recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Laptop til konfirmanden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Laptop til konfirmanden

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tanaburs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Laptop til konfirmanden
    Sendt: 07-Februar-2015 kl. 09:48
Hej 

Jeg skal have købt en laptop til min datter, og søger lidt input/inspiration:
Det skal være en Windows maskine og som jeg ser det dominerer Lenovo og Asus ret meget i diverse internet butikker men er der nogle væsentlige forskelle på de mærker eller er det lidt tomato  to-ma-to ?

Laptop skal have min 14 tommer skærm, ssd drev, høj-opløst skærm, over 1366*768 eller eller hvad det nu hedder præcist, og veje mindst muligt. Jeg tænker maks pris 7k.
Det er nok for meget at håbe på at man kan købe en uden bloatware på, evt. så man selv skal installere Windows. ?
Nogen der har nogle gode idéer ?

Hilsen Tanaburs

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2015 kl. 10:05
kik hos mm-vision.dk    

der kan man købe uden installation af bloatware    og her flere fornuftige maskiner  .
Til top
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tanaburs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2015 kl. 11:37
Hmm dem kendte jeg ikke det ser faktisk meget interessant ud. 
Hvis kvaliteten er i orden er prisen helt bestemt rimelig, har du selv en laptop derfra ?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2015 kl. 12:03
Ja har flere laptops og pc'er derfra    

Kvaliteten er iorden .  det er fornuftig indmad.   og man kan jo vælge lidt til eller fra.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2015 kl. 12:11
Jeg køber altid Lenovo eller HP's pro maskiner. Hvis det skal kunne holde til daglig brug og du kan undvære øjen-lir. Kig hos Laptops.dk de køber sidste års restlagre op og sælger til fornuftige priser.
 
Mvh BS
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2015 kl. 12:33
Se om du ikke kan holde dig til 13,3" hvis den skal til og fra skolen hver dag. Det er rigeligt til en pige - det hjælper på vægten.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2015 kl. 12:50
Jeg er enig med kim MHT størrelsen men er altid blevet nedstemt af brugere i sammenligning til 15"..... Jeg har nedlagt veto mod 17" hvis den skulle flyttes hver dag!
 
Mvh BS
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2015 kl. 13:49
Min datter en nu ikke enig mht. størrelsen. Har både haft en 13.3 og nu en 15" MacBook Pro, og hun vil ikke tilbage til en 13.3".
Fordelen ved en 15" er at den kan bruges til alt, hele tiden, mens hendes veninder med 13" altid drømmer om eksterne skærme derhjemme, må knibe øjnene osv.
Ja, den er lidt tungere, men ift. pladsen, vil en taske som skal kunne rumme de nødvendige skolebøger alligevel have en størrelse, hvor det er lige meget om der skal stoppes en 13 eller 15" i tasken.

Og husk endelig batteritiden. Det er ikke altid muligt/praktisk at lade op i løbet af skoledagen.

Til top
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tanaburs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2015 kl. 16:01
Min kone har en 13.3 Asus og jeg tænker det er for lidt hvis den skal bruges hver dag, til at skrive opgaver på osv. 15 tommmer er så en del større men udvalget af 14 tommers er meget begrænset.
Denne her 15 tommers fullHD holder sig på 2 kg:
https://www.mm-vision.dk/vision-b4570-baerbar-med-ips-panel
Denne her har separat grafikkort (som så er totalt ligegyldigt for hende) og så er det en thinkpad som jeg husker som ekstra holdbare, 14 tommer med en mellem-opløsning:
http://laptops.dk/product_info.php?products_id=5810

Eller denne:
https://www.mm-vision.dk/Lenovo-Thinkpad-T431s-14-Ultrabook-SSD

Jeg må ud at kigge, om 14 tommer er det perfekte kompromis eller om vi skal op i 15/15.6...
Da hun skal på efterskole efter sommerferien skal den ikke transporteres så langt alligevel.

Det er tiltrækkende at man kan købe den helt blank ved mm vision og så kun køre Windows på..det har jeg gjort på min NUC i5 og den starter op på 20 sec...
Til top
whazz Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2014
Sted: Aalbor, Danmark
Status: Offline
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér whazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2015 kl. 21:19
MM-vision computerne er super lækre, og er der noget har de bare super service!
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2015 kl. 22:57
Jeg ville gå efter lenovo carbon x1 hvis det skal være en Windows maskine, eller en macbook air, hvis det skal være macos
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2015 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af Tanaburs Tanaburs skrev:

Det er tiltrækkende at man kan købe den helt blank ved mm vision og så kun køre Windows på..det har jeg gjort på min NUC i5 og den starter op på 20 sec...

Hvis din NUC i5 skal bruge 20 sekunder på at starte op, så har du lavet noget helt galt.
De kan starte op på langt under det halve. Shocked
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu