Chaplins skrev:
Har både prøvet at slutte Tv'et og Ipod'en til, men samme problem. :( |
Nu er det ikke så banalt at dit TV og din Ipod's signal ud er styret af den lydstyrke du bruger når du ser tv og hører ipod, vel?
Det jeg mener er, at hvis du fx. sætter en CD afspiller til et par phono stik, så leverer phono stikkene bag på CD afspilleren et "linie signal" som er fuld skrue. Phonostikkene bag på dit TV og kablet fra din Ipod kan sagtens være af den variable type, dvs. hvis dit TV's lyd kun er på 15% så kommer der også kun 15% af et linie niveau ud af phonostikkene bagpå tv'et. Når du så efterfølgende fodrer din forstærker med kun 15% af det linieniveau den forventer, så skal der skrues rigtigt meget op for at der kommer ret meget lyd ud af højttalerne og lyden mangler en masse dynamik..
Så inden du bruger penge på en fagmand så prøv lige med et apparat der leverer rigtigt liniesignal, fx. en cd afspiller eller dvd afspiller. Alternativt kan du prøve med din Ipod på fuld hammer, helt i top med lydstyrken på Ipod'en og se om det bliver til fornuftig lyd når det kommer ud af din forstærker..
Samtidigt kan du checke manualen til dit tv og se om den har mulighed for at give et liniesignal ud i stedet for et variabelt. Mit tv har såvidt jeg husker et punkt til det i menuen.