recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Langsom wifi - men kun fra den én computer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Langsom wifi - men kun fra den én computer

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Michael B.N. Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michael B.N. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Langsom wifi - men kun fra den én computer
    Sendt: 31-Juli-2012 kl. 09:04
Måske er der nogen her på forummet, som ved lidt om trådløse netværk og kan komme med lidt hjælp... Jeg har en "op til 12 Mbit" forbindelse (1 Mbit i upload) hos Fullrate. Når jeg laver en hastighedstest med en bærbar computer eller med min mobiltelefon, opnår jeg download-hastigheder på omkring 10-11 Mbit og upload på 0,85-1 Mbit. Det gælder både på Fullrates egen hastighedstest og Speedtest.net. Så forbindelsen er god nok.

Men desværre er min egen stationære computer utrolig langsom, og når jeg tester fra den, opnår jeg ikke mere end 0,9-2 Mbit i download og 0,3-0,7 Mbit i upload. Det er jo næsten som at være tilbage i dagene med modem... Jeg har tidligere haft kabel mellem computer og router, og det kørte fint - jeg lavede dog ikke nogen hastighedsmåling, men det var i hvert fald hurtigere end med den trådløse forbindelse, jeg har nu. Men pga. flytning i huset er kabel ikke længere muligt, så jeg købte en ZyXEL NWD2205 USB netværksadapter, og da routeren er en ZyXEL P-2601HN-F1, bør de vel kunne snakke sammen, og begge understøtter også 802.11n standarden.

Windows melder, at signalstyrken er 'udmærket' eller 'meget god' samt en hastighed på 120 eller 150 Mbps, så umiddelbart ser det fint ud, men det er det altså ikke, og nu efterspørger jeg så input til, hvad der kan være galt, og hvad jeg kan forsøge. Alle idéer er velkomne!
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2012 kl. 09:36
Dårlige antenneforhold og/eller en trådløs telefon der står tæt på din stationære kunne være problemet.

BS

Redigeret af Bschmidt - 31-Juli-2012 kl. 09:37
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6685
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2012 kl. 09:55
Kan det være USB-porten, der er flaskehalsen?
Hvis den kører USB 1 low-speed 1,5 Mbit/s

Venlig hilsen
KB
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michael B.N. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2012 kl. 10:20
Tak for gode input indtil nu.

Iflg. manualen til mit bundkort er alle USB-porte 2.0.

Jeg har prøvet at fjerne alt andet trådløst udstyr som telefoner m.v., men det gør ingen forskel. Der er vel 3-4 m. i lige linje mellem computer og router (med en mur imellem) og maks. 8-9 m. i fri luftlinje, der hverken er blokeret af mure, døre eller andet. Jeg vil mene, at man indenfor de afstande bør kunne opnå bedre hastighed, og når jeg tester med mobiltelefon eller bærbar computer, er det fra samme sted, som den stationære computer står.

Redigeret af Michael B.N. - 31-Juli-2012 kl. 10:21
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Point: 1844
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2012 kl. 10:41
Ved alle hastighedstest anbefales det ikke at bruge trådløs, det vil i mange tilfælde være misvisende

Det kan der være flere grunde til:

• Åbne programmer, der kører på din computer
  • Tilsluttet udstyr som printer og digitalkamera

Redigeret af Pony65 - 31-Juli-2012 kl. 10:43
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2012 kl. 10:49
Naturligvis kan man køre hastighedstest trådløst, det eneste man ikke kan bruge det til er at fastslå sin internethastighed. Det fastslår ganske udemærket den aktuelle hastighed på >hele< din forbindelse med laveste hastighed som resultat. Her wifi forbindelsen.

Jeg vil også formode at du kan opnå langt større hastighed med dit USB netkort. Der kan være en driverkonflikt. Prøv med et løst kabel, bare som test ;-)
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michael B.N. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2012 kl. 14:00
Jeg har nu prøvet med et langt netværkskabel og lavet kablet forbindelse mellem computer og router. Det giver en download-hastighed på 5,5-7,3 Mbit og upload på 0,85. Det er da bedre end den trådløse forbindelse, men der er stadig et stykke op til de 10-11 Mbit, jeg konstant opnår med bærbar computer og mobiltelefon.

Computeren har en 3,2 GHz Pentium 4 CPU og 1,5 GB RAM, så den burde da kunne levere bedre... Men i og med jeg oplever markant dårligere resultater på den stationære computer, hvad enten jeg kører med wifi eller kabel, så må det jo være den, der er problemet.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6685
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2012 kl. 14:32
Det ser ud som om det er en ældgammel computer du har. Det er ikke sikkert USB står til den højeste hastighed i BIOS i sådan én. 

Venlig hilsen
KB
Til top
BorreBoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-December-2003
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BorreBoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2012 kl. 14:36
Er alle drivere opdateret?
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michael B.N. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2012 kl. 14:38
Jeg har kontrolleret indstillingerne i BIOS, og der er USB 2.0 m.v. slået til. Jeg har også opdateret driveren til netværksadapteren, uden det har givet noget.
Til top
BorreBoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-December-2003
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BorreBoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2012 kl. 14:38
Er Bois også opdateret til nyeste version?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19651
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2012 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af Michael B.N. Michael B.N. skrev:

Jeg har kontrolleret indstillingerne i BIOS, og der er USB 2.0 m.v. slået til. Jeg har også opdateret driveren til netværksadapteren, uden det har givet noget.

Du har selvfølgelig taget USB netværksadapteren og sat den i din bærbare, for at prøve den af der?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu