recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lav selv "ambilight"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLav selv "ambilight"

 Besvar Besvar Side  <1 151617
Forfatter
Besked
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 20:58
Så kunne man måske bruge noget cellofan i en passende farve... Men det bedste er nok at finde en lyskilde med en god farvetemperatur. 

-Kent

Til top
T-Ras Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 21:59
Dit link til "dimmeren" virker ikke. Har de taget den af siden igen, eller er det et forkert link? Jeg kunne ikke lige finde frem til den på deres hjemmeside.
Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 07:44
Oprindeligt skrevet af T-Ras T-Ras skrev:

Dit link til "dimmeren" virker ikke. Har de taget den af siden igen, eller er det et forkert link? Jeg kunne ikke lige finde frem til den på deres hjemmeside.

Den ser ud til at være forsvundet fra siden - men du kan finde den her (det er samme firma, og samme pris).

-Kent
Til top
Henrikg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2009 kl. 19:47


Oprindeligt skrevet af kbh4 kbh4 skrev:

Til projektet har jeg brugt 3 meter selvklæbende "hvid" LED bånd, 1 strømforsyning, en dimmer samt diverse ledningsstumper og stik jeg havde liggende.

Kent, er du sikker på det er et "hvidt" LED bånd du har brugt og ikke et "varm hvidt"? Jeg har nemlig lige købt samme konfiguration, men mit ligner lys mere neonlyset fra et akvarie :-S Det kan måske være pga. at din væg er gul, men jeg vil lige være helt sikker...

Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2009 kl. 20:47
Jeps, 12V båndet fås kun i "hvid" og "koldhvid" - jeg har også prøvet den kolde, men den er alt for blå...

Min væg er 'knækket hvid'. Prøv at tænde den i dagslys, lys på det ark hvidt papir og sammenlign farven med solens lys. Hvis det ser blåt ud, er farvetemperaturen over 6500Kelvin; hvis det ser gult ud, er temperaturen under 6500K.

-Kent
Til top
Henrikg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2009 kl. 20:53

Ok, det må jeg lige prøve i morgen. Min væg er lysegrå så det kan godt være derfor.

Jeg tror nu nok at 12V båndet fås i "varmhvid" - de har et på diodelyskilder.dk men det er "bare" ikke på lager. Men jeg tror nu heller ikke de ville tage mit 3.5 meter bånd retur, så det er nok mere en retorisk diskussion :-)

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 151617
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu