recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lave TV møbel - tips
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lave TV møbel - tips

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
stillersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1014
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stillersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lave TV møbel - tips
    Sendt: 25-December-2021 kl. 21:35
Hej derude 

Jeg har længe haft drømmen om at lave stuen til en diskret biograf. 
Derfor har jeg tiltænkt at lave et møbel med integreret højtalere i!

Mksound 150/300 er jo en “ stor “ højtale, og det system har nemlig stået på ønske sedlen længe, så tænker det skal være nu :)

Jeg har tænkt at lave møblet med 5 indv rum. 3 run til l c r, samt 2 rum til forstærker / effekt + diverse.

Møblet laves i mdf, fuld spartles derefter males. 
Nu spørger jeg jer kloge hoveder, er der noget jeg skal have i baghovedet? 
Skal rummene have en stor nok dimension til at man propper evt batz i rummene hvor højtalerne er så man ikke får en klang, eller møblet spiller med? 
Stoflågen / lågerne. Kan det være en fordel med en stor låge, eller flere?

Tager imod alle tips / forslag Big smile


Redigeret af stillersen - 26-December-2021 kl. 00:01
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2021 kl. 08:09
Mit møbel har en stor låge og det er dejligt når der er noget der skal pilles ved. Husk at den/de låger du vælger, skal være nemme at tage af/på, det er noget besværligt at trække reciveren ud når lågen er i vejen. Husk at der skal være plads til at kablerne kan være der. Tænk også på huller i bunden, kabler ind ud, mine er tæt på bagvæggen i bunden og i toppen er der også et til tv'et. Husk også på at der skal kunne komme luft ind/ud, evt blæse køling.
Frank 
Til top
sl1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2006
Sted: Hørsholm, DK
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sl1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2021 kl. 09:33
har du tænkt dig selv at male , for eller vil jeg godt anbefale  at du kontakter din lokal autolaker og får en pris der.  Luft omkring forstærker, evt med plads til blæser. Jeg har faktisk kun lige plads til min Denon X4300 forstærker i dybden så her ville jeg sørge for god plads. Stikdåse til strøm skal sættes fast min ligger bare derinde og flyder rundt og det irritere en elektriker som jeg.

Martin.

PS. Få trælasthandlen  til at skære plader ud for dig. det gør jeg altid selv om jeg har et hobbyværksted med både plads og maskiner. det er bare så meget nemmere.



Redigeret af sl1000 - 26-December-2021 kl. 09:37
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2021 kl. 13:10
Hvad med vibrationer fra højttalerne vs. elektronikken ?
Afskærmning for udstråling fra magnet/svingspole, til elektronik og kabler.....

Bond Cool

Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2021 kl. 15:01
Du kan komme forbi og kigge på mit... bor lige for nord for fjorden, såfremt du savner inspiration Smile
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2021 kl. 07:54
Lige et par ekstra tips. Sørg for at pladernes ender skæres i smig, du kan ikke spartle dig ud af dårlige samlinger da træ arbejder og dårlige samlinger vil træde frem kort efter lakering. Undgå skruer på synlige flader som jo vil kræve spartling og de huller vil blive synlige efter kort tid...
Håber du når i mål med projektet, det lyder spændende 🙂

Frank 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu