sauron skrev:
Lyset kommer ik til at ramme direkte på skærmen ville de så ligdeså godt kunne købe plasma |
Det er efter min mening slet ikke lys direkte på skærmen, der normalt er problemet, selv om folk af en eller anden grund fokuserer meget på dette.
Du skal hellere interessere dig for, om lamper og vinduer er placeret, så man vil kunne deres spejlbillede i skærmen, når man sidder og ser TV. Det letteste er måske at hænge et spejl op på væggen, hvor TV'et skal være, og så sætte sig i sofaen og kigge efter vinduer og lamper.
Bemærk, at spejlinger i en eller anden grad generer, uanset om man har blank eller mat skærm. Med blank skærm får man et meget tydeligt spejlbillede på et lille område. Med mat skærm får en svagere spejling, som er tværet ud over et større område. Det er nok en smagssag, hvad der er værst.
Selv er jeg ikke i tvivl om, at jeg foretrækker den matte skærm efter at have siddet i Ottos demorum og flyttet mig rundt på stolen for at forsøge at kigge bagom om den blanke spejling i et Samsung 855. Den oplevelse har jeg aldrig på den matte skærm i vores egen stue, hvor der ligeledes er vinduer bag skærmen, men hvor spejlingerne aldrig bliver så dominerende, at man ikke kan "kigge igennem dem".