|
|
Besvar ![]() |
Side <12345 18> |
Forfatter | |
daskino ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 783 |
![]() |
guide opdateret med nye link til filer og nye tips
|
|
Sony 46HX823 Samsung H5505
Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer, WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii, |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
jeg har givet min søn en wdtv, og vi har nogle hjemmevideoer optaget på minidvdskiver som kan køre direkte i en dvdafspiller. Jeg prøvede at kopiere denne over på harddisken, men desværre ville wdtv ikke rigtigt kendes ved dem.. dvs den viste fint folderen, men den kunne ikk afspille vob filerne.... hvordan laver jeg lettest en løsning som min søn på 11 år i princippet selv kan lave.. er det image fil?, hvis ja hvordan (skær det lige ud i pap.. jeg er ikke så stærk på det område) dernæst så havde jeg formatteret harddisken på min kones mac med fat 32 udvidet journalet, og det kan jeg efterfølgende se at det understøtter wdtv ikke fuldt ud.. den kunne godt læse fra den men der var noget med mediacenterdelen som ikke er aktivt... hvilket format er bedst for harddisken så jeg kan læse og skrive fra både mac og pc samtidig med det også kører på wdtv?. Jeg havde egentligt også forventet den kunne se de billeder osv der var på en tilsluttet computer men dette syntes jeg ikke den gjorde igår, skal der være installeret noget mediacentersoftware på computeren førend det er muligt? |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
daskino ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 783 |
![]() |
hej Rhsin, alle gode spørgsmål ,men måske de egner sig bedre i den generelle wdtv tråd, denne tråd er mest for dem der vil lave og ændre på sin wdtv afspiller
|
|
Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer, WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii, |
|
![]() |
|
DadlenDK ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 24 |
![]() |
Har lige opdateret med den omtalte firmware, men jeg har ikke noget webinterface hvor jeg kan lave nogle ændringer. Endvidere har jeg også prøvet at ligge samba pakken ind, og så vil den ikke boote længere. |
|
![]() |
|
pally ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() |
Hej daskino
Fed tråd, jeg kan da godt se at jeg nok ikke bruger min WDTV særlig optimalt selvom jeg er imponeret over hvad den kan :) Som der er ligenu ligger jeg filer på en ekstern HD og afspiller dem direkte fra den via USB. Jeg har en stationær PC som er tændt døgnet rundt og er lidt usikker på om jeg vil kunne streane fra den hvis jeg køber en USB dongle som kan samarbejde med min Linksys WRP400 router. Vil jeg kunne streame direkte fra min pc eller kræver det at signalet altid er 100% for at det ikke skal blive med en masse forstyrrelser på billeder, eller har jeg bare helt misforstået hvordan det kan sættes op? :) Redigeret af pally - 12-September-2009 kl. 20:52 |
|
![]() |
|
![]() |
@Pally
det du beskriver er lige netop det jeg bruger min wdtv til. Mit signal fra min pc, som står et stykke væk fra routeren som er en dlink 655, er kun på omkring 51%, har prøvet at få den op uden held. Jeg har prøvet med både 54mibt og har nu en dlink 547 300mbps ,men der var ikke den store forskel. jeg kan godt streame alt mit materiale trådløst uden hakkeri trådløst fra pc'en til wdtv'en, enete minus er at det bliver let svært at fast forward på nogle film. så du kan godt lave den læsning du beskriver, det er wd tv faktisk god til netop fordi du ikke behøver at have en intern harddisk i den. |
|
|
![]() |
|
pally ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() |
Hej igen Jeg har siden jeg lavede indlægget desperat prøvet på at installere Truegrid nfs server på min xp pc, men får alle mulige fejlmeldinger, så jeg er desværre ikke kommet meget længere i dette projekt, selvom det ville være meget nemmere for mig. Redigeret af pally - 15-September-2009 kl. 12:52 |
|
![]() |
|
![]() |
hej Pally, så prøv med en anden nfs server, f.eks hanewin nfs server og se om den virker, hvis ikke skal du nok have installeret nogle windows komponenter på din xp , men prøv først hanewin og se om det virker.
http://www.hanewin.net/nfs-e.htm |
|
|
![]() |
|
![]() |
Jo, den kunne jeg godt installere, så er det bare lige det med opsætningen, men det må jeg jo prøve at rode med :) Tak ![]() |
|
![]() |
|
Sebbii ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 22 |
![]() |
vil man kunne gå på youtube efter denne udvidelse? Leder efter noget simpelt g billigt som WDTV eller Asus O!play, da jeg ik skal kunne andet end at se alle typer film og musik fra min eksterne harddisk (sker pt via ps3'en, men fungerer jo ikke med særlig mange formater og undertekster), eneste ekstra lille feature jeg gerne vil have er at kunne afspille videoer på youtube. Er det muligt eller skal man så helt op i "ægte" mediecenter størrelse og pris?
|
|
![]() |
|
![]() |
@sebii
Youtube på wdtv kan lade sig gøre , vha installere et plugin til wdtv'en. Den er stadig i beta men du kan prøve at installere og se dens muligheder her http://wdtvforum.com/main/index.php?topic=1875.0 Hvis du gerne vil have youtube fra start i din medie afpsiller kunne du jo overveje Xtreamer, den har youtube indbygget fra starten. |
|
|
![]() |
|
AndersHP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 262 |
![]() |
Du skriver, at for at få IMDB-look i menuerne, skal man angive i net.mount hvor ens delte drev ligger... Vil du uddybe dette? Er det den mappe på pc'ens harddisk hvor WDTV maskinen "kigger"? Alt dette snak om NFS server og truegrid er vel kun til folk der ønsker at dele deres filmsamling på nettet, eller hvad? Har du flere links der viser screenshots af IMDB looket? Redigeret af AndersHP - 17-September-2009 kl. 08:23 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 18> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |