|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() Sendt: 12-September-2008 kl. 13:54 |
Hejsa, Jeg har en PS3 og en Onkyo 705 - forbundet via HDMI. Når jeg indstiller PS3'en til Bitstream så kan jeg se film ved -10 på min Onkyo og jeg er ved at blive blæst ud af stuen. Men det går jo kun ved alm. DVD grundet lydformaterne. Sætter jeg så en DVD til at afspille via LPCM så skal jeg skrue helt op til +5 for at opleve samme lydstyrke! Det samme oplever jeg med fx. Transformers på BD som jeg lige har modtaget. Sætter den til TrueHD og LPCM - volume skal op på +5 før jeg har samme lydtryk som på DVD'en ved -10. Er der noget jeg kan gøre? Umiddelbart kunne jeg være ligeglad for det lyder stadig fedt ved de +5, men jeg synes bare det virker så voldsomt... Jeg mener det er Pede herinde fra som også har erfaret det samme, altså at lyden er lavere ved LPCM end den er ved Bitstream. Ligger problemet i min reciever eller min afspiller? |
|
![]() |
|
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3730 |
![]() |
Undskyld OT, men du fyrer da godt nok op når du ser film Min reciever svare vel ca. til din, og jeg har altid set film med lyden på -30. Nu er jeg dog begyndt at bevæge mig op på -20. |
|
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
|
![]() |
|
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
Den skal bare have noget "anna" Min hørelse er, stadig, normal, men min lyst til oplevelser/lydtryk grænser til det paranormale |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Jeg har en harmon avr 255 med effekforstærker til fronterne
volumen går fra -80 til +20. Ved dvd cirkca -40 til -35 DTS, dolby digital -35 til højst -25. Ved blueray LPCM cirka -25, men så er der også knald på. Min sub er næsten helt i bund, men Alligevel lyder det som om krigen er brudt ud (rambo 4). om jeg kører bitstrem eller LPCM, synes jeg ikke der er forskel på. har prøvet både med ps3 og pan BD50. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har lige googlet lidt - det lader til jeg ikke er den eneste der oplever fænomenet: http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=794219 Jeg har kun oplevet det på denne film med TrueHD - andre film, fx. Rambo med HD format lyder helt som det skal. Nuvel.. jeg må give den noget mere gas - det lader til at være softwarebestemt. |
|
![]() |
|
![]() |
Glemte lige: http://forum.blu-ray.com/showthread.php?p=1114399 Der er en der oplever det samme med lige præcis Transformers.. hmmm.. EDIT: Jeg prøvede lige Rambo igen.. Dolby TrueHD som den har. Jeg huskede forkert.. den skal også have ekstra vædde, dog "kun" til -5 til 0 for at opnå det samme ca. Er PS3'en bare "anderledes" til at decode eller er det normalt med LPCM signal kontra bitstream? Eller er det Onkyo'en som "skruer" ned for et sådan signal? Redigeret af MartinJohansen - 12-September-2008 kl. 14:37 |
|
![]() |
|
zirio ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 878 |
![]() |
Hvis du, i bogstavligeste forstand, fyrer den receiver op til 5+, så kan jeg ikke beskrive, hvor højt det er. Jeg er stadig forholdsvis ung, og min hørelse fejler ikke noget (og jeg har været (går) stadig til techno-fester og lignende) og der kan jeg godt have lidt ondt i hovedet dagen efter. Men min receiver går aldrig over -7, og det er HØJT
![]() Men hvis du fyrer op til 5+ så må jeg sige det er hørelsen der fejler noget, og ikke skiven ![]() Spøg til side. Det lyder mærkeligt, hvis det kun er Transformers der afviger så meget. Har du andre BD-film, som du har testet? Jeg kan huske, da Transformers kom på HD-DVD, der blev LFE-sporet kritiseret på avsforum. Det var nogle skiver, med specielle numre til sidst i stregkoden, hvor problemet var. Ved ikke om det samme er gældende her (håber jeg ikke)! mvh Z |
|
![]() |
|
jrued ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2008 Sted: Kbh K, Denmark Status: Offline Point: 308 |
![]() |
jeg har før stilt spørgsmålstegn ved dette! jeg har bare konkluderet at sådan er det. hvis du sætter en dvd på og først bitstreamer. derefter sætter den til LPCM. så er der tydeligt forskel i lyd niveauet. hvorfor ved jeg ikke! jeg skruer bare lidt ekstra op ved PCM Har en idé om det er når PS3'en dekoder til PCM. så smider den lyden videre ved et stadart lydniveau som den er indstillet til. hvis man fandt en dvd hvor lyd niveauet var lavere end dette ved bitstream burde det så omvendt blive højere ved PCM. Ikke noget jeg har fået bekræftet, men min logik siger det hænger sådan sammen. |
|
![]() |
|
![]() |
Zirio: Det skal forståes bogstaveligt og ja - det var højt men Dali'erne elsker det Jeg har Rambo med TrueHD også og den er også markant lavere men virker lige knap så lav som Transformers. Film med PCM og DTS-HD mindes jeg ikke som værende lave. Af hvad jeg kan læse på udenlandske fora så er det netop TrueHD som "er lavere" end hvis den bitstreames. jrued: Jeg må vel erkende det samme, hehe. At sådan er det bare. Og så give den lidt ekstra saft når det er. Der er åbenbart headroom nok til det. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Kan så udvide med en iagtagelse jeg har gjort med TrueHD vs PCM på selve skiven. Der lader det nemlig til at TrueHD sporet er højere og mere dynamisk end PCM sporet. |
|
![]() |
|
![]() |
Hvilken film har du testet Kampus? Jeg har dog bemærket noget andet... og det har jeg svært ved at beskrive, men hæng lige på Med BD på TrueHD 0/+5 føles det højt, men ikke anmasende - lidt som en bil med større motor der skal yde det samme. Det føles mere "rigtigt". Det må vel være den højere bitrate på lydsporet som indvirker der? Ligesom en dårlig Mp3 er træls i længden og ved høje volumen'er hvor en CD er mere behagelig.. ? Redigeret af MartinJohansen - 12-September-2008 kl. 17:24 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Bl.a. Spiderman 3. Det er rigtigt at det føles betydeligt rarere med HD lyd end alm lyd. Tror det skyldes den højere bitrate. Men nu ved f.eks DAB radio kan jeg også skrue rigtig højt op uden det forvrænger, men det er vist også at sammenligne med CD lyd. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |