|
Lav lyd |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Altså både Dialog og anden lyd.? Det kan der næppe gøres noget ved. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
herognu ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-April-2010 Sted: Denmark Status: Offline Point: 374 |
Ja både dialog og anden lyd, men især dialog.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19562 |
Så spil i stereo og ikke surround.
Klaus |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det er samme problem med Dialog som fik DR til ikke længere at udsende Surround. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Prøv en afspiller som eksempelvis vlc player og sæt den til stereo
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
herognu ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-April-2010 Sted: Denmark Status: Offline Point: 374 |
Okay jeg prøver VLC player og ser hvordan det kører.
|
|
![]() |
|
Windows Media Player afspiller en smule højere end VLC og jeg har prøvet de forskellige indstillinger der er. Der er ikke noget surround sound på VLC men blot "stereo", "left", "right" og "reverse stereo".
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
ja men selve filmen kan være i surround og hvis du ikke kan afspille det i højttalerne/bøfferne så vil du ikke kunne høre den ordentligt for der ikke mixes korrekt ned i 2.0 format.
|
|
![]() |
|
Okay. Er det så noget jeg, som lægmand, kan gøre, altså at "mixe korrekt ned i 2.0 format" som du siger og kan det gøres automatisk hver gang, så jeg ikke skal sidde og redigere en film hver gang?
Redigeret af herognu - 23-Februar-2015 kl. 19:42 |
|
![]() |
|
Hvis ikke den HW der er i udstyret kan lave et godt Downmix til 2.0 lyd, så er der ikke noget du kan gøre på den konto. Som nævnt før, så er det noget af samme problematik som den med DR, hvor den udsendte Multikanallyd ikke blev Downmixet korrekt på nogle TVer, og det medførte som bekendt at DR nu kun sender Stereo lyd, og til meget stor ærgrelse for mange her på forummet, og til stor skam for de udsendelser/programmer som ellers har (havde) en god lyd. |
|
|
|
![]() |
|
Okay jeg må leve med det og fravælge de film hvor lydsiden er for lav.
Tak for alle indlæg. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |