|
Lave frekvenser på sub, samt råd |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3794 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Det er en harman kardon bds 570..
|
||||
![]() |
||||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40575 |
|||
Det lyder som om, at der er færre muligheder på den end der var på min 15 år gamle Reciver, den have mulighed for Large/Small samt en Justering for SW volume, og en om end begrænset mulighed for Crossover justering.
Hvis der overhovedet ikke er nogle indstillings muligheder på Reciveren, til at justere Crossover eller Large/Small på sattelitterne, samt en Volume justering til SWen, så er den sikkert lavet til de højttalere du har til den.?? Derved vil det være svært at indstille andre til den. |
||||
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
||||
![]() |
||||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3794 |
|||
Jamen det er den.. Det er harman kardons "største" komplet system..jeg kan stille volumen på de forskellige speakere og sw.
Og jeg er da klar over at det langt fra er perfekt ift til indstillinger og den optimale lydmæssigt. Men det er kompakt og enkelt og det var kriteriet ift brugervenlighed til kvinden min.. Så jeg under bare forbedringer til nuværende setup. Og der er tanken bare at sw ikke har størrelse nok til rummet |
||||
![]() |
||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19863 |
|||
Allerede? Det er da ikke længe siden at du købte nummer 2 (så vidt jeg husker)
Eller noget.......
Rumlen.
Hvordan vil du have det til at "fylde dine rum noget mere"? Hvor meget hjalp det at få sub nummer 2? Klaus |
||||
![]() |
||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19863 |
|||
Dream on. De der to små 3" enheder der er i fronterne når ikke ned til 45 Hz. Dine subs skal nok nærmere arbejde helt op til 200-250Hz, for at "lukke hullet" op til dine "mellemtonehøjttalere". Problemet er nok at dine nuværende subs mister grebet om enhederne når du spiller højt. Klaus |
||||
![]() |
||||
|||
Altså nu har jeg blot taget Info fra deres hjemmeside, Sønderborg gik jeg bare ud fra det var korrekt oplysning.
Jo jeg har for ikke så længe siden opdateret med en ekstra sw. Det gav mig også et breder basfelt. Men du har ret i at sw nok skal spille høj for at kompensere for satelitterne, da det er på den høje volume den brummer "over". Det kan jeg justere lidt på ved at sætte den ene sub ned bagerst i stuen er dog ikke muligt pt.. Min undring gik også mest på hvad man vinder med lave hz på sw. |
||||
![]() |
||||
ReneJ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-August-2006 Status: Offline Point: 224 |
|||
Jeg har selv haft en XTZ 99 W12 og den spillede højt og rent men ikke dybt.. Ikke i min verden i hvert fald. Købte så en SVS 13 ultra og den kunne gå dybt og spille rent men den havde en grim lyd.
Så købte jeg en Earthquake minime 12 og det er en super sub på alle områder. Men den er over dit budget.. Men jeg ville tage et kig på deres ff model - http://earthquakesound.dk/home-audio/subwoofere/ff-12.aspx Der er andet OG BEDRE end XTZ og SVS subs derude. |
||||
![]() |
||||
|||
At du kan nå dybere frekvenser. Det vil sige den dybe tordenrumlen. Ellers kan man ikke sige meget om, hvad man opnår Klaus |
||||
![]() |
||||
ReneJ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-August-2006 Status: Offline Point: 224 |
|||
http://eqsound.ru/techfile/test_ff12_mkv10.pdf
|
||||
![]() |
||||
Lars_M ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-November-2011 Sted: København, DK Status: Offline Point: 179 |
|||
Jamen lave hz på subben forklarer jo hvor dybe toner subwooferen kan lave. De allerdybeste mærker man mere end man hører dem. Generelt er det min opfattelse at de dybe toner ikke opleves så meget i musik, men i film er det skidegodt til eksplosioner og lignende. Giver det mening?
|
||||
LG 50PK760N, Marantz NR-1403, Creek Evolution 5350, Aune X1 Dac, Elac BS-203.A, XTZ 99W10.16, Audiovector center plus diverse bokse..
|
||||
![]() |
||||
|||
Ja det giver mening Lars:-)..
Det var også hvor i lyd billedet de lave toner lå.. Eksplosioner kunne jeg ikke helt bestemme om det gik på lave toner eller om eksplosioner bare starter i lave toner:-).. Er der markant forskel på 45hz og 25hz..?? Mit ønske er lidt at finde en sub der ikke buldrer når det er højt.. For ved moderat volumen fungere det fint nok nu.. Der kan jeg savne lidt bund i lyden. Når je så fyrer godt op så kan subben dog ikke følge med og begynder at brumme. Så jeg håbede det til dels lå i begrænsninger på sub'en. Er det på receiveren er der ikke noget at gøre ved det |
||||
![]() |
||||
|||
Dit rum spiller utroligt meget ind i de lave frekvenser (også), så en sub der i følge papirerne går til 45Hz kan sagtens være bedre (i dit rum) end en der går til 25Hz.
At jeg så ikke har den store tiltro de de subs du har i dag er noget helt andet. Klaus |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |