recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Laptopskærm giver fake lysfald
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLaptopskærm giver fake lysfald

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Fryd13 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: United Kingdom
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Laptopskærm giver fake lysfald
    Sendt: 19-Januar-2009 kl. 14:15
Hej

Har lige købt en HP (se: http://www.pcworld.co.uk/martprd/product/seo/908015#productI nformationSection)
På beskrivelsen på kassen står der: 17" HD Brightview

Det jeg er ked af, er når jeg ser film, er det tydeligt, hvordan lyset kommer fra bunden af skærmen op opefter. Altså skærmen er mere lys i den nederste halvdel end den øverste. Desuden synes jeg, det ligner sådan et fake lys, der udvander farverne (som om lyset fra et vindue skinnede henover skærmen)
Det er som om, den eksempelvis slet ikke kan vise rigtig sort farve pga det fake lysfald der er.
Hvis der i bunden af billedet i en film (altså der hvor det farveudvandende lysfald er størst) er flere forskellige mørke genstande, eksempelvis skuespillere i mørkt tøj og med mørke genstande i baggrunden, kan det være helt svært at skelne, og det hele flyder sådan lidt sammen pga. det hele bare ser mørkt ud..
Jeg har kigget i indstillingerne for Nvidia kontrolcenter men jeg kan ikke få det tilpasset, så det ser godt ud.
Jeg er meget overrasket over dette, da min Packard Bell, som jeg købte for halvandet år siden, der på trods af mindre grafikkort og generelt svagere komponenter, viste et fuldstændigt skarpt billede med flotte farver, uanset fra hvilken vinkel man kiggede og uden dette fake lysfald.
Desuden ser billedet også mere grumset ud på tros af det bedre grafikkort og større skærmopløsning.

Er der nogen der har haft samme erfaringer...eller bare nogle kommentare 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu