|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
xeno ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7 |
![]() Sendt: 29-August-2007 kl. 15:00 |
Hej Alle.
Jeg har i den grad brug for hjælp og tror på at det er lige her jeg vil få det. At købe et nyt tv, er jo noget der måske sker en gang hver 10-20. år i hvertfald for mig. Så det jeg til den tid vælger skal jo være iorden. Først, hvad skal jeg vælge lcd eller plasma?? - og hvorfor - fullHD, er at foretrække, men er det mest brugt til film? - Kontrastforhold: skal det være så højt som mulige f.eks 10000:1 eller derover - Har alle fjernsyn alm. antenne stik indbygget?, hvad er det tekniske navn for et sådan et? (det er meget lidt tv jeg ser, med film derimod er jo en glæde at se ordenligt) http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=380564 http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=391530 Tv Tuner: Hvad betyder lige alle disse Pal og Sceam? |
|
![]() |
|
MortenBby ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 799 |
![]() |
lcd eller plasma? Det er et sprængfarligt spørgsmål som har startet adskillige religionskrige her i forum.
Der er nogle tråde her som behandler spørgsmålet. Alle nyere fladskærme har indgang til alm TV (analog/komposit), 2 stk SCART(RGB/s-video) Komponent, evt.HDMI + indgange til line-out fra computer mm. Læs om det her. Redigeret af MortenBby - 29-August-2007 kl. 15:16 |
|
Morten LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221 |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Hej Morten - det er meget enig med dig i - religionskrigene altså Der er jo sket en stor udvikling på både LCD og plasma området. Så spørgsmålet er jo, som altid, relevant nok. Så jeg tager chancen xeno. Begge formater giver i dag fremragende billedkvalitet, og som jeg ser det afhænger valget lidt af temperment. Hvis du f.eks. er stor-gamer, eller meget gerne vil bruge skærmen som display for din PC vil jeg personligt vælge LCD. Her behøver du nemlig ikke konstant tage hensyn til den ellers ringe fare for burn-in ved plasma. Men burn-in faren er der altså. Hvis du mest er til film og almindelig tv-kigning, og i mindre grad spil, så vil plasma være mit valg. Plasma kan ofte vise et bedre sort-niveau end LCD, selvom LCD også er blevet bedre på dette område. Valget er ikke så lige til. Men giv både Plasma og LCD en chance når du går ud og kigger. For LCD vil jeg kigge på Sony, Philips og Samsung. Og plasma vil jeg primært kigge på Panasonic og Pioneer. Husk for himlens skyld ikke at vælge en for lille skærmstørrelse. Hvis du vil have full hd, kan du pt primært have glæde ved den opløsning ved afspilning af f.eks. Blu-Ray og HD DVD, og typisk på skærme over 50 tommer.
|
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
mgmg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Oktober-2005 Status: Offline Point: 1066 |
![]() |
Størrelsen. Mindste plasma er 37". Kvaliteten af dit TV signal betyder også noget. Se her: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1265&zoneid=1 Prisen: Da jeg købte mit plasma i sommer, var min oplevelse, at det ikke var muligt at finde et LCD til ca. samme pris og i ca. samme størrelse, som bare tilnærmelsesvis kunne levere samme kvalitet billede.
|
|
![]() |
|
MortenBby ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 799 |
![]() |
Hother - jeg er generelt enig med dig, og for debattens skyld bringer vi her en af de utallige test på området der i dette tilfælde er lavet af PC World.
Deres fladskærmstjek har og vil uomtvisteligt afføde talrige diskussioner om lødighed og udfald så tag altid denne slags med et gran salt og spis brød til. Velbekomme. ![]() Redigeret af MortenBby - 29-August-2007 kl. 18:57 |
|
Morten LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221 |
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6290 |
![]() |
Hej xeno , velkommen til I den størrelse og pris klasse kan du evt også kigge på PIONEER og SONY , så ud og se dig lidt omkring MVH |
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
|
Ulrikwich ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 967 |
![]() |
Lige et surt opstød...
Prøv god for faen lige at surfe rundt på forum og brug søgefunktionen før du stiller et spørgsmål som er blevet stillet en mia gange herinde, og som hver gang opfordrer folk fra hver lejr til at fare i flæsket på hinanden... |
|
![]() |
|
xeno ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7 |
![]() |
Mange tak for velkomsten. Og tak for de mange svar og god vejledning, jeg kan fornemme at lcd og plasma er tætte konkurenter, også herinde - er det rigtig at et plasma "kun" har 50.000 timers brændtid. 24 timer x 30 dage = 720 timer pr. mdr. x 12 mdr. = 8640 timer pr. år x 6 år = 51840 brændtimer (Det blir jo så også til mange år, hvis man kun ser 2-3 timers tv/film hver dag) - Kontrast forhold, er det vigtigt at det er højt |
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6290 |
![]() |
Hej xeno, jeg vil altså ikke sige " kun " 50000 timer , et LCD har ca samme levetid , og det er fuldstændigt irrelevant , for det holder så mange år at du vil skifte det inden det er dødt.. MVH |
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Hej igen xeno, Jeg er ikke sikker på holdbarheden af et plasmapanel, måske andre kan svar på dette, ligesom jeg heller ikke kender det for LCD. Kontrast forhold, tja.... ja vist er det vigtigt. Problemet er bare, at fabrikanterne af fladskærme har det med at måle deres tekniske specifikationer på lidt forskellig vis. Man kan derfor ikke lægge så meget i de tekniske specifikationer. Det vigtigste er faktisk at du selv oplever billedkvaliteten på de tv som du kan være interesseret i. Det tv der pt af mange er udråbt som den bedste fladskærm er jeg den lykkelige ejer af. Det er Pioneer PDP-428XA. Dette tv har en kontrast der af uafhængige instanser er målt til reelt at have den højeste kontrast. Og indrømmet billedet er utroligt flot på alle leder og kanter Men jeg mener at f.eks. Sony er på vej med en ny serie LCD tv som også skulle være utroligt gode tv. Jeg kender desværre ikke modelbetegnelsen.
Redigeret af Hother - 29-August-2007 kl. 21:54 |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |