|
Lave egen NAS |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har selv en Qnap TS-219P II og alt kører upåklageligt, også torrents. Så du skal nok have kigget andre steder end på selve NAS'en. Hvilken router har du?
|
|
![]() |
|
johnnyn ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2013 Status: Offline Point: 209 |
Det dog kun en 219 P jeg har, så den har lidt mindre cpu end din, men burde ikke være det der gør noget. Er ellers selv fuld tilfreds med den. det bare når jeg tilføjer større torrents, så det som om transmission står stille, og skal reconnecte siden den timer ud.
Min router bare den standart end jeg får med i yousee bredbånds abb. Er der noget og hente på og smide noget andet ind der? Måske en switch ind, og så kun la internet komme til switch gennem router?
|
|
![]() |
|
HQgeN ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 357 |
Nej, det tror jeg ikke.. Jeg tror du skal prøve med rtorrent, da den skulle være væsentlig mindre resource krævende :)
|
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1234 |
Prøv lige at tjeck ressourceforbruget på den NAS mens der hentes. Som det allerede er nævnt kan det sagtens være din router der ikke kan håndtere de mange samtidige forbindelser.
Du kan eventuelt prøve at hente direkte fra din egen computer og se om det giver samme fænomener med udfald på nettet - så er det jo ikke NAS'ens skyld. /ask
|
|
![]() |
|
HQgeN ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 357 |
Jeg har aldrig haft problemer med den router jeg har fra yousee (netgear cg3000), men hvis du har noget mindre, så kan det formentlig godt være det - dog ville det være underligt hvis det størrelsen på torrent'en der gør udfaldet?
|
|
![]() |
|
johnnyn ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2013 Status: Offline Point: 209 |
Har måske glemt og nævne det er under tilføjelse af torrent, altså når den opretter filer osv. Når det er oprettet og den begynder og downloade er der egentlig ingen problem som sådan.
men vil da prøve det rtorrent :-)
|
|
![]() |
|
Kan du ikke lige smide model navnet på din router?
|
|
![]() |
|
det er den netgear cg3000 :)
|
|
![]() |
|
Så bør det ikke være et problem... Prøv et andet torrent program. Har de ikke noget der hedder download station som kan klare torrents?
|
|
![]() |
|
jo men det er ret elendigt da der ikke er så mange funktioner i det, derfor jeg bruger transmission.
Det specielt et problem hvis jeg tilføjer flere torrents afgangen. Men vil prøve og ligge rtorrent ind her i ugen, og se om det er nogen forskel. Nu er det jo også en ældre model, (qnap 219 P) ved ikke om det pga mangel på kraft?
|
|
![]() |
|
Tjaa.. Det kan det vel godt være, men det var derfor jeg ville have du skulle prøve at gøre det samme i download station, for så kan du finde et svar på om det er NAS'en/routeren eller om det er Transmission der failer :-)
|
|
![]() |
|
ja det selfølgelig rigtig, det prøver jeg da lige her senere og ser :-)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |