|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Wonderl@nd ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 169 |
![]() Sendt: 09-April-2011 kl. 11:53 |
Hej Boyser,
Jeg håber at der er en venlig sjæl der kan hjælpe. Jeg har modtaget en home iomega nas gratis og har kolblet den på en netopia router fra tdc. Når jeg uploader til Nas'en er det kun med en hastighed på 800 kb/sek - Er der en der har en ide om jeg kan få lidt mere speed på uploadet. Jeg uploader via en bærbar hvor der sidder et wifi link 5300 agn kort i Mvh Michael
|
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
![]() |
prøv at koble den bærbare til med kabel, for at se om hvad hastighed den ellers overfører med.
Ellers kunne det nok hjælpe med en anden router som er hurtigere.
Theilo
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Først: 800 Kb/sek (hvis det er kilobyte?) er ikke nødvendigvis dårligt for et trådløst netværk. Det maksimale som du kan opnå med et traditionelt G netværk er 2000-2500 Kb/sek. Mere med N standarden, men husk at det er under de mest gunstige omstændigheder. Ting som du bør checke 1) Er det G eller N wifi? Både router og dit PC netkort skal understøtte N, hvis du vil køre N (det samme gælder hvis du vil køre N på 5 GHz, som er bedre end N på 2.4 GHz) 2) Afstand til router, herunder blokeringer (vægge, etageadskillelser). Stiger hastigheden når du kommer tættere på? 3) Placering af router: jo højere, desto bedre (hellere oven på et skab i 2m højde, end på gulvet) 4) Hvor mange andre trådløse netværk er der i dit område? Husk: I deler den samme båndbredde... Og 2.4GHz området bruges også af babyalarmer, trådløs videoverførsel for dem som ikke gider trække antennekabler, og microbølgeovne forstyrrer også 2.4GHz (det er ikke løgn) 5) Hvor mange benytter den kanal som dit trådløse netværk kører på? Væg den kanal som færrest benytter, og husk at der reelt kun er 3 ikke-overlappende kanaler (1, 6, 11) for et G netværk (hvis nogle kører N i 2.4GHz forstyrrer de ind over flere kanaler) Mht G vs N, er der vist nogle TDC routere som leveres med B/G/N wifi, andre kun med B/G, men hvis netkortet i din PC kun er B/G (check!), er det selvfølgelig lige meget hvad routeren kan. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Wonderl@nd ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 169 |
![]() |
Hej Jesper,
Jeg prøver lige at ridse op så godt jeg kan :o) Har set på routeren og det er en netopia der ikke understøtter N. Mit netværkskort er et wifi link 5300 agn og jeg ved ikke om der understøtter N 1. Det må være G og jeg ved ikke om det understøtter N (altså det jeg har i pc'eren) 2. Afstanden er ca 10 Meter. Der er lidt vægge imellem men ingen etager 3. Routeren står højt 4. Der er 6 til 7 stykker 5. Det har jeg ingen ide om - Hvordan kan det tjekkes ? Mvh Micahel
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
I mangel af et scanner program: prøv at skifte kanal på routeren og se om det gør en forskel. Hold dig til 1, 6 eller 11.
|
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Jesper,
Det er en router jeg har modtaget igennem mit arbejde så den er spærret så jeg ikke kan pille ved indstillingerne. Ved du om det vil være muligt at koble en anden router med n teknologi i rumpen af den - tror du at det vil gå hurtigere så ? Mvh Michael
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
2. Som test, ryk tættere på 5. brug InSsider eller Network stumbler BS |
|
![]() |
|
![]() |
Hej BS,
Takker for det hurtige svar :) Jeg har installeret inssider og jeg kan se godt 10 netværk. Jeg kører på channel 1 sammen med en enkelt af de andre. Min rssi svinger imellem -50 og -60 hvad det end betyder. De fleste andre netværk ligger på 54 ligesom mit eget, det er to andre netværk der ligger på n130 og n300. Ville jeg mon få hrtigere tilgang til Nas'en såfremt jeg koblede en N router på i enden af den anden og i så fald hvilken router kunne i anbefale ? Mvh Michael
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |