recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Langt hdmi vs extender
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Langt hdmi vs extender

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Langt hdmi vs extender
    Sendt: 19-November-2019 kl. 21:07
hej
Jeg har tidligere anvendt et 15 meter langt hdmi kabel fra receiver til projektor. Da jeg så blev nødt til at trække kablet en anden vej på ca 20 meter gennem en væg har jeg købt en hdmi extender der kan køre 4K i op til 70 meter i 60hz. Mit spørgsmål er så. Hvordan kan det være at der anvendes hdmi kabler når der bare kan anvendes et netværkskabel. Hvorfor har alle receivere og projektorer og fladskærme hdmi ind og udgange mår man bare kunne anvende netværkskabler hvor der åbenbart ikke er nær så store krav til selve kablet ved lange kabeltræk ?
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2019 kl. 01:13
Tror helt klart det er noget med prisen.
Det koster at sætte et ekstra modul i noget udstyr der kan lave signalet om.
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2019 kl. 11:20
Ja det kan godt være fordi jeg kan i hvert fald ikke se forskel i billedekvaliteten fremfor da jeg brugte rent HDMI stik uden extender.
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu