det vel ikke mere end et par timer.

Om det så kan løse problemet ved jeg ikke, men ofte kan det gøre underværker selvom man ikke lige kan forklare hvorfor.
Til top
kendoe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-Maj-2009
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 22:16
Jeg kender problemet. Ominstallation løste det ikke ved mig. Jeg har ikke undersøgt hvad problemet er, men efter en lang "sleep" eller genstart, så tage den 20 sekunder inden kommer ind.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu