recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Last step of the Home Cinema - Surround!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLast step of the Home Cinema - Surround!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
The Fracture Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Emne: Last step of the Home Cinema - Surround!
    Sendt: 24-Oktober-2009 kl. 19:29
Hey alle..

Jeg har fået skaffet min projektor, mit lærred, omrokeret værelset så jeg får størst muligt billede, købt ophæng og kabler, samt fået nogle blu-rays og et tilhørende drev.

Nu mangler jeg blot noget ordenligt lyd!

Alt kører over min PC (og skal det blive ved med): Blu-ray drev, HDMI til projektor og så min nuværende lyd (2.1) via det grønne jack stik..

Jeg vil meget gerne op i 5.1/7.1, da jeg har muligheden for det. Vil helst kunne udnytte mit dyre bundkort. Har digitalt og analogt S/PDIF udgange og de almindelige jackstik til 2/4/6/8 channel audio.

Mit budget er omkring de 7-8k... Men jeg er på ingen måde lydekspert, så det kan være at det er overkill at bruge så meget. Vil bare gerne have en god lydoplevelse, sammen med mit nuværende lækre billed!

Ved ikke om det bør nævnes, men rummet er 12 kvm. stort.

Håber i kan komme med nogle forslag :D Kan ikke finde rundt i junglen ;-)
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 03:25
No one?
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 08:18

Jeg har ingen erfaring med at køre det gennem en computer,men jeg ville købe højttalere (evt. brugt) og en receiver med de nye formater da jeg er forholdsvis sikker på at den kan gøre det bedre end en pc.

Budgettet KAN bliver et problem hvis det gælder både højttalere og receiver.

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 08:33
Her er et bud på højttalere (selv om jeg ikke kender deres formåen).  Jeg har hørt at de skulle være ok til surround/tv, og så til den pris
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 08:34
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 08:35

Og her er så en mulig receiver (evt. med BD-afspiller ) som jeg dog heller ikke kender

Link : http://www.recordere.dk/indhold/templates/design-udenkomm.as px?articleid=3238&zoneid=6

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 12:57
Tak for svarene so far.

Det lyder som om jeg skal have mig en receiver..

Hvis jeg så vælger: Sherwood surround receiver RD-7503 og forbinder den via digital SPDIF, så skal højtalerne og subwooferen blot tilsluttes den?

Redigeret af The Fracture - 25-Oktober-2009 kl. 12:58
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu